נטפליקס השקיעו נכון

אין ספק שנטפליקס רוצה להישאר רלוונטית והיא עושה את זה דרך השקעה בתוכן שלה, הכמות של התוכן החדש והמקורי של נטפליקס גדל מחודש לחודש. הסיבה העיקרית לכך היא הבנה שהיא לא יכולה יותר להשתמש בתכנים של חברות אחרות אחרי שHBO הכריזה על שירות משלה ודיסני החלה למכור את השרות שלה.

נטפליקס גם מבינה שהיא צריכה להפיק תוכן איכותי ומיוחד וכאן נכנס הסרט "האירי" זה לא פעם ראשונה שנטפליקס מייצרת תוכן כל כך אכותי אך וכבר האקדמיה הכירה בתוכן שלה כמועמד לאוקסר הטוב ביותר עם הסרט "רומא"

 חוזר לסרטי הגנגסטרים

בסרט החדש "האירי" מרטין סקורסזה לוקח את שלושת האגדות שלו (חוץ מליאנורדו דה קפריו שהפך להיות חביב הבמאי בשנים האחרונות), מרטין סקורסזה איגד את אל פאצינו, רוברט דה נירו וג'ו פשי האגדות כעצמם ושחקנים ששיחקו כבר מספר פעמים בעבור הבמאי.

הסרט החדש מספר על המחסל של המאפיה הנודע בשם האירי אותו משחק רוברט דה נירו, הסיפור עוקב אחרי החיבור של עם המאפיה המיוצגת ע"י ג'ו פשי והקשר לאגדה אל קפונה אותו משחק אל פאצינו.

סקורסזה הידוע בכשורים שלו לספר סיפור בצורה מיוחדת לקוח אותנו במסע של שלוש המתחיל עם דמותו של  רוברט דה נירו והמהפך שלו מנהג משאיות לצובע בתים מה שהיה נודע אז כבקשה לחיסול.

יש קטע מצויין בסרט שבו אל קפונה פונה אליו בשורה עצמה "שמעתי שאתה צובע בתים", כלומר הוא מבקש ממנו להתנקש במישהו בשמו.

על מנת שנוכל לחוות את החוויה בצורה הטובה ביותר ההפקה משתמשת בטכנולגיה להפוך את האגדות הללו לצעירים יותר, מה שהיה שמור עד היום לסרטי מארוול בעיקר. האפקטים טובים למרות שעדיין סובלים מדי פעם מגיהוקים. לא משנה כמה צעיר הפנים של דה נירו יהיו הגוף שלו עדיין נשאר של גבר בן 70.

אך אנחנו לא באנו כאן לאפקטים המיוחדים והסרט עושה את הדבר החשוב ביותר וזה לבנות דמויות שאנחנו מתענינים בהם, דמויות שאנחנו מרותקים מהן, הסיפור עצמו מרתק והוא מוביל אותנו דרך היסטוריה של ארצות הברית.

אל פצ'ינו גונב את ההצגה

אל פצ'ינו גונב את ההצגה

השילוש הקודש

כל שחקן בדרכו גונב את ההפקה, אם זה ג'ו פשי שמפתיע בצורה מדהימה כהדמות השקטה הפעם ודרך המשחק הרגוע והשקט הוא מצליח אפילו להיות יותר מאיים, אל פאצינו שהפך להיות אל קפונה ו רוברט דה נירו שמוביל אותנו במסע המרתק הזה.

בין שלושת האגדות קשה לתת את הפרס הטוב ביותר אך אין ספק שהוא מגיע לאל פאצינו שהופך להיות אל קפונה, פאצינו כובש את המסך עם הדמות של המאפיונר וככל שהעלילה מתקדמת כך הוא הופך להיות המרכז הרגש של הסרט. אין ספק שמגיע מעומדות לאל פאצינו  על התפקיד ואפילו יותר מכך.

מרטין סקורסזה לא מתפשר בזמן הריצה או בעלות של הסרט שנחשב ההפקה היקרה ביותר של נטפליקס עד היום, אם המנהלים הבכירים של נטפליקס דאגו אז הם יכולים להיות רגועים "האירי" הוא יצירת מופת בכל הרבדים. הסרט הוא קרוב להיות מושלם וזה נובע מתסריט שכתוב הייטב, שחקנים מעולים החל מהתפקידים הקטנים ביותר לגדולים ביותר.

הבחירה של מרטין סקורסזה לקחת את שלושת האגדות הללו שבשנים האחרונות לא ממש עשו בחירות נכונות בסרטים שלהם היה הימור נכון, השלושה נותנים את כל מה שיש להם ובצורה ברור וחלקה מוכחים שהם עדיין רלוונטים ויכולים לייצר תפקידים בלתי נשכחים (נסלח לדה נירו על הסרט "סבא בהפרעה") בכללי זו שנה מוצלחת לדה נירו עם ההופעה בסרט "הגו'קר".

עד ל10 לדצמבר למעלה מ26 מיליון איש צפו כבר בסרט "האירי" שזה הצלחה כבירה.

לסיכום

"האירי" הוא הוכחה שמרטין סקורסזה יכול לקחת כל במה שנתונים לו ליצור יצירת מופת, השחקנים שהם השילוש הקודש של סרט המאפיה נותנים את התפקידים הטובים ביותר בשנים האחרונים שלהם בדגש על  אל פאצינו שמתעלה על כולם.

אנחנו נהיה מאוכזבים אם לא "האירי" לא יהיה מעומד לאסוקר.

 

תגובות

תגובות