LOADING

Type to search

ביקורת לסרט "ספיידרמן רחוק מהבית"

איך אומרים ספיידרמן באיטלקית ?

ספיידרמן הוא אחד הדמויות הפופילאריות ביותר בעולם, אין ספק שהעכביש השכונתי מצליח בעיקר בגלל שמאחורי המסך נמצא דמות שהרבה אנשים  יכולים להתחבר אליה. בשונה מקלארק קנט העיתונאי וחייזר או המיליונר ברוס ווין. פיטר פארק הוא מתבגר שנפל עליו אחריות גדולה ורק רוצה איכשהו לבלות עם החברים שלו לסיים את התיכון בלי יותר מדי בעיות.
אולפני מארוול הבינו את זה ועם הכניסה של ספיידרמן לעולם של מארוול ב"קפטן אמריקה מלחמת האזרחים" אנחנו קיבלנו ספיידרמן שהוא נער מתבגר שלא יודע מה לעשות הרבה עם הכוחות שלו. בגרסה החדשה שלו המנטור שלו הוא טוני סטארק וביחד הם הצליחו לייצר את יחסי הבאטמן רובין הטובים ביותר שנראו על המסך בעיקר בגלל שהסרט "באטמן ורובין" הוא אחד הסרטים הנוראים ביותר אי פעם.
בסרט הסולו הראשון שלו פארקר מתמודד עם הרצון שלו להרשים את המנטור של טוני סטארק, כל מה שהוא הכי רוצה זה להיות חלק מהנוקמים ולקראת סוף הסרט הוא מבין שהוא מעדיף להיות עדיין ספיידרמן השכונתי.
אחרי האירועים של שני הסרטים האחרונים של הנוקמים פיטר מבין שהוא קיבל הרבה יותר ממה שהוא רצה והוא צריך להתמודד עם כך שאנשים רואים אותו כאיירון מן החדש.

ג'ייק וג'ילנהול מצטרף לקאסט

ג'ייק וג'ילנהול מצטרף לקאסט


 

זה קומיקס אבל בעצם דרמת נעורים

מארוול יודעים בכך שהם לוקחים השראה מז'אנרים אחרים, "הנוקמים סוף המשחק" ו "אנט-מן" הם סרטי שוד עם סופר גיבורים. "קפטן אמריקה חייל החורף" הוא בסוף היום סרט מרגלים וכך הרשימה ממשיכה.
בסרט "ספיידרמן רחוק מהבית", מארוול לקחו השראה מסרטי אהבה\נעורים ושמו את פיטר פארקר עם מארי ג'יין בטיול באירופה עם הכיתה שלהם, פיטר רוצה רק לספר למארי ג'יין כמה מחבב אותה אך מפלצות ענק עוצרות אותו מלעשות את זה. פיטר בנוסף על כך פוגש את מיסטריו, גיבור ממד אחר אשר כבר התמודד בעבר עם המפלצות הללו והוא מוצא בו תחליף למנטור שהוא איבד לאחרונה.
כל הצוות של השחקנים חוזר לסרט החדש עם החיזוק של הסרט המוכשר בטירוף ג'ייק ג'ילנהול, גם הבמאי ג'ון וואטס חוזר לסיבוב השני ואנחנו מקבלים המשך מבדר ועם אקשן מעולה שנותן לספיידרמן את הדחיפה שהוא צריך מלהיות גיבור רק של קווינס לשאר העולם.
כמו בהופעות האחרונות שלו וכך גם בסרט הנוכחי השחקן טום הולנד מצליח לכבוש את המסך בהופעה שלו, אין ספק שכל שחקני החיזוק הכוללים את סמואל ל. ג'קסון בתפקיד ניק פיורי ג'ייק וג'ילנהול בתפקיד מיסטרוי. השחקנית זנדאיה בתפקיד מארי ג'ין מקבלת גם יותר זמן מסך עכשיו אבל איכשהו היא מצליחה להיות יותר מעצבנת מאשר בסרט הראשון.
בכללי יש אפס כימיה בין זנדאיה לבין טום הולנד וכל הסיפור של המערכת יחסים שלהם מרגיש מוכרח ולא טבעי, הם פשוט ללא עובדים כזוג על המסך.
כמו כל סרט של מארוול גם הפעם יש בדיחה בסיום של כך כקטע ובעיקר אם הסרט מגיע לנקודת דרמה יותר מדי רצינית מישהו ישר יזרוק בדיחה כדאי שאנחנו פשוטי העם ישר נירגע ולא ניקח את הסרט ברצינות יותר מדי.
 

לא מרגישים את הכימיה

לא מרגישים את הכימיה


 

לפעמים יותר טוב בבית

הבחירה גם להוציא את ספיידרמן מניו יורק לאירופה לא דווקא עושה איזשהו שינוי לסרט עצמו, אנחנו כל הזמן מקבלים אזכורים לכך שאנחנו כבר לא בארצות הברית אך אין באמת השפעה ממשית על העלילה עצמה. היא באותה מידה הייתה יכולה להתרחש בכל מקום אחר בעולם ועדיין הסיפור היה ממשיך בצורה הרגילה.
הדבר היחיד שסמל את העובדה שפיטר פארקר מסתובב מסביב לאירופה הוא עובדה שהוא רוצה לנהל חיים נורמלים וגם בחופשה שלו הוא צריך להיות ספיידרמן.
הסרט "ספיידרמן רחוק מהבית" מסיים את השלב השלישי ביקום של מארוול אך מצד שני לא לוקח יותר מדי זמן להסביר לנו הצופים על ההשפעות של שני סרט הנקומים, אנחנו מקבלים מספר דקות בתחילת הסרט אך יותר מזה אין באמת ממש התייחסות. מה שכן הסרט דואג לעשות זה להזכיר לנו כמה מארוול לא יכולים להיות בלי טוני סטארק, בכל רגע נתון כמעט בסרט אנחנו מבלים אזוכרים לאיירון מן, הטכנולוגיה שלו משמשת את ספיידרמן ואפילו  העוזר והחבר של איירון הפיי הופך להיות העוזר של ספיידרמן.

לסיכום

"ספיידרמן רחוק מהבית" הוא סרט נעורים, מספר קטעי אקשן, בדיחות ובעיקר פיטר פארקר שמניע את רוב הסרט בהצלחה, הסרט מצליח להיות מבדר כמו שאר הסרטים של  מארוול אך מצד שני עדיין לא מוכן להשתחרר מהצל של טוני סטארק  ופשוט להיות סרט על "ספיידרמן".

Tags:

תפריט נגישות