כהכנה לסרט לוגאן, הסרט השלישי בסדרה על המוטאנט וולוורין אנחנו ננסה לעשות סקירה על כל הסרטים של האקסמן עד לנקודה הזו ומה יותר טוב מלהתחיל עם הסרט שהתחיל את הכל, הסרט שהתחיל את כל זאנר החדש של הסופרגיבורים שאנחנו מכירים.

תדמינו שאנחנו נכנסים לטארדיס של דוקטור הו ולוקחים מסע בזמן לתקופה שלחליפה של באטמן היה פטמות, כרטיס אשראי של באטמן וסופרמן היה חלום נשכח. ברוכים הבאים לשנת 2000 אומנם לא קיבלנו את סוף העולם או משיח שישנה את העולם הקיים אך קיבלנו את הסרט אשר שינה את הכל, אקסמן.

מי שלא חיי על הפלנטה הזו עד היום ורוצה לבדוק את הסבלנות שלנו אז אנחנו ניקח כמה שניות לספר לכם על הסרט, האקסמן מספר על עולם שבו חלק מהאוכלסיה נולדים מוטציות. המטוציות הללו מקבלים מקבלים מתנה שהיא כוח מיוחד, חלקם יכולים לירות לייזר מהעינים, חלק קוראים מחשבות ואפילו שולטים במזג האוויר. הבעיה שכמו תמיד בהיסטוריה של בני האדם וההכרות שלהם עם מה ששונה הם פוחדים מהמוטציות ורוצים לכלוא אותם, להפריד אותם מבני האדם.

אני לא יכול להיזכר במספר הפעמים שצפיתי בסרט הזה, אקסמן הוא בהחלט אחד הסרטים הכי משפעים עלי אחרי מועדון קרב והנסיכה הקסומה, כחובב מושבע של הקומיקס אקסמן היה מאז ומעולם בשבילי הדבר הכי חשוב במהלך החודש, זו הייתה החוברת הראשונה שהייתי קורא כאשר היה מגיע משלוח קומיקס או שהייתי מוצא בסטימצקי והנה הגיעו התמונות הראשונות של הגיבורים והם לא בחליפות הציבעוניות שלהם הם הופיע בחליפות שחורות והכי חשוב וולוורין לא היה נמוך קומה ושעיר ללא הבחנה.

X-Men-DI-2

אולפני פוקס עם אבי ארד עשו אז את אחת החלטות החשובות ביותר ששינו את פני סרטי הקומיקס עד היום, הם החליטו לגשת לחומר המקור בצורה הכי בוגרת שאפשר, לא עוד גיבורי על אלא פשוט אנשים המנסים להתמודד עם המציאות שהם חיים בה ונופלים בעל כורחם להתעמת עם האיובים שלהם, החוסר רצון שלהם לצאת דווקא לקרב הזכיר לי המחזה הלילה ה12 של שייקספיר ובו המשפט

"Be not afraid of greatness: some are born great, some achieve greatness, and some have greatness thrust upon ’em."

ההחלטה הראשונה קשורה להחלטה השניה שלהם והיא לקחת את הבמאי הפחות מוכר אך סרט אחד מעולה בכיס שלו החשוד המידי, מלך סרטי האקסמן בריאן סינגר. סינגר לקח על עצמו את החומר של האקסמן ופנה למקורות אשר היו השראה ליוצרים של הקומיקס המאבק בין מרתין לותר קינג למלקום אקס. כל חובב אקסמן מכיר את האנלוגיה הפשוטה, פרופסור אקס הוא מרתין לותר קינג המאמין בשלום בין בני האדם לבין המוטציות ומגנטו מנגד הוא מלקום אקס אשר הפסיק להאמין ששינוי יגיע מבני האדם והגיע הזמן לקחת את הכוח לידים של המוטציות ולשנות את העולם.

X-Men-2000

נקודה אחת חשובה שבריאן והכותבים לקחו על עצמם להתייחס אליה היא השוואה של היחס שבני האדם נותנים למוטציות כפי היחס שהגרמנים נתנו ליהודים, הדמות של מגניטו בסרט היא ניצולת שואה ובכך הפך להיות אקסמן סרט הקיץ הראשון שלא נפתח עם סצנת אקשן מרהיבה אלא עם סצנת שואה המציגה את מגינטו הצעיר בזמן השואה.

הדמות הראשית בסרט היא וולורין ואנחנו רואים את ההיכרות של עם האקסמן דרך העיניים שלו, בודד וללא זיכרון המטונט בעל טפרי האדמנטיום וכוח הריפוי מוצא את עצמו מגיע לבית הספר של פרופסור אקס ושם הוא לומד על הקרב המתחולל בין המוטציות לבין בני האדם ועל הבחירה שהוא צריך לקחת הצד של פרופסור אקס או של מגינטו ואחוות המוטנטים.

הליהוק בסרט הוא פשוט במקום, כל השחקנים כאן נכנסים לתוך הנעלים של הדמויות שלהם בטביעות מדהימה ומצליחים לקחת את סיפור הקומיקס של האקסמן למסך הגדול במחשבה שזה לא עוד סרט חסר מחשבה ופיצוצים המנסה לדומם את המוח של הצופה, אקסמן קורא לצופה לחשוב מחדש על ההחברה מסביבינו והכי חשוב הוא לא מציג רוע מוחלט מגניטו הוא לא רשע חד וחלק הוא אדם שהחיים הביאו אותו לנסיון והחלטות שיכול להיות שכל אחד ואחד מאיתנו היו מגיעים, אנחנו מבינים אותו מסמפטים אותו.

הסרט שילב שחקני שייקספיר פטריק סטיוארט אשר קולו פותח את כמעט כל סרטי האקסמן,  איאן מק'קלן  המוכשר שמוכר גם כוקסם גנדלף, האלי ברי בתפקיד סטורם, ג'יימס מרסדן הביא לחיים את ציקלופ, פמקה ינסן היא ג'ין גריי, אנה פקווין אשר שיחקה בסרט זוכה אוסקר הפסנתר נכנסה לנעים של רוג ורבקה רומיין לבושה בטיץ כחול הייתה מסטייק. השחקן שהפתיע וכבש בכריזמה שלו, יכולת משחק הוא כמובן יו ג'קמן שהביא לנו וולורין סקסי, שרמנטי וגיבור לא דווקא נחמד אך עדיין עושה את הדבר הנכון.

אקסמן בעבור אולפני פוקס היה סוג של התחייבות, הם קנו את זכויות לקומיקס ועל מנת לא לאבד אותו הם היו חייבים ליצר סרט והעובדה היא שהם שיחררו אותו אז בחלק השני של הקיץ קרוב לסוף הייתה הודאה בכך שהם לא באמת מאמינים בהצלחה שלו גם עלות השקעה שלו הייתה נמוכה יחסית לסרטי קיץ אך הוא הצליח לשלש את הסכום שלו ולהפוך להיות המותג החזק ביותר של פוקס עד היום והכי חשוב לשנות את סרטי הקיץ וסרטי הקומיקס כמו שאנחנו אוהבים ומכירים אותם היום.

 

 

 

ביקורת לאקס-מן 2

ביקורת לאקס-מן המפלט האחרון

ביקורת לאקס-מן המקור: וולברין.

ביקרות אקס-מן ההתחלה

ביקורת לוולברין

ביקורת לאקס-מן העתיד שהיה

ביקורת לאקס-מן אפוקליפסה

ביקורת ללוגאן.

ביקורת לסרט אקסמן
אקסמן הוא לא עוד סרט קומיקס או סרט קיץ הוא סרט שגרם לצופים לחשוב לפתוח את הראש שלהם והביא לנו סרטים כמו האביר האפל וכל סרטי המארוול שאנחנו אוהבים היום.
בימוי84%
אפקטים81%
יו ג'קמן91%
עלילה89%
פס קול78%
85%Overall Score

תגובות

תגובות