LOADING

Type to search

ביקורת לסרט "מיסטר גלאס"

100% מ נייט שאמלאן לא תמיד נותן סרט טוב

אי אפשר להתחיל ביקורת לסרט "מיסטר גלאס" בלי לדבר על האדם שעומד מאחורי הסרט מ נייט שאמלאן, שאמלאן הוא אחד הבמאים הידועים לשמצה בהוליווד בעיקר בגלל היכולת שלו לייצר סרטים מדהימים כמו "החוש השישי", "בלתי שביר" ומצד שני לייצר סרטים שנחשבים לכשלון מהדהד כמו "ביום שזה קרה" או "הנערה במים".
מה שכן הבמאי חיי בקצוות עולם היצירה הוא מייצר יצירות מופת או סרטים שנקטלים ע"י כל הקהל וכך אפשר לומר על רוב היצירות שלו עד לשנים האחרונות שבהם הוא התחיל לייצר סרטים שהם חצי שאמלאן, למה חצי שאמלאן מכוון שהחזון הבלתי מתפשר של הבמאי לא מיוצג במלאו בסרטים כמו "הביקור" אפשר לראות שיש הרבה מהאלמנטים של הבמאי המוכשר אך מצד שני איפוק ללא ללכת מ100% שאמלאן.
לפני שנתיים הבמאי יצא עם הסרט "ספליט" שבו הוא לקח את השחקן המוכשר ג'יימס מק'אבוי ונתן לו לשחק דמות בעלת פיצול אישיות, הצופים היו משוכנעים שהם רואים סרט על אדם בעל פיצול אישיות אך מצד שני קיבלו סרט מקור על סופר נבל בשם "החיה" ואת הטוויסט הידוע של הבמאי בסוף הסרט אנחנו מגלים שהנבל "החיה" חיי בעולם של הגיבור של ברוס ווילס בלתי שביר.

סמואל ל. ג'קסון חוזר לנעלים של גלאס בלי שתרגישו שהוא לא שיחק את הדמות כבר שנים

סמואל ל. ג'קסון חוזר לנעלים של גלאס בלי שתרגישו שהוא לא שיחק את הדמות כבר שנים

מיסטר מיסטר

מחיאות כפיים נשמעו בקהל וכולנו התרגשנו לצאת סרט ההמשך שיביא מפגש משולש בין דמותו של ברוס ווילס דיויד דאהן, ג'יימס מק'אבוי בתפקיד "החיה" וסמואל ג'ייקסון שחזר לתפקיד גלאס.
הנה אנחנו כאן עם הסרט "מיסטר גלאס", הסרט מתחיל עם דמותו של  דייויד דאן המתסובב ברחובות ובעזרת בנו הוא מסייע לאנשים הזקוקים לעזרה, דייויד דאן מחפש אחרי הפושע החיה, קרב בלתי נמנע בין שני הדמויות מביא אותם לתפיסתם בבית משוגעים כאשר שרה פולסון  בתפקיד ד"ר אלי סטאפל המתמחה באנשים הנודעים בשגעון של גדלות מסוג של גיבורי על.
מי שנמצא גם באותו בית משוגעים הוא גם גלאס אשר מודע לכך שמי שהכניס אותו לכלא נמצא גם שם וגם החיה והוא מתחיל כבר לתכנן איך לשתף פעולה.

אנסבל השחקנים בסרט הוא הצלחה הגדולה ביותר שלו

אנסבל השחקנים בסרט הוא הצלחה הגדולה ביותר שלו


 
הסרט "מיסטר גלאס" אומנם נושא את השם של השחקן סמואל ל. ג'קסון אך הסרט הזה שייך לשחקן ג'יימס מק'אבוי. דמותו של "החיה" ושלל פיצולי האישיות שלה היא רק דרך נוספת שהשחקן המוכשר מצליח להציג את יכולות המשחק שלו והוא בהחלט עושה עבודה מדהימה, היכולת שלו להחליף בין הדמויות השונות תפתיע כל צופה במסך.
ברוס  ווילס חוזר בתפקיד של דייויד דאן הגיבור שלא ידע שהוא גיבור והוא .. ברוס ווילס עושה עבודה מעולה בלהיות ברוס ווילס אך גם מצד שני לא מצליח לנצוץ חזק יותר מהשחקנים האחרים.
השחקנית אניה טיילור-ג'וי חוזרת כקייסי קוק אך אם בסרט הקודם היא הייתה מוקד של הצופים בהצלחה אך הפעם הדמות שלה ריקה מתוכן והסרט עצמו היה יכול להתקיים גם בלעדיה.
סמואל ל. ג'קסון חוזר לתפקיד של מיסטר גלאס ונראה שהשנים לא שינו כלום, הוא חזר ישר לנעלים של התפקיד וממשיך מאיפה שהוא עוצר, בשונה מווילס שמרגישים שיש כאן פער ביחסי הדמות, דמותו של גלאס היא אותה דמות שראינו בסרט "בלתי שביר". לאחרונה הוכרז סמואל ל. ג'קסון הוא השחקן שמחזיר את הרווח הכי טוב בהוליווד ויש הצדקה לך.
מי שנכנסה לסרט בתפקיד חדש היא שרה פולסון  שמצליחה להתמודד מול ענקי קולנוע כמו ווילס וסמואל, נכון שהתפקיד שלה דורש ממנה להיות לרוב מאופקת אך גם באיפוק הזה היא מצליחה להעביר בהצלחה מרובה.

בעיית גדולה

אך הסרט "מיסטר גלאס" למרות כל הצוות המדהים שלו סובל מבעיה אחת חמורה והיא הבמאי, הכותב והמפיק עצמו מ נייט שאמלאן שבסרט הזה התפרץ מ100% שאמלאן ומתחילת הסרט עד למערכה האחרונה שלו מצליח להצדיק את מי שהוא, כותב מעולה שיודע להוציא דמויות טובות, במאי מוצלח וחובב קומיקס שנותן לאהבה שלו במה במסך הגדול.
הבעיה של שאמלאן שהוא גם חושב שהוא התגלית הגדולה ביותר שיצאה לאנושות, לא מאמינים לנו ? ראו את הסרט "הנערה במים" אשר שם הוא משחק דמות של כותב ספר אשר עומד לשנות את העולם.
גם כאן שאמלאן לא מצליח להתרחק מהאלמנטים של גדולה והיכולת לשלוט בעתיד המין האנושי ובמקום להישאר בסיפור עצמו הוא מתהפך לגמרי במערכה אחרונה והופך להיות הבמאי עם תסביך הגדולה שכולנו למדנו לא לחבב.

לסיכום

"מיסטר גלאס" הוא סרט מוצלח, מורכב עם שחקנים מעולים שאוהבים את העבודה שלהם.  הבמאי מ נייט שאמלאן שנותן את הנשמה ואהבה שלו לדמויות ולכל הסרט נראה שבסופו מחליט שהאגו שלו גדול יותר מהסרט עצמו וכך גם יוצא שהמערכה האחרונה היא הפחות מוצלחת בכל הסרט עצמו.

Tags:

תפריט נגישות