LOADING

Type to search

ביקורת לסרט אד אסטרה

עטיפה יפה

הסיפור של "אד אסטרה" מתחיל בעתיד הלא רחוק שבו בני האדם נוסעים לחלל כל שני וחמישי, הגיבור של הסרט הוא רוי (בראד פיט) בן לגיבור החלל השחקן (טומי לי ג'ונס), העלמות של אביו עם חללית שהייתה אמורה לחצות את הגלקסיה שלנו וליצור קשר עם חיים מעבר לכדור הארץ הפכו את רוי לאדם מאופק שמצליח להחביא את הרגשות שלו גם במצבי לחץ.
גל קוסמי הפוגע בתחנת חלל שבה רוי נמצא מביא לתגלית חדשה שהחללית שנעלמה בעצם נמצאת אי שם בקצה הגלקסיה שלנו ומישהו צריך לצאת כדי לתקן אותה ולהבין מה קרה לצוות.

משהו מתחבא

הסרט בוחן את היחסים בין אבא לבן, בינינו לקוסמוס הענקי וגם על הרצון להחביא את עצמנו מהעולם עצמו. הגיבור שלנו רוי מחביא את הרגשות שלו ולא נותן לעצמו להרגיש את הכאב והוחסר שהוא גדל בלי אבא. הרשויות השונות שמנהלות את החלל מחביאות ללא הפסקה את האמת למה שקרה לחללית שיצא לגלות את היקום הלא נודע.
כל הדמויות בסרט מחביאות את האמת אחת מהשנייה ומכאן נוצרות הבעייות של כל הדמויות האי יכולת פשוט לחשוף את עצמך כמו שאתה ולהתמודד עם האמת.

לא מספיק עמוק

אפשר לחפש אינספור משמעויות שהבמאי והתסריטאי מנסים להחביא ב"אד אסטרא" ואולי הם לא באמת קיימות והזה רק הפרשנות שלנו. הבעיה ש"אד אסרטה" לא באמת מתרומם בשום נקודה הסרט לא מצליח לשאוב אותנו מספיק פנימה . כל היקום עצמו מסקרן ומעניין אך אנחנו לא נחשפים עליו מספיק ורוב הזמן סגורים בתוך הסיפור של הגיבור עצמו.

מדהים ביופיו

חייבים לציין ש"אד אסטרה" הוא אחד מהסרטים היפיפים ביותר שנראו בשנים האחרונות במסך הגדול, השימוש בויזואליות כדי להעביר את העתיד הלא רחוק הם מסקרנים ומהפנטים באותו מידה. הבירה אומנותית של הבמאי דבר שישאר עם הצופים להרבה זמן גם אחרי הסרט.
המוזיקה בסרט היא גם צד חיובים ומדהים והיא לרוב נוגעות במקומות הנכונים בעיקר ברגעים שאין צורך בסאונד.

השחקנים

בראד פיט הוא שחקן מוכשר אין ספק בכך אך הפעם התפקיד לא באמת מתאים לו, השחקן מנסה בכל כוחו להיכנס לדמותו של רוי אך הוא לא מצליח לגרום לנו להבין את הבדידות שלו ולהתחבר למעשים שלו. לשחק דמות שהיא חסרת רגש זה לא דבר פשוט אך בראד פיט לא מצליח לתת לכל הדמות להשתלט עליו. מי שכן מצליח להפתיע הוא השחקן טומי לי ג'ונס המשחק את אביו של רוי וכל רגע שלו במסך זה פרס לצופים.

לסיכום

הסרט החדש של השחקן בראד פיט הוא רצון נועז להחזיר לעולם סרטי מדע בדיוני בסגנון של "אודיסאה 2001" או "כוח משיכה" שיצא לאחרונה אך במקום אנחנו מקבלים סרט שמנסה יותר מדי  והוא לא  מספיק עמוק או מעניין, מה ש"אד אסטרה " כן נותן זה בעיקר חגיגה ויזואלית והרבה רחצי רעיונות מושאלים מבמאים אחרים.
"אד אסטרה" מנסה לייצר רעיון חדשני ומעניין אך הוא רק עטיפה  יפה ולא יותר מכך..

תפריט נגישות