LOADING

Type to search

להתראות 2018

אין ספק ששנת 2018 הייתה שנה מוצלחת בקולנוע, מבחינת הרווחים השנה הייתה רווחית מאד לאולפנים השונים ובעיקר לדיסני, ראינו מספר סרטי מדע בדיוני מעולים ("מקום שקט", BirdBox) וכאלה פחות טובים כמו "קלוברפילד פרדוקס" היו סרטי אימה ששינו את הזאנר כמו "תורשה" וכאלה שהחזירו לחיים בצורה טובה את איקונים האימה "הלוואין".
מי שבעיקר הצליחו להפתיע השנה הם סרטי הקומיקס ומארוול הביאו מספר סרטים טובים השנה עם "אנטמן והצערה", "הפנתר השחור" שמדברים על מועמדת לאוסקר ו"הנוקמים מלחמת האינסוף", די.סי מהצד השני הצליחו להפתיע עם "אקווהמן".
החלטנו לציין את מי שלדעתנו הם הסרטים הטובים ביותר של שנת 2018, מי הם הסרטים שהצליחו לשנות את הזאנר ועם חלוף השנים ישנו את עולם הקולנוע כמו שאנחנו מכירים אותו.
המיקום ברשימה לא מייצג את טיבו של הסרט, להלן סרטים שלדעתנו שהם הכי טובים שיצאו השנה.

בין משימה בלתי אפשרית לתאנוס חייבים למצוא קצת שקט

"ספיידרמן ממד העכביש"

ספיידרמן הוא שם נרדף לפיטר פארקר לכן ההחלטה של סוני להוציא סרט אנימציה דווקא על דמותו של מילס מורלס הייתה דווקא בחירה טבעית לכל המעריצים של איש העכביש.
בסרט האנימציה החדש אנחנו מגלים את דמותו של מילס מורלס אות הממדים השונים עם הגרסאות השונות של ספיידרמן, הסרט מצליח להפתיע טכנולוגית אנימציה חדשה ובעיקר עלילה בלתי נשכחת ומרגשת.
"ספיידרמן ממד העכביש" הוא סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה ואולי סרט הספיידרמן הטוב ביותר שיצא עד היום.

"ספיידרמן ממד העכביש" הוא סרט שנכתב לדור החדש של אוהבי הספיידרמן, הוא מביא חזון חדש ודרך חדשה לספר סיפור עם האנימציה מיוחדת, סיפור מרענן, מוזיקה מוצלחת ובעיקר ופגוע היטב ברגשות של הצופים. הוא מכוון לדור החדש של אוהבי הקומיקס וספידרמן ונותן במה לדמות שיכולה לתת לדור חדש להתחבר לספיידרמן שוב.

את הביקורת ל"ספידרמן ממד העכביש" אפשר לקרוא כאן. 

"מקום שקט"

"מקום שקט" הוא מסרטי האימה שהפתיעו משני סיבות הראשון הבמאי שעמד מאחורי זה הוא יחסית טירון בעולם הבימוי והצליח להפתיע גם כשחקן וגם כבמאי, הסרט עצמו הוא חדשני ולמרות שנטפליקס עשו סוג של חיקוי דומה "Bird Box" ביקורת אפשר לקרוא כאן. "מקום שקט" הצליח להוכיח שאימה יכולה להגיע בהרבה רבדים ואפילו בלי סאונד.
המפלצות באמת מאיימות והסרט עומד להחזיר את הצופים במתח, למרות סוף קצת חלש אי אשפר עדיין שלא לציין לטובה את ההפקה, הרעיון ובכללי את אחד סרטי האימה היותר טובים שיצאו השנה.

"מקום שקט", הוא סרט אימה מקורי וחדשני שמצליח לקחת זאנ'ר שכבר מאוס למקום חדש ונותן לנו הפחדות, אימה ובסוף היום סיפור טוב שמקורו בשחקנים טובים.

ביקורת  ל "מקום שקט" אפשר לקרוא כאן.

 הפנתר השחור אחד הסרטים החשובים של השנה

הפנתר השחור אחד הסרטים החשובים של השנה

"תורשה"

"תורשה" הוא סרט אימה אבל סרט אימה מהסוג שכבר לא עושים בימנו, אם מישהו היה אומר שהסרט הזה יצא בשנות ה70 לא הייתי מטיל ספק בכך, בלי הרבה דם או איברים מעופפים לכל מקום הבמאי ארי אסטר מצליח לייצר סרט אימה שחודר לך מתחת לעור ולאט לאט גורם לך לחשוש ולפחד בלי שתדע ממה אתה באמת מפחד.
השחקנית טוני קולט מוכיחה שהיא אחת השחקניות שהכי פחות מעורכות בהוליווד ואחת הכי מוכשרות בכך שהיא מחזיקה את הסרט על הכתפיים שלה, "תורשה" הוא בהחלט סרט אימה שלא הרבה שמעו עליו אך יש צורך שיותר אנשים יראו אותו.

כמו שאמרנו הסרט עצמו לא מפחיד בגלל שיש מפלצות גדולות, הקפצות או פס קול שכל מטרתו להקפיץ אותכם ברגע שיש איזה שד או מפלצת שעוברת ברקע. הסרט עובד בעיקר בגלל שהוא נבנה לאט לאט. האימה לא נוצרת מהרגע הראשון וזה דווקא דבר טוב.

ביקורת ל "תורשה" אפשר לקרוא כאן.

"הפנתר השחור"

"הפנתר השחור" הוא סרט קומיקס הקיים ביקום של מארוול אך יותר מהכל הוא סרט חשוב, חשוב בגלל שהוא שינה את התפיסה של הוליווד כלפי קהלי היעד שלהם, גיבורי הקומיקס היו עד היום לרוב לבנים והגיעו מארצות הברית ופתאום הגיע "הפנתר השחור" והוכיח שיש קהל לגיבורי על מצבע שונה ובעיקר הם יכולים לספר סיפור טוב ואפילו טוב יותר משאר סרטי הגיבורים.
בעזרת הבמאי ראיין קוגלר מארוול הצליחו לשבור קופות ולשבור את התפיסה של הווליוד כלפי הקהל שלהם. מי יתן ונראה בקרוב יותר גיבורי על מכל צבעי הקשת, אי אפשר לדבר על "הפנתר השחור" בלי לדבר על הנבל ריק קילמונגר והשחקן מייקל ביי ג'ורדן שנותן את אחת ההופעות הטובות ביותר (אוסקר מישהו?)
 

"הפנתר השחור" הוא אחד הסרט היותר הנועזים של מארוול בכך שהם לא פוחדים להציב את הגיבורים שלהם מול נושאים אמתיים כמו גזענות, עבדות והיחס של העולם למיעוטים בכללי ונקודתית לאפריקה. הבחירה של קוגלר כבמאי מהצליחה לתת כבוד לתרבות האפריקאית. אירק הוא בהחלט הנבל הטוב ביותר של מארוול אחרי לוקי. בעיות של מעטות של שחקני משנה, עלילה קצת צפויה עדיין לא פוגמים מהסרט להיות כניסה מעולה ל2018 למארוול.

ביקורת ל "פנתר השחור" אפשר לקרוא כאן.

אקווהמן מציל את היקום של די.סי

אקווהמן מציל את היקום של די.סי

"אקווהמן"

הסרט האחרון בסדרת הסרטים של די.סי מביא את הגרסה הקולנועית של די.סי למלך שבעת הימים – ארתור או הנודע בשם אקווהמן, גי'סון ממואה נותן את כל כולו להפקה של הסרט ועם הבמאי ג'יימס וואן אנחנו מקבלים הפקה בלתי נשכחת לסרט שהיה בקלות עם היסטוריה של היקום של די.סי לבלאגן בלתי נשכח.
הסרט משלב מיתלוגיה של אטלנטיס ושבעת הימים, דמויות צבועניות, אקשן ללא הפסקה ואנשים רכובים על כרישים איך אפשר לומר שזה לא אחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו השנה??

תסריט לא מאוזן ודיאלוגים לא מוצלחים מצד אחד אקשן מרהיב, אפקטים בלתי נשכחים ואטלנטיס קמה לחיים גורמים "לאקווהמן" להיות הסרט הטוב ביותר של די.סי עד היום אך לא סרט הכי טוב שהוא היה יכול להיות

ביקורת ל "אקווהמן" אפשר לקרוא כאן.

הנוקמים מלחמת האינסוף

שיא היקום הקולנועי של מארוול מסתכם בסרט "הנוקמים מלחמת האינסוף" בסרט שמאחד את כל הגיבורים יחדיו לסרט אחד ומצליח להפתיע בהפקה בלתי נשכחת שעושה את הבלתי אפשרי משלבת יותר מ30 דמויות ו19 סרטים להילחם בטיטאן המטורף שיש לו מטרה אחת להשמיד חצי מהיקום.
האחים רוסו מביימים את הסרט וגם משאירים את הצופים במתח עם האחד הסופים היותר מדוברים השנה, אין ספק ש"הנוקמים מלחמת האינסוף" הוא אחד הסרטים הכי טובים שיצאו השנה.
 

"הנוקמים מלחמת האינסוף" הוא סרט שאפתני שלא נראה כמו בקולנוע עד היום, הוא מנסה לאחד 30 גיבורים מסרטים שונים ולתת לכל אחד מהם זמן קול ומקום בסרט של שעתיים וחצי, האחים רוסו מצליחים לעשות עבודה טובה ואפילו מעולה לרוב הסרט. סוף הסרט הוא רגע בעייתי בהחלט אך לא מספיק כדי להשפיע על חוויה קולנועית שאסור לפספס.

ביקורת ל"נוקמים מלחמת האינסוף" אפשר לקרוא כאן
 

Tags:

תפריט נגישות