קיאנו ריבס הוא בן 50 לעזאזל ורק לראות אותו רץ מעייף אותי

קיאנו ריבס חוזר לתפקיד הרוצח ג'ון וויק וזה מתנה לכולנו מכוון שאנחנו מקבלים סרט אקשן מלא בהומור עצמי, אקשן מקצה לקצה ואלימות שלא עוצרות.

הסיפור עצמו עוקב אחרי רוצח שכיר שפרש מעולם הפשע על מנת להיות עם אהבת חייו, אחרי שהיא נפטרת ממחלת הסרטן הוא מקבל מתנה בדמותו של כלב הנשלח אליו ע"י אשתו שרוצה שהוא ימשיך לאוהב.

חייו של ג'ון מתחילים להתמלא שוב עד שיום אחד פורצים לביתו גונבים את הרכב שלו והורגים את הכלב. מכאן מתחיל סיפור הנקמה של ג'ון וויק ברוצחי הכלב ואנחנו נחשפים לעולם הקיים מתחת לעולם שלנו, שבו רוצחים שכירים חיים, מתנהלים עם מטבעות משלהם וקוד שנאכף ע"י בחומרה.

הסרטים הם תמיד המשך ישיר

הסרט החדש בסדרה ממשיך אחרי "ג'ון וויק 2" שבו הגיבור שלנו מפר את אחד החוקים האסורים ביותר לבצע רצח באזור מלון קונטיננטל מלון שוב הרוצחים מחויבים להתנהג בכבוד ובהבנה אחד לשני, וויק מוצא את עצמו נרדף ע"י כמעט כל רוצח אפשרי וצריך למצוא דרך להציל את מצבו.

קיאנו ריבס אחד השחקנים הכי מיוחדים בהוליווד חוזר שוב לתפקיד הרוצח השכיר ומביא לנו סרט מלא אקשן, הומור ובעיקר הומור עצמי על הבנה שהסרט עצמו מספיק. אין ספק שהאגדה של באבא יאגה הרוצח ג'ון וויק הוא היה הלב של הסרט אך עם הסרט השני העניין עצמו גדל כלפי העולם הסודי של הרוצחים וכל מי שמעורב בו.

"ג'ון וויק 3" דואג להגדיל את המיתוס עצמו של היקום ואנחנו מגלים יותר על עברו של ג'ון וויק כולל הכירות עם דמויות חדשות כמו הדמות של  הרוצחת המסתורית אותה משחקת  השחקנית האלי ברי שיחסית לשנים האחרונות מצליחה להפתיע ואפילו להאפיל על דמותו שלו קיאנו ריבס.

האקשן עצמו עולה ברמתו והיוצרים מנסים למצוא דרכים חדשות להמציא מחדש את האקשן עם זה ג'וון וויק עם זכוכית, סכינים, אקדחים ואפילו על סוס.

כלבים יותר חשובים מבני אדם בסדרת הסרטים

כלבים יותר חשובים מבני אדם בסדרת הסרטים

צילום אחד ארוך

הסרט הראשון בסדרת הסרטים של "ג'ון וויק" היה משב רוח רענן בעולם יבש וממוחזר של סרטי אקשן, כדי להבין למה "ג'ון ווק" היה כל כך מהפכני צריך לעצור ולראות את רוב סרטי האקשן בשנים האחרונות.

רוב סרטי האקשן מתבססים על האפקטים כדי לייצר את האקשן ובנוסף על כך עריכה של כל קרב בסרט לעשרות קטעים, כלומר שאנחנו רואים את הגיבור שלנו חובט בנבל אנחנו מקבלים פריים אחד של הפנים של הגיבור, פריים אחד של האגרוף, פריים נוסף של האגרוף מגיע לנבל, הפרצוף של הנבל ואז את המכה עצמה. רוב העריכה מבוססת על כמה שיותר קלוז אפ כך בצורה הזו מייצרים אקשן דרך ערכיה של אותו מכה לעשרות חלקים.

הסרט "ג'ון וויק" בוחר בכוונה להשאיר אותנו בזווית מצלמה רחבה, אנחנו רואים את הגיבור והנבל באותו זמן כאשר המכה מתבצעת, תוסיפו על כך שהעריכה  של הצסנה היא נמוכה מאד כך שהזרימה של קטע האקשן יותר קצבי ובעיקר יותר אמין.

צורת ביום כזו דורשת הרבה יותר עבודת הכנה של כגאוגרפיה ומאמצים פיזים מהצוות עצמו, קיאנו ריבס לא חוסך מאיתנו בכלל את האקשן הזה ובגילו הקרוב ל50 לא מתבייש להתרוצץ במסך ימינה ושמאלה לחטוף ולהחטיף מכות ללא מעצורים בכך מייצר סרט אקשן קצבי וחדשני בסגנון שאנחנו לא ראינו בשנים האחרונות.

תוסיפו על כך את האלימות הלא מצונזרת, כוראוגרפיה מקורית ואנחנו מקבלים סגנון חדש ומהיר של אקשן שבהחלט היה חסר בשנים האחרונות בקולנוע, לא פלא שהקהל יצא מגדרו בהתלהבות וכך גם המבקרים.

אני על סוס

אני על סוס

לא חף מבעיות

הבעיה העיקרית של הסרט עצמו היא שבהתלהבות להרחיב את היקום של ג'ון וויק הם שכחו לקדם את דמותו העלילה של הרוצח עצמו ואנחנו לא באמת רואים שינוי בדמות עצמה אך בעיקר שינוי בדמויות הסובבות אותו .

לסיכום

אין ספק שג'ון וויק החדש הוא סרט אקשן ממעלה ראשונה, הוא מלא צילומים ארוכים שמגדלים את ההנאה בצפייה עצמה בסיפור, נוסיף על כך שהמיתולוגיה שעומדת מאחורי העולם של וויק גדלה בסרט הנוכחי "ג'ון וויק 3" הוא אחד מסרטי האקשן הטובים ביותר השנה ובכלל בשנים האחרונות

 

תגובות

תגובות