LOADING

Type to search

הסרט סימן חיים לא מראה שום סימן חיים

בסופשבוע האחרון ראיתי שלושה סרטים, הראשון היה "היפה והחיה" את ביקורת אפשר לקרוא כאן, השני "פואר ריינגרס" שאת הביקורת רשם עומרי ואפשר לקרוא אותה כאן, השלישי היה "סימן חיים" ואני לא מאמין שנהנתי יותר ב"פואר ריינגרס" מאשר ב"סימן חיים".

אז על מה הסרט אתם שואלים?

העלילה של "סימן חיים" מספרת על קבוצה של מדענים הנמצאת על תחנת חלל, המדענים תופסים קפסולה שאספה מידע ממאדים. כל העולם שמח וחוגג כאשר הם מגלים שהקספולה מכילה את הוכחה לחיים ראשונים מחוץ לכדור הארץ.
החיים משתנים בצורה מהירה והופכים מחייזר בגודל בקטריה לחייזר הבנוי משריר, מוח ועיניים המרוכבים ביחד. מה שהופך אותו לכוח בלתי ניתן לעצירה.
הדברים מתחילים להתרדרד כאשר החייזר מתחיל לתקוף את חברי הצוות והם צריכים למנוע ממנו להגיע לכדור הארץ לפני שישמד את החיים בכדור הארץ כפי שהשמיד במאדיים

ראינו את הסרט הזה

הסרט מכיל רשימה של שחקנים מהטובים ביותר, החל מראיין ריינולדס , גי'ק גיליגהול, הירויוקי סנאדה ורבקה פרגוסון ועוד הרבה טובים.
מי שמנצח על כל צוות הזה הוא דניאל אספינוזה, אספינוזה ביים את הסרט "ילד 44" ו"טעון הגנה" שם גם עבד עם ריינולדס.
אך כל השחקנים הטובים ביותר לא יכולים לעזור לסרט הזה, שסובל מבעיות תסריט, דיאלוג ובעיקר במאי שלא מצליח להרים את הסרט הזה.

סימן חיים

סימן חיים

היינו בסרט הזה

מי שרוצה לראות קבוצה של מדענים הכלואה עם יצור חכם ומהיר המנסה להרוג אותם כאשר הם צריכים לעצור אותו מלצאת החוצה אחרת הוא ישמיד את האנושות אני מפנה אותם לסרט "ים כחול עמוק" (לא זה לא סרט פורנו).
הסרט משנת מ1999 סיפר על קבוצה של מדענים הגורמים לכריש עמלץ להפוך להיות אינטלגנטי, הכריש מתחיל להרוג את המדענים והם צריכים לעצור אותו מלצאת מהמתקן אחרת הוא יתחיל להשמיד כל דבר שבדרכו.
הסרט "סימן חיים" הוא כמעט אותו סרט אחד לאחד רק בחלל, רק פחות מוצלח.

 

משחק ודמויות

מבחינת משחק ריאן ריינולדס עושה בערך את אותו תפקיד של וויד מ"דדפול", חכמולג עם שעוקץ ללא הפסקה ומהווה אתנחתה קומית.
גי'ק גיליגהול עושה את אחד התפקידים הגרועים ביותר בקרירה ואליו מצטרפים בערך כל צוות השחקנים.
השחקן היחיד שעוד מצליח לעשות עבודה טובה הוא הירויקי סאנדה וזה בעיקר שהוא לא מדבר מספיק כדי להוציא את הדיאולגים המגוחכים שיוצאים מהפה של הדמויות הללו.
כל משפט שיוצא מהפה שלהם משמש את אחד משלושה המטרות הבאות – לספר על אחד המכשירים בחללית, להכין אותנו לסצנה הבא או להסביר לנו את מה שקורה.
הדיאלוגים חסרי מחשבה ולא באמת מצליחים לעורר עיניין או סימפטיה כלפי הדמויות כך שברגע שהמפלצת מתחילה לכסח את הדמויות השונות לא באמת אכפת לנו שהיא הורגת אותם.
רוב הדמויות עצמם לא גם שומרים על הקו האופי של הדמות עצמה, הדמות של רבקה פרגוסון כל הסרט מתעקשת על כך שאסור לשבור את חומת האש, (חומת האש היא מה ששומר על חייזר להגיע לבני האדם) היא מוכנה להקריב את החיים שלה ואת החיים של חברי הצוות האחרים על מנת לעשות את זה.
לקראת הסצנה האחרונה בסרט היא מפרה את כל מה שעומד מאחורי הדמות שלה על מנת להציל את אחת הדמויות שמראה כמה הדיאולגים והמטרות של הדמויות הם נטו לשמש כדי להניע את העלילה מסצנה לצסנה.
הנקודה הגרועה ביותר של הסרט הוא בחלק האחרון של הסרט כאשר הדמות מוצאת ספר ילדים ומקריאה לנו את הקטעים מהספר על מנת שנוכל אנחנו הצופים להתחבר איכשהו לדמויות אך אין באמת סיבה לעשות את זה, הדמויות חלולות כמו הבימוי עצמו.

ג'ייק ג'ילנהול בתפקיד הגרוע ביותר שלו

ג'ייק ג'ילנהול בתפקיד הגרוע ביותר שלו

החייזר החכם ביותר ביקום

כל החלק הראשון של הסרט מצליח לסחוף אותנו והחייזר הוא עדיין דמות מענינת בסיפור אך בנקודה שהוא מתחיל להיות רצחני הוא פשוט הופך להיות העתק דהוי של כל חייזר אחר עד היום.
אנחנו גם מקבלים לא מספר פעמים את זוית הצפיה של החייזר עצמו בחיקוי של סרט "הטורף" וגם "הנוסע השמיני", את מבנה שמזכיר לעיתים את "הנוסע השמיני" ברגעים שהוא קופץ על הדמויות על הפנים.
בנקודות מסויימת במבט לאחור של המפלצת היא מזכירה את חסר שן מהסרט "הדרקון הראשון שלי".

החייזר החכם ביותר ביקום

החייזר החכם ביותר ביקום

אשמת הבמאי

אם אני צריך לחשוב מה הבעיה העיקרית של הסרט היא בהחלט מונחת על הדיאלוגים עצמם, התסריט עצמו הוא לא רע ולא טוב והמיכשולים שהדמויות עוברות לרוב מעניין ומאתגר.
אל אף שבנקודה מסויימת מתקלקל מכשיר קשר שאיתו הצוות מתקשר עם כדור הארץ ועוד לפני שאחת הדמויות מדברות כבר ברור שהמשפט הבא שלו יהיה "אני יוצא החוצה על מנת לתקן את זה".
כאן אנחנו שוב חוזרים לבעיה היא שהדיאלוגים שיוצאים להם מהפה הם צפוים ומטופשים לרוב עד גיחוך.
הבעיה השניה הגדולה ביותר בסרט היא הבימוי עצמו, הסרט חלול כמו החלל (ראיתם מה עשינו כאן).
הסרט הוא פשוט חסר נשמה זה בעיקר נובע מהעובדה שמי שבמיים את השחקנים לא באמת שם. הסצנות המותחות לא מותחות והבחירה להשתמש במחשב לייצר את הדם והאימה במקום אפקטים רגילים גורמים לכך שרוב הסצנות המפחידות פשוט ניראות כמו משחק מחשב משנת 2005.
יש הרבה רגעים בסרט שהאפקטים עובדים מעולה, בעיקר בסצנות החלל אך זה פשוט נובע מכך שהבמאי פשוט מנסה לחקות את הסרט "כוח משיכה" ולרוב מצליח לעשות עבודה סבירה בכך.

לסיכום

אל תבזובזו את הזמן שלכם על "סימן חיים", הסרט הוא פשוט ניסיון לעשות משהו מוצלח שפשוט לא מתרומם בכל רמה אפשרית, אם אתם כבר בוחים ללכת לראות סרט טוב על אנשים בחלל עם חייזר תחכו לצאת "הנוסע השמיני" הבא, את הטריילר שלו אפשר לראות כאן.

Tags:

You Might also Like

תפריט נגישות