LOADING

Type to search

ביקורת לעונה השניה של "אקדמית המטריה"

סוף העולם מגיע שוב

"אקדמיית המטריה" חוזרת לעונה חדשה בנטפליקס וכל הצוות חוזר להרפתקה חדשה הכוללת מסע בזמן לשנות ה60.
כזכור העונה הקודמת הסתיימה כאשר השחקנית אלן פייג' מפוצצת את הירח וחתיכה ממנו נופלת ומשמידה את כדור הארץ, הגיבורים שלנו ברגע האחרון משוגרים ע"י מספר חמש למקום לא יודע על מנת לעצור את האפוקליפסה.
בעונה החדשה הגיבורים מוצאים את עצמם בשנות ה60 רק כל אחד מהם מגיע בזמן שונה ולכן הם צריכים ללמוד להסתדר לבד עד שמספר חמש מגיע גם ומגלה שמלחמת העולם ה3 פורצת וכל האנושות מושמדת ע"י פצצות אטום. בניסיון לעצור שוב את יום הדין מספר חמש נוסע שמונה ימים אחורנית ומנסה שוב לעצור את יום הדין.
העונה החדשה בהתחלה דומה מאד למבנה של העונה הקודמת, חמש חוזר בזמן ומנסה להזהיר את חברי מטריית האקדמיה על כך שסוף העולם מגיע (שוב) אך בשונה מהעונה הקודמת הפעם אנחנו יותר מתמקדים על הדמויות עצמם. אנחנו יותר מנסים ללמוד מה מניע אותם והאם הם ירצו לחזור למשפחה שלהם או להתקדם לחיים החדשים שלהם.
ההרפתקאות החדשות של הדמויות הם מה שמניעות את העלילה ותופסות יותר זמן מסך מאשר הסיפורים על איך ולמה נגרמה האפוקליפסה, כמו שזה נראה כרגע לבטח גם בהעונה החדשה הם יצטרכו להתמודד עם אפוקליפסה חדשה.
חובבי הקומיקס יגלו גם שהעונה החדשה שונה מאד מהקומיקס ממספר סיבות אך כל זה נעשה למטרה לקדם את הדמויות ולתת להם יותר נפח.

דמויות רבותי דמויות

השחקנים כבר נכנסו לנעלים של הדמויות שלהם אך עדיין הדמויות שהכי בולטות הם קלאוס ומספר חמש אולי גם בעיקר שהסיפורים שלהם הם הכי מטורפים מכל האחרים.
הסיפור של אליסון הוא גם אחד הסיפורים היותר טובים בעונה החדשה בעיקר בגלל התעוררת כלפי גזענות בארצות הברית והסיפור שהיא מספרת.
מה שפחות עובד בעונה החדשה של "אקדמיית המטריה" היא בעיקר האפקטים שהם לא עומדים ברמה הגבוהה ביותר בשנת 2020 או ברמה של העונה הקודמת. היו רגעים שבהם האפקטים מדהמים ללא ספק והיו רגעים שהם נראו זולים כאילו יצאו משנת 1994.
המוזיקה כרגיל משובחת והסדרה דואגת לדחוף בכל רגע אפשרי שיר קצבי ופופלארי כדי לשייך בקלות יותר את הסיפור דרך המוזיקה, לפעמים יש הרגשה שזה יותר מדי אך לרוב זה שומר על הרוח שטות בסדרה.

המסתורין

אין ספק שבסדרה יש מניע של מסתורין המניע את העלילה. הסדרה מתחילה בשאלה למה נולדו תינוקות באותו יום. למה יש להם כוחות על ובעיקר איך נגרמה האפוקליפסה שהשמידה את העולם.
העונה החדשה עדיין משאירה מסתורין כמניע אך הוא זז הצידה בצורה חיובים לתת למשפחה הכי מוזרה ולא מתקפדת בטלויזיה לעשות מה שם יודעים הכי טוב, להיות הם.

לסיכום

"אקדמיית המטריה" עונה שנייה היא משובחת ואפילו טובה יותר מהקודמת. הבחירה של הכותבים להתמקד בסיפורים האישיים של הדמויות ולא דווקא על המסתורין הכללי של מי עשה מה עובד טוב ואפילו נותן מספר רגעים בלתי נשכחים.

תפריט נגישות