האם האגדה של משחקי המחשב GHOST RECON WILD LANDS. עומד בצפיות ?

אחת מסדרות המשחקים היותר ידועה בעולם, GHOST RECON, מגיעה לציון דרך משמעותי בהיסטוריה שלה והוא המשחק העשירי בסדרת משחקי הלחימה הטקטית והתוצר שאנו מקבלים הוא GHOST RECON WILD LANDS.
לאחר ההצלחה של DIVISION שנה שעברה, UBISOFT לקחו את הנוסחה של משחק פעולה שבו ניתן לשחק כשחקן יחיד ובכל נקודה של המשחק להמשיך את המשחק עם עד כ-3 שחקנים נוספים בין אם הם ברשימת החברים שלנו או ששרת המשחק ישדך לנו חברים חדשים ומנסים לשפר אותה על ידי אלמנטים שהיו חסרים ב-DIVISION.

גרפיקה

GRWL הוכרז כאחד המשחקים המבטיחים ביותר בתערוכת E3 2015 עם הדגמת משחק שהשאירה את רובנו עם פה פתוח הן מבחינת המשחקיות החדשה (עד יציאת DIVISION שנה שעברה) והן מבחינת הגרפיקה. UBISOFT פריז בנו מנוע גרפי מושקע מאוד שמצייר לנו את נופי בוליביה בצורה מדהימה ועם תשומת לב לשלל פרטים. סביבות המשחק כוללות את יערות בוליביה, עמקים נפלאים אותם יש לחקור וכמובן את מדבריות המלח המוכרות לנו מתמונות החברים מטיולם לאחר הצבא. תשומת הלב לפרטים הקטנים הדהימה אותי במיוחד בעיצוב הדמות. יש לנו יד חופשית, החל מפרטי לבוש ועד לבחירת צלקת קטנה מעל העין. UBISOFT גם בחרה שלל שותפים מסחריים שאותם רואים במשחק כמו יצרניות תיקי גב, נעליים וציוד צבאי, הכל על מנת לתת תחושה אותנטית יותר לשחקן. מנוע המשחק עובד בצורה נפלאה, בין אם זה ביצירת תנאי מזג האוויר ובין אם זה במעבר בין שעות היממה שמבוצע בצורה מלוטשת ומוסיף לנו כלי נוסף שאותו ניתן לנצל בתכנון המשימות שלנו. דבר אחד שהפריע לי מאוד הוא שאחרי שחיסלנו דמות יריבה, גופתו נעלמת לאחר מספר שניות אבל סימני הדם והנשק שהוא השאיר מאחוריו עדיין שם זה קצת מרגיש מוזר.

1 (1)

עלילה

כמו להרצל שלנו כך לנבל הראשי במשחק EL SUENO (החלום בספרדית) יש חלום להקים מדינת נרקוס משלו שבו הוא ישלוט ללא עוררין וללא הפרעה בעיסוקים היום יומיים שלו שכוללים רצח והפצת סמים לכל יבשת אמריקה. אנו מצטרפים לעלילה כאשר חברנו החולמני השיג את מטרתו, השתלט על מדינת בוליביה והעביר את עסקי הסמים שלו ממדינת מקסיקו אליה. EL SUENO עומד בראש קרטל אימתני שמחולק ל-4 יחידות שונות תחת הנהגתו. ארה"ב לא מוכנה לקבל זאת יותר ושולחת את יחידת ה-GHOST שלה לעזרה וזאת לאחר רצח של סוכן סמוי בקרטל של EL SUENO. מרגיש לכם כמו עוד פרק בסדרה המעולה NARCOS? אז כן זה מאוד מזכיר אבל אין בזה שום דבר רע להפך זה רק משפר את חוויות המשחק, UBISOFT השקיעו מאוד בפרטי העלילה ויצרו המון קטעי מעבר מושקעים מאוד עם דיבוב ברמה גבוה על מנת לתת לנו חוויה קולנועית במשחק ואף הפיקו סרט אמיתי באורך מלא WAR WITHIN THE CARTEL על מנת לתת רובד נוסף לעלילה (הוא זמין לצפייה בערוץ ה-TWITCH שלהם).

1 (2)

משחקיות

הכל טוב ויפה אבל איך המשחק? משחק לחימה טקטי תמיד מתקבל אצלי בברכה (אני מעריץ מושבע של סדרת מטאל גיר וספלינטר סל) אבל ההרגשה שלי אישית היא שזה לא מה שאנו מקבלים פה. רמת ה-AI של האוייבים נחותה בהרבה ממשחקים אחרים, החל ממעבר שלהם ליד גופות חיילים (לפני שהם נעלמות) וזה לא משנה להם עד להתאגדות שלהם יחד ליד מעבר צר שבו אחסל אותם אחד לאחר השני ללא ניסיון שלהם כלל לאגף אותי. UBISOFT שיווקו את המשחק כמשחק לחימה טקטי ולכן אני מתייחס אליו כאל אחד כזה, אם הוא היה משווק כמשחק פעולה חסר מעצורים ההתייחסות אליו הייתה אחרת לחלוטין. חוקי הפיזיקה לא קיימים ב-GRWL וזה עוזר לנו כשחקנים אבל מפריע להיגיון שלנו. לא ייתכן שאני יכול לנסוע ברכב ללא שום בעיה על הר תלול מאוד או שאופנוע עובר בסבך יערות בוליביה, דרך קקטוסים, נתקל בעמודים ולא קורה כלום לדמות שלנו או שאפילו נבצע קפיצות מגובה רב שלא מביישות גיבורי על והדמות שלנו ממשיכה כרגיל. קרו מקרים שבהם כן נפסלתי או נפצעתי אך המקרים הללו נדירים מאוד. מבנה המשחק יזכיר לכם מאוד את מאפיה 3 שיצא לאחרונה, עולם פתוח לחלוטין שבו יש לנו היררכיה של קרטל סמים שאנו צריכים לנגוס בו ולפורר אותו מלמטה עד שמגיעים ל-4 סגנים של EL SUENO שכל אחד מהם מתמחה בתחום אחר: מנהל ייצור הסמים, מנהלת סחר הסמים, מנהל ההשפעה על העם ומנהל האבטחה, לאחר שנסיים איתם נוכל לגשת לנבל הראשי שלנו. המשחק הזה נותן תמורה לכסף מבחינת משימות, יש המון משימות עיקריות שבהן אנו משיגים מידע על הימצאותם של הסגנים ועוד יותר משימות צדדיות שבהן אנו מוצאים שדרוגים שונים לדמות שלנו. המשחק כמו כל משחק כיום בשוק נותן לנו לשדרג את הדמות בעזרת נקודות XP אותן אנו צוברים מסיום משימות עיקריות וצדדיות ואז יש לנו אפשרות לקנות שיפורים ליכולות שלנו בין אם זה שיפור הרחפן שאנו מצויידים בו ומסמנים איתו את המטרות ומתכננים את התקיפה ועד שיפור הסיבולת שלנו לריצה ארוכת מרחקים, בנוסף אנו עוזרים למחתרת המקומית בסימון מטרות אסטרטגיות ומיקומי ציוד ובעזרת זה הם משתפרים ואנו מקבלים עזרה מהם, אותה אנו מפעילים מתי שאנו זקוקים לה והיא כוללת בקשת תמיכה שלהם בתקיפת מטרות וגם בירי מרגמות על מטרה מרוחקת מאיתנו. כמו כל משחק עולם פתוח אנו יכולים לעשות כמעט הכל ב-GRWL החל מטיול רגלי במדבריות המלח של בוליביה ועד נסיעה בשלל כלי רכב שכוללים: אופנועים, מכוניות, טרקטורים ואפילו כלי תעופה. למרות הפגמים שיש במשחקיות המשחק הזה מושך מאוד את השחקנים לחזור ולהמשיך לשחק בו, המשימות באורך הגיוני ולא ארוכות ומתסכלות וכמובן האפשרות שעד 3 חברים יצטרפו אלינו למשחק וישחקו איתנו את העלילה הראשית.

ציון כללי

כמה שהפגמים הקטנים במשחקיות הציקו לי המשחק פשוט ממכר וגורם לי לחזור אליו שוב ושוב ולעזור למחתרת הבוליביאנית במלחמה שלנו מול הקרטל של EL SANTA BLANCA, חברת UBISOFT יצרו לנו עולם פתוח ויפיפיה שבו אנו חופשיים לזרוע הרס או לבצע את המשימות שלנו בחשאיות מוחלטת, ההחלטה היא בידכם.

GHOST RECON WILD LANDS ביקורת משחק
המשחק פשוט ממכר וגורם לי לחזור אליו שוב ושוב ולעזור למחתרת הבוליביאנית במלחמה שלנו מול הקרטל של EL SANTA BLANCA
גרפיקה 9
עלילה8
משחקיות 6.5
7.8Overall Score

תגובות

תגובות