LOADING

Type to search

הסוף מגיע

הסרט How it Ends נחת בנטפליקס בשקט ביום שיש האחרון והשאלה האם הוא עוד יהלום נחבא של נטפליקס או גוש פחם שכדאי להתעלם ממנו?
הבחירה להיכנס לסרט בלי לקרוא או לצפות בטריילרים היא הייתה חוויה מענינית, מתוך השם של הסרט והתמונה שלוותה אליו בנטפליקס אפשר להבין שהסרט הוא סרט אפוקליפטי על סוף העולם אך יותר מזה קשה להבין, חוץ מכך שהשחקן המוכשר פורסט  וויטקר משחק בסרט.
הסיפור עצמו מספר על וויל השחקן תיאו ג'יימס כוכב סדרת הסרטים התפלצות הרוצה  להתחתן עם חברתו סמנתה השחקנית קאט גרהאם שגם בהריון ממנו, על מנת לעשות את זה הוא נוסע לבקש את היד של הגברת מאבא שלה.
אביה  השחקן זוכה האוסקר פורסט וויטקר אדם קשה לא מחבב את הגיבור שלנו, בזמן שהגיבור נמצא בהעיר המגורים של ההורים של חברתו אחרת אסון קורה היכן שסמנתה נמצאת והוא יוצא למסע עם אבא שלה על מנת להציל את סמנתה אשר הקשר נותק ממנה.

השחקן פורסט וויטקר הוא הדבר הטוב ביותר בסרט

השחקן פורסט וויטקר הוא הדבר הטוב ביותר בסרט

סרט אסונות לא על אסון רגישי

הסיפור במפתיע  למדי הוא יותר הקשר בין שני הדמויות והעובדה שהרצון שלהם להציל את סמנתה הגורם להם לעבוד ביחד וגם להכיר אחד את השני, הסביבה העצמה היא פשוט זרז לרוב לסיפור ולשים את הדמויות שלנו במצבים שהם צריכים לבחון את עצמם.
בהסתכלות לאחורנית אי אפשר לחבר קווים בין המקומות שהם הגיעו אליהם מכוון שהם כל כך נשכחים, רוב המקומות והאנשים שהם פוגשים הם דרך פשוט לדחוף את העלילה ולשים את הדמויות שלנו בעימות אחד עם השני.
למזלו של הסרט מה שכן עובד להם הוא השחקן המוכשר פורסט וויטקר שמצליח לרוב לסחוב את משקל הסרט על הגב שלו, שאר השחקנים עושים עבודה סבירה ורוב הדמויות המשנה הם די נשכחות

הסרט מלא באווירה של פחד לאורך כל הסרט

הסרט מלא באווירה של פחד לאורך כל הסרט

האסון שלא מדברים עליו

בנוסף לכך האירוע הנוראי הזה שקרה מרחף רוב הזמן סביב הסרט ואנחנו לא באמת מקבלים תגמול לקיום שלו, האסון הוא לא מרכז הסרט אלא מערכת היחסים בין שני הדמויות שלנו המנסים לשתף פעולה כדי להציל את האישה החשובה לשניהם.
אפשר לראות שהרבה אנשים יצאו מתוסכלים מהנושא הזה אך יש כאן גם שינוי מרענן שבו אנחנו יותר בוחנים את החלטות של הדמויות לטרגדיה שנופלת אליהם ולא דווקא על האפקטים שצריכים להדהים אותנו, המטרה של הסרט הוא לבחון את הדמויות במקרים הנוראים הללו ופחות להראות בנינים מתפוצצים.
הבמאי דיוד מ רוסלנט  שביים את הסרט עושה עבודה טובה בעיקר להוציא לאור את הדמויות הללו וככול שהזמן עובר ככה אנחנו למדים יותר ויותר על הדמויות עצמם, האנשים שהם פוגשים מסביב. הסרט אומנם עוסק במסע ברחבי ארצות הברית אך לרוב הוא סרט סגור בין הדמויות הראשיות שלו, על זה חייבים לשבח את העבודה של הבמאי.

ניסוי מעניין

בוא ניקח עוד כמה רגעים לדבר על האסון שפקד את העולם שבו מתרחש הסרט, כפי שאמרנו מקודם אם אתם באים על מנת לראות סרט אסונות המתרחש בעולם פוסט אפוקליפטי חברים אתם עומדים להיות מאוכזבים וזה בעיקר גם באשמת הסרט שהוא משקיע זמן רב לגרות אותנו על מה האסון שקרה, אנחנו רואים אנשים בורחים, שרפות, וצבא שמשאיר את כלי הנשק שלו ונעלם אך האסון עצמו לא מגיע לנקודת פתרון.
אך אם אתם באים לראות סרט שבו שני דמויות שיש בהם יחסים הקרובים יותר לתיעוב מאשר כבוד אחד לשני מוצאים את עצמו משתפים פעולה על כל הניגודים שבהם להציל את האישה החשובה בחיים שלהם יש כאן יצירה מאד מסקרנת שמבוססת בעיקר על משחק חזק ובימוי מאד מסקרן בבחירה של העלילה שלו.
החלק האחרון של הסרט הוא גם בו הנקודה שהסרט נופל, How it ends לא מצליח לסגור את העלילה בצורה טובה באמת והסצנה האחרונה מביאה דמויות שאנחנו לא באמת מבינים למה הם שם חוץ מלהביא קונפליקט מיותר.

לסיכום

How it ends, הוא סרט שמספר על אב והחתן המיועד שלו היוצאים למסע על מנת להציל את הבת\ חברה ובדרך צריכים להתמודד כל אחד עם השני, האסון המתרחש מסביב לסרט לא מקבל במה ומי שמחפש איזשהו תגמול במחלקה הזו יתאכזב. הסרט עדיין שווה צפייה בעיקר בגלל פורסט וויטקאר והעובדה שהסרט מציג משחק משובח ואווירת טרגדיה\אימה שנשארת  לכל הסרט

Tags:

תפריט נגישות