LOADING

Type to search

טוב הגענו לרגע הזה, לסרט השלישי בסדרה של האקסמן וגם אחד הסרטים הפחות מוצלחים בסדרה, הסרט שישאר צלקת ל הרבה מהצופים האדוקים ביותר של הסדרה ומה שיקח אותנו אחורנית שנים רבות.
אקסמן 3 בוים ע"י בריאן … לא, או לא בוים ע"י בריאן סינגר!! (קול בכי אשר מרעיד את השמים אך השמים לא עונים ואנחנו עדיין מקבלים סרט פחות מוצלח), בגלל שאולפני וורנר שפכו הרבה כסף על הבמאי בריאן סינגר לביים את הסרט שאף אחד לא רוצה לזכור סופרמן חוזר ואנחנו הגענו לנקודה האפלה ביותר בקיום של סדרת הסרטים של אקסמן. בריאן סינגר מוותר על תפקיד במאי הסרט על מנת לביים את הסרט סופרמן חוזר ואקסמן 3 – הרגע שהכל הלך לאעזאזל!!.
אקס-מן: המפלט האחרון ביום ע"י ברט ראטנר, ראטנר הוא לא במאי רע הוא גם לא במאי מדהים ויש לו כמה יצירות לא רעות תחת הרזומה שלו עם כמו שעת שיא ודרקון אדום אך בהבדל של ראטנר מבריאן סינגר הוא לא טרח לקחת את הזמן ללמוד את חומר המקור ונראה שהוא פשוט שישב בחדר ישיבות עם כמה כותבים ופשוט צעק "יהיה מגניב אם נהרוג את הדמות הזו", "יהיה מגניב אם תהיה מוטציה כזו" וזה בערך כמו שהסרט נראה. הקטע המפורסם שבו הדורס (Juggernaut ) צועק I am the Juggernaut bitch, ראנטר טען שהוא ראה את הקליפ הזה ביו טיוב וחשב שזה מצחיק ומדליק. באמת !?!?!?!? ככה אתה מביים את הסרטים שלך?
אנחנו מצרפים אפילו את הקטע על מנת שתוכלו להבין מהיכן הבמאי שאב את המוזה שלו לסרט.

 
x-men-the-last-stand-juggernaut-gif
הסרט אקסמן המפלט האחרון מספר בחופשיות את העלילה של ג'וס ווידון כתב והצייר ג'ון קאסדי צייר (מחיאות כפים). הריצה שלו על סדרת הקומיקס של האקסמן (Astonishing X-Men) שנחשבת אחת הריצות הטוב ביותר. הסיפור מספרת על כך שיום אחד מישהו טוען שהוא ממציא תרופה ללהיות מוטציה. התרופה מעלה דיון מקיף על הרעיון שהאם מוטציה זו באמת מחלה, ביסט מוטציה כחולה ואחד מחברי האקסמן האורגינלים מקבל את ההופעה הראשונה שלו אחרי הצצה קצרה בסרט הראשון של האקסמן (לא שמתם לב? תחזרו לקטע בבאר שוולרין מתיישב לאחר הקרב ורוג ממתינה, במסך הטלויזיה מתראין הנרי מקויי כיועץ בנושא חוק המטציות),כיועץ לנשיא בנושא התרופה, ביסט מביא את הידיעה על התרופה לחברי האקסמן הנושא מביא את חברי האקסמן להיות מחולקים בדעה, האם להיות מוטציה זו מחלה? השאלה מקבילה לדברים בסיסים בעולם שלנו כמו צבע עור ומיניות.

זהו אתה הבדל הדמות של ד"ר קביטה ראו. בסרט וקומיקס

זהו את ההבדל הדמות של ד"ר קביטה ראו. בסרט וקומיקס


האקס – מן נחלקים בדעתם על איך להתייחס לתרופה הזו כאשר מגינטו עצמו מחליט להרוס את התרופה ולהשמיד את כל מי שלקח חלק בנושא.
באותה נשימה הסרט מנסה לחקור את הסיפור של הפינקס, הכוח המסתורי של ג'ין גריי, תזכורת קצרה בסוף הסרט הקודם ג'ין גריי נהרגה בזמן שהיא מצילה את שאר האקסמן, ברגע המוות שלנו אנחנו מקבלים הצצה לכוח הפיניקס שלה. ההאקסמנים אבלים על מותה של ג'ין גריי אך כמו כל דמות קומיקס אשר מכבדת את עצמה היא לא נישארת מתה והיא חוזרת לחיים ואנחנו לומדים על הסוד האפלה שלה והקשר ילדות בינה לבין אקסיוור ומגינטו.
אקסמן המפלט האחרון הוא אחד הסרטים הגרועים ביותר בסדרה מסיבה נורא פשוטה, מי שעסק בהכנה שלו לא הבין את הקהל שהוא כותב אליו והוא התייחס לחומר בזילזול רב, דמויות אהובות רבות מתות ללא סיבה ויש כאן איזשהו רצון לסיים את הסיפור. נראה שכל הסרט נעשה במטרה להרוס את מה שברייאן עשה סוג של מרדנות נגד עבודתו של סינגר ובכך נוצר סרט שאומנם הופק הייטב אך מזלזל בצופים שלו בכך שהוא נוטש כל כקשר לחומר המקור וטס למחוזות אחרים, אם יש משהו שכל במאי או יוצר סרט קומיקס צריך לדעת זה שלא מתעסקים עם אוהדים של סרטי קומיקס הם לרוב אוהדים שרופים.
מצד שני לסרט יש כמה סצנות מאד יפיפות, שמצולמות בצורה מדהימה כמו הקרב בין האקסמן לאחווה על ליבה של גי'ן גריי, הקרב בגשר מצולם בצורה יפיפה והאקשן בו מדהים והניצול של הכוחות של קייטי פרייד הוא חגיגה לעיניים.
229307
השחקנים עושים את עבודתם בצורה הכי טובה שהם יכולים, פטריק סטיוארט ואיאן מק'קלן מעולים כמו בכל סרט שהם מופעים, יו ג'קמן הוא וולורין והדמויות החדשות הם הפחות מוצלחות בסרט. דמויות יקרות לצופים כמו אנגל וחיה מיוצגות לא בצורה הטובה ביותר ואפילו מזלזלים בהם. אנגל מופיע בתחילת הסרט ולרגע בסוף הסרט על מנת לצלול ולהציל דמות אחרת בסרט וזה בערך כל ההופעה שלו. הדמות היחידה שמשאירה רושם בסידרה החדשה היא אלן פייג' בתקפיד שאדוקט.
אז האם אקסמן המפלט האחרון הוא סרט גרוע ? התשובה היא לא חד משמעית כסרט לעצמו הוא סרט קיץ מעולה אך זה לא סרט האקסמן שחיכנו לו אחרי הסרט השלישי, הוא לא עומד ברף אחד עם כל היצירות קיימות אבל הוא בהחלט אחד הסרטים הפחות מוצלחים בסדרה ברמה כזו שהסרט אקסמן הימים שהיו היה צריך לשנות העלילה על מנת שנשכח את מה שרטנר עשה לסדרה.

 
ביקורת לאקס-מן
ביקורת לאקס-מן 2
ביקורת לאקס-מן המקור: וולברין.
ביקרות אקס-מן ההתחלה
ביקורת לוולברין
ביקורת לאקס-מן העתיד שהיה
ביקורת לאקס-מן אפוקליפסה
ביקורת ללוגאן.

Tags:

1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Next Up

תפריט נגישות