LOADING

Type to search

למה הסרט "האירי" הוא אחד הסרטים החשובים ביותר שנעשו בשנים האחרונות

כמה גדולים נטפליקס?

אין ספק שנטפליקס שינוי את חוקי המשחק, זה התחיל שהם שינוי את הצורה שבה אנחנו צורכים תכנים אחר כך זה עבר לכך שהם יצרו סדרות חדשות  שיכולנו לקבל דרכם ועכשיו הם לא רק נוגסים בטלויזיה הם החלו לקחת חלק בקולנוע והסרט "האירי" הוא השינוי הגדול ביותר.
בזמן האחרון נטפליקס החלו לרכוש סרטים שהאולפנים לא האמינו בהם או שהפצה מחוץ לארצות הברית הייתה יקרה מדי והם שלחו את זה להפצה מחוץ לארצות הברית דרך נטפליקס "ההכחדה" הוא דוגמא אחת ולאחרונה עלה הסרט "שאפט" שבארצות הברית קיבל הפצה קולנועית ואנחנו שבועיים אחר כך ראינו אותו דרך הטלויזיה.
נטפליקס גם החלו להפיק סרטים משלהם "תיבת הציפור" עם סנדרה בולוק הוא דוגמא לסרט קולנועי עם שחקני ענק ותקציב גדול, כך גם היה "טריפל רפונטיר" עם בן אפלק.
הסרטים של נטפליקס אפילו קיבלו הכרות באוסקר עם כך שרומא הפקה משותפת היה מועמד לסרט הטוב ביותר.

אז למה "האירי" שונה?

בהחלט של נטפליקס ללכת על הסרט האירי היא להראות לכולם שהיא גדולה יותר מכל האולפנים.
כך נטפליקס מתארת את הסרט
הסאגה האפית של מרטין סקורסזה של פשע מאורגן באמריקה שלאחר המלחמה, כפי שמסופר על ידי מתנקש, מככבת ברוברט דה נירו, אל פצ'ינו וג'ו פשי.
הסרט עצמו נדחה ע"י אולפנים שונים מספר פעמים, התקציב מעורך בין 130-150 מיליון דולר להפקה ויש גם את נושא התגומלים שהיא צריכה להכליל כבר בתוך השכר של השחקנים שלה מה שגורם להערכה שהתקציב כולל פרסום יכול להגיע ל200 מיליון דולר.
נטפליקס נועזת מספיק לומר שהיא בוחרת לביים סרט שאף אולפן אחר לא הסכים לעשות את זה ובנוסף לכך היא תתן את הסרט הזה בחינם לכל מי שמנוי שלה.
יש כאן הרבה יותר מסרט טוב שמבויים ע"י במאי ענקי ושחקנים גדולים מהחיים, יש כאן הצהרה שנטפליקס כגוף תרבותי כבר מתחרה בקולנוע עצמו ולא בסרטים ליגה ג' בסרטים שהאולפנים עצמם לא מוכנים לקחת סיכון.
האם הימור ישתלם? הזמן יגיד..

תפריט נגישות