ביקורת לסרט "אליטה מלאך קרב"

יש אנשים שמצליחים ליצור שוברי קופות ללא הגבלה ויש בן אדם אחד שיש לו יכולת ליצור סרטים שהם לא רק שוברי קופות הם מצליחים לעמוד במקום הראשון שנים על גבי שנים שלי שיהיה מישהו שיכול להתווכח עם ההצלחה של הסרטים הללו.

לאיש הזה קוראים ג'יימס קמרון, הבמאי, תסריטאי ומפיק שעומד מאחורי סרטים כמו "שליחות קטלנית", "אווטר" ו"טיטאניק" בוחר את הפרויקטים שלו בפינצטה ועד שהוא מחליט להתקדם עם כל אחד מהסרטים הללו הם עוברים שנים של פיתוח גיהנום.

אחד הפרויקטים שג'יימס קמרון היה ממש להוט לפתח אותם הוא קומיקס המנגה "אליטה: מלאך קרב", אנחנו לא נכנס לדיון על הנושא של הנמגה עצמה למרות שהיא מעולה מאד ואם עד היום עדיין לא קראתם אותה אתם חייבים את זה לעצמכם.

ג'יימס קמרון כתב את התסריט אך נתקל בבעיה אחת כחולה, סדרת הסרטים שלו "אווטר".  קמרון היה כל כך מושקע בסרטים של האנשים הכחולים שהוא החליט לתת את תפקיד הבמאי לרוברט רודריגז.

רודריגז הוא במאי בעייתי, מצד אחד הוא בעל חזון ויזואלי מדהים "עיר החטאים" מצד שני הוא עומד מאחורי "ספיי קידס" אי אפשר לומר שיש לו יכולת לייצר תוצרים באכות קבועה לכן שאתה נכנס לסרט של רוברט רודריגז אתה לא יודע באמת מה אתה עומד לקבל.

קמרון ורודריגז עמלו ועבדו קשה על הסרט "אליטה: מלאך קרב" ואחרי הרבה שנים של הפקה, כתיבה ושכתוב של התסריט, צילומים וצילומים מחדש אנחנו מקבלים לראות את הסרט עצמו.

לפני מספר חודשים העלנו כאן כתבה על 7 סיבות למה לראות את הסרט (את הכתבה אפשר לקרוא כאן), השאלה האם הסרט עמד בציפיות?

כריסטוף ואלץ הוא גיאפטו בגרסה החדשה של אליטה

כריסטוף ואלץ הוא גיאפטו בגרסה החדשה של אליטה

בעתיד פוסט אפוקליפיטי קרוב\רחוק מאד

הסרט "אליטה מלאך קרב" הוא סיפור פינקוי בעטיפה חדשה, הסיפור מספר על כריסטוף ואלץ המשחק את  ד"ר דיסון אידו המוצא את גופה השבור של אליטה ונותן לה חיים חדשים. אליטה השחקנית רוזה סלזאר  מתעוררת ללא זכרון לעבר שהיה לה ומגלה מחדש את העולם בעזרת השחקן  קיאן ג'ונסון המשחק את דמותו  הוגו.

אליטה לאט לאט חושפת את החיים שהיו לה וגם לומדת לגלות את העולם החדש, בין הדברים החדשים שהיא לומדת הוא על משחק עתידני בשם מוטורבול, אהבה לאוכל ורצון של רובוטים רצחניים אחרים להרוג אותה.

אין ספק שקמרון הוא אחד הענקיים ביציירה של עולמות חדשים והיכולות של לייצר עולם חדש וסגנונים נראים כאן, האקשן והשילוב של שחקניים אמייתים עם אפקטים מיוחדים לרוב נראה כבלתי מורגש למרות שלקח קצת זמן להתרגש לעיניים הגדולות הללו של אליטה.

אקשן ברמה אחרת לגמרי

יש משהו אחד שאי אפשר להתווכח איתו "באליטה מלאך קרב" וזה הכיף, הסרט מבויים מופק ומורגש כחוויה מהנה ומבדרת לכל אורכו ורוב הצופים יצאו בהרגשה הזו, האקשן מרתק, הדמויות מסקרנות והמשחק ברובו מעל הממוצע לסרט בסגנון הזה.

בואו ניקח רגע ונדבר גם על התלת מימד ואיך הוא מעשיר את החוויה של הסרט, ברוב הסרטים בימנו שמצעים את החוויה של התלת מימד אין ספק שהיה אפשר לחיות בלי המשקפיים על הפנים אך שזה מגיע לאב התלת מימד בקלונוע קמרון הסרט "אליטה מלאך קרב" הוא חובה לראות עם תלת מימד וקטעי האקשן המבויימים בצורה כל כך מוכשרת מתפוצצים לכם בעזרת התלת מימד וסוף סוף מחזירים את ההשקעה של מספר השקלים בעבור הכרטיס היקר יותר.

רוזה סלזאר בתפקיד אליטה

רוזה סלזאר בתפקיד אליטה

יותר מדי תסריט פחות מדי זמן

"אליטה מלאך קרב" חוטא בחטא אחד וזה הרצון לדחוף כמה שיותר עלילה על זמן קצוב של מסך ואנחנו לא נכנס בכלל להשוואה בין הקומיקס לבין הסרט עצמו. "אליטה מלאך קרב" היה צריך להיות ארוך בעוד שעה כדי להכיל את כל העלילות השונות ששזורות כאן במהלך הסרט, מה שיותר נורא זה שלא כל העלילות מגיעות על סיפוקן.

מי שהחליט לערוך את הסרט גם החליט לוותר על מספר קטעים חשובים שיכלו לסייע בזרימה של הסרט שמרגיש לעיתים בתחושה של "איך הגענו לכאן".

לסיכום

בעולם הסרטים המובססים על מאנגה "אליטה מלאך קרב" הוא יהולם בעשרות סרטים אחרים שהם קרובים יותר לפחם, הסרט מצליח להיות מלא אקשן, מצחיק ומרגש ביכולת זו שכל הדמויות מרגישות את ההנאה הבלתי נגמרת בסיפור עצמו.  אין ספק שהבחירה של שני הבמאים הללו הייתה בחירה נכונה להביא את הסרט הזה לחיים ויכול להיות שהיה צריך עורך עם קצת יותר אומץ להתעקש על חלקים שונים בסיפור.

"אליטה מלאך קרב" הוא סרט שכל חובב קולנוע ואקשן צריך לראות וחייב לראות במסך הגדול עם תלת מימד.

 

 

 

 

ביקורת לסרט אליטה מלאך קרב
בעולם הסרטים המובססים על מאנגה "אליטה מלאך קרב" הוא יהולם בעשרות סרטים אחרים שהם קרובים יותר לפחם, הסרט מצליח להיות מלא אקשן, מצחיק ומרגש ביכולת זו שכל הדמויות מרגישות את ההנאה הבלתי נגמרת בסיפור עצמו.  אין ספק שהבחירה של שני הבמאים הללו הייתה בחירה נכונה להביא את הסרט הזה לחיים ויכול להיות שהיה צריך עורך עם קצת יותר אומץ להתעקש על חלקים שונים בסיפור.
אקשן95%
עלילה77%
אפקטים84%
תסריט70%
משחק81%
בימוי84%
82%Overall Score

תגובות

תגובות