ברי לארסון היא לא הקפטן שרצינו

 

אין ספק שהסרט "קפטן מארוול" הוא אחד הסרטים המצופים ביותר ביקום הקולנועי של מארוול בשל החלל שהותיר "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (ביקורת אפשר לקרוא כאן). "אנטמן והצרעה" (ביקורת אפשר לקרוא כאן) לא הצליח למלא את החלל בעיקר מעצם העובדה שהסרט התרחש לפני האירועים של "הנוקמים מלחמת האינסוף".

כאשר הטריילר הראשון נחת אנחנו קיבלנו הצצה לסרט שעומד להתרחש בשנות ה90 ולהציג לנו את ניק פיורי בצעירותו כאשר הוא נתקל לראשונה בכוחות מהחלל החיצון וגיבורי על.

השחקנית זוכת האוסקר ברי לארסון הציגה בטריילרים גיבורה חסרת רגש מה שגרר הרבה בדיחות על הדמות הקרה שהיא מציגה, באחת מהבדיחות השוו את שתי דקות הטריילר של קפטן מארוול מול עשרים שניות טיזר של הג'וקר שמכיל הרבה יותר יכולות משחק.

ככל שהזמן עבר ככה הבטיחו לנו שאנחנו עומדים לקבל קצת משהו שונה אך הבטחות לכאן ומציאות הרבה לשם ועם צאת "קפטן מארוול" אפשר רשמית להכריז עליו כאחד הסרטים הפחות מוצלחים של מארוול עד היום, הסרט עומד בין "תור העולם האפל" ו"איירון מן 2".

ברי לארסון לא מביאה כלום למסך

ברי לארסון לא מביאה כלום למסך

איזה סרט זה?

העלילה מספרת על קרול דנוורס הנמצאת בכוכב הלכת של הגזע קריי, היא מתאמנת כל חייה להילחם מול גזע החייזרים הסקרול והתנגשות  בין שני הגזעים איכשהו מביא את הגיבורה לכדור הארץ והיא צריכה להתמודד עם הזיכרונות שיש לה, להיות חלק מהצוות של  ניק פיורי, פלישה סודית, חברות בין שני טייסות ועוד.. אך אף אחד מהסיפורים הללו לא מגיע לאיזשהו נקודה של סיפוק.

הבעיה הכי גדולה של הסרט "קפטן מארוול" הוא הבחירה הלא נכונה של ברי לארסון, השחקנית לא מצליחה להתרומם עם הדמות וכמה שהיינו רוצים להאשים את השחקנית עצמה הבעיה היא יותר בתסריט עצמו ובעיקר בבמאים שעומדים מאחורי הסרט.

הבמאי טאיקה וואיטיטי אשר ביים את "תור' רגאנררוק" שנחשב אחד הסרטים הטובים ביותר של מארוול הביא את הסגנון וההומור שלו לדמות וכך המציא מחדש את הגיבור הנורדי אך הבמאים אנה בודן וריאן פלק לא מצליחים לעשות את זה כאן ודמותה של קרול דנוורס היא הסובלת העיקרית, אין כאן סגנון מיוחד, אין קול משלו לסרט.

בדרך כלל שדמות מוצגת במסך אנחנו רגילים לראות את התהליך ההתפתחות שלה, תור' התחיל את דרכו כיהיר ולמד להפוך להיות צנוע ולקחת את המלוכה בכובד ראש, טוני סטארק היה שחצן ופלייבוי שלא עניין אותו מי קונה את הנשק שלו עד שהוא נפצע בעצמו מהנשק שלו והוא חזר בתשובה.

קרול דנוורס מתחילה את הסרט בלי זיכרון למי שהיא הייתה, היא עקשנית שעושה מה בראש שלה ורק רוצה להשתמש באגרוף שלה כדי לפתור את כל הבעיות שלה ו.. ובכן זה בערך מה שהיא עושה כל הסרט!! אין כאן שום תהליך התפתחות היא לא לומדת כלום, לא גדלה כדמות ולא משנה שום דבר באישיות שלה.

סמואל ל. ג'קסון הצעיר הוא הוכחה להיכן התקדמנו עם האפקטים המיוחדים

סמואל ל. ג'קסון הצעיר הוא הוכחה להיכן התקדמנו עם האפקטים המיוחדים

מי שכן מצליח להציל את הסרט הזה הוא השחקן סמואל ל. ג'קסון שגונב כל סצנה אפשרית בסרט וכל הכבוד למארוול על היכולות שלהם להחזיר אותו לצעירותו עשרים שנה אחורנית ואנחנו אפילו לא מרגישים שהפנים שלו ממוחשבות.

השחקן בן מנדלסון המשחק את הסקרול הרשע גם עושה עבודה מדהימה ומראה שהוא יכול להיות מצד אחד נבל מוצלח ב"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" ומצד שני חייזר ירוק משנה צורה ודי מבדר בסרט של מארוול.

כמה נקודות טובות לסרט

  • ניתן נקודה פלוס לחתול שגם גונב את ההצגה
  • "קפטן מארוול" מכיל סצנת אקשן מרהיבה בתחילת הסרט ובסופו שישאירו את הצופים בטעם טוב אך העובדה שאין ממש קשר אנושי לדמות הראשית גורמת לכך שיהיה קשה להתרגש מהאקשן במסך ויותר לחשוב שכמה כיף לראות את הזיקוקים הללו.
  • אינסוף האיזכורים של שנות ה90
  • המוזיקה שלוקחת אותנו למסע בזמן כולל להיטים של נירוונה וגארבג'

כמה נקודות עצובות על הסרט

  • לצערנו הרבה הוא סרט שנמצא כבר ביקום של מארוול הרישמי ואי אפשר לחזור חזרה, בבקשה תחזירו אותנו חזרה.
  • מי בכלל זוכר איך שחקן כמו ג'וד לאו מבוזבז בסרט שאנחנו אפילו לא זוכרים מה התפקיד שלו בסרט.
  • עד שמישהו שמבין יותר טוב את הדמות יקח את הזמן לכתוב מחדש את הדמות של "קפטן מארוול" אנחנו לצערנו הרב נאלץ להישאר עם הסרט שכרגע במסכים הגדולים.

 

 

לסיכום

"קפטן מארוול" הוא סרט בסדר פחות מאשר יותר, הוא מכיל אפקטים מדהימים ושחקנים מעולים שרובם מנוצלים בצורה הטובה ביותר אך הוא בעיקר שם כדי למלא חלל בין שני סרטי הנוקמים, השחקנית ברי לארסון נותנת את כל כולה לתפקיד אך נראה שתסריט בעייתי ובמאיים לא נכונים לא מצליחים להוציא ממנה את הגיבורה שהיינו רוצים לראות.

כן כל הכבוד על הכבוד שהם נתנו לסטן לי בפתיחה של הלוגו, בהחלט מרגש.

 

ביקורת לסרט "קפטן מארוול"
ברי לרסון51%
סמואל ל. ג'קסון86%
תסריט20%
אפקטים89%
בימוי46%
בן מנדלסון87%
63%Overall Score

תגובות

תגובות