אין הרבה מה לשדוד בקבר הזה

אם יש משהו שעדיין לא הצליחו לשבור את הנוסחה שלו בהוליווד זה סרטים מבוססים על משחק מחשב, הרצון קיים ולפחות פעם בשנה מישהו מנסה להפוך משחק מחשב מוצלח לסרט אך לרוב התוצאה היא תמיד זהה – כשלון.
אפילו אחד השחקנים הכי מעורכים בהוליווד מייקל פסבנדר ניסה את מזלו עם המשחק של Assasin Creed אך הסרט היה כשלון טוטאלי גם בקופות ואצל המבקרים, מה שהביא להחלטה בסרט המשך לעבור למסך הקטן ולחשוב על סדרת טלוויזיה.
אבל לא באנו לדבר על המתנקש המפורסם ובמקום אנחנו רוצים לחזור אל לארה קרופט – שודדת הקברים.

המשחק שמנסה את מזלו שוב ושוב במסך הגדול

בימים שלארה קרופט יצאה לעולם המחשבים היא הייתה דמות בעלת מכנסיים קצרצרות, חזה ענקי שמנסה להישאר בתוך גופיה קטנה ובערך החלום הרטוב של כל חנון מחשבים בזמנו, עם השנים יצאו שני סרטים לדמות בכיכובה של אנגלינה ג'ולי. הסרטים אומנם היו נוראים ברמה של משחק ועלילה אך הצליחו לשמור על החזר סביר יחסית בקופות. ג'ולי עצרה בסרט השני וגם אהדה למשחקי המחשב של שודדי הקברים נעצר.

עם הזמן הגיעו למסקנה שהגיע הזמן לחדש את החיים של הדמות ולהביא אותה שוב לעולם המחשבים אך זה כבר לא אותו עולם שהיא נולדה אליו, בחורה במכנסים קצרות וגופיה קטנה שבקושי יכולה לחסות את החזה שלה כבר לא התאימו לחובבי משחקי המחשב. הקהל עצמו גדל מגיימרים גברים לכבר שני המינים והמודעות להחפצה של האישה הפך להיות נושא חשוב בעולם.
לארה קרופט נולדת מחדשת החזה הצטמק אבל הפכה להיות דמות שאפשר להתחבר אליה.

אליסיה ויקנדר היא לארה קרופט

אליסיה ויקנדר היא לארה קרופט

לארה קרופט גרסה 2.0

הגרסה החדשה שעליה מתבססת הסרט הציג דמות חדשה של לארה קרופט, אנחנו קיבלנו סיפור מקור המלמד איך היורשת להון של משפחת קרופט הפכה להיות הגיבורה שאנחנו מכירים בימנו והסיפור היה יותר על פזלים והישרדות.
צריך לעצור כאן ולהבהיר שאומנם שיחקתי במשחק מחשב אך אנחנו כאן כדי לספר על הסרט עצמו.

את הסרט החדש מביים במאי פחות מוכר בשם רור אות'וג ובתפקיד הגיבורה השחקנית השוודית וזוכת פרק האוסקר בתפקיד המשנה בסרט "הנערה הדנית", אליסיה ויקנדר.

אליסיה היא התאמה מופלאה לתפקיד ובסוף היום היא החיים של הסרט עצמו.
הסרט מתחיל עם קטע הסבר על רוע עתיק שהוטמן באי באמצע האוקינוס, מי שימצא את הרוע הזה יוכל לשלוט בו ובכך בעולם.  הדיאלוג הזה הוא ראשון ברבים שמגעים במהלך הסרט והיה טוב יותר אם היה פחות.

לארה קרופט שבעקבות העלמות אביה החליטה לנטוש את האימפריה שלה וחיי בעוני עם כל שאר העולם.  לגורל יש רצון משלו והיא מוצאת את עצמה בקשר שוב עם החיים הקודמים שלה ומחליטה סוף סוף לקבל את זה שאביה מת אך הקבלה של מות אביה פותח סודות חודשים והיא מוצאת את עצמה מנסה לשחזר את המסלול שהוא בחר בו עד שהיא מוצאת את עצמה נטושה באי בודד וצריכה לסיים את המשימה של אביה, לעצור מאנשים רעים להשיג את הרוע הגדול יותר.

לארה הגרסה של משחק המחשב

לארה הגרסה של משחק המחשב

אין אקשן, אין תסריט, אין סיבה באמת לראות

הסרט עצמו מסתמך הרבה על אליסיה ויקנדר והיא לרוב מספקת את הסחורה לצערה הרב היא החלק היחיד שטוב בסרט והבעיה מתעוררת כאשר שאר השחקנים עצמם לא מצליחים לספק את הסחורה, אצבע מאשימה אפשר לתלות בעיקר בשחקן המשחק את אביה של לארה, השחקן דומיניק וסט שעושה עבודה נוראית, בכל רגע שהוא נמצא במסך האיכות של הסרט יורדת בשלושים רמות.
האפקטים עצמם והאקשן הם לרוב באיכות הגבוהה ביותר אך מאמצע הסרט כאשר הדמויות נכנסות למקדש האסור יש הרגשה שלא באמת מובל כאן תסריט טוב או היגיון אלא פשוט יותר שלבים של משחק מחשב.

כאן הבעיה העיקרית של הסרט והוא התסריט שיכול להסתכם בארבע שורות בערך, אין באמת בניית דמויות ממשית, אין עלילה שמובילה אותנו בהיגיון מסוים סתם סיבות לעשות דברים שלא באמת מובנים. אפילו הנבל שמשחק אותו וולטון גוגינס מנסה להסתמך על המעט שיש בדמות שלו, הרצון לחזור לבנות שלו כדרך לייצר דמות יותר עגולה אך שוב אין כאן באמת בשר כדי לסייע לדמויות.

המערכה האחרונה של הסרט היא גם הנוראית ביותר וכל החלטה של הדמויות שם היא שוב לא מונעת מהיגיון של הדמויות או תסריט שכתוב היטב אלא יותר הרגשה שהתסריטים ישבו בחדר ואמרו אתה יודע מה יהיה מגניב עכשיו? אתה יודע מה יגרום לקהל יותר להרגיש אם נעשה את זה ואת זה ? נו באמת אנשים תשקיעו קצת יותר.

הרגע הכי נורא בסרט הוא הסוף של הסרט שבו הפתרון לסיים את הרוע המוחלט היה יכול להתבצע ע"י כל אדם גם לפני 400 שנה, כאילו אין באמת היה צורך במקדש והאי וכל המכשולים הללו כל מה שהיה צריך לעשות זה את מה שדמויות עשו עכשיו פשוט לפני 400 שנה ולחסוך את כל הסרט.

לסיכום

"טומב ריידר", החדש מנסה להישען אל ריאלזים ותסריט שנכתב בעצלנות ודמויות שלא באמת מתבשלות להיות מה שהם מנסות להציג, תוסיפו על כך אקשן מגוחך ובכמות כל כך קטנה שאפשר לספור על אצבע את מספר הרגעים שהוא מתקיים. הסרט לא מצליח לשבור את גלגל הרע של סרטים המבוססים על משחקי מחשב ופשוט נכנס לסטטיסטיקה. המלצה שלנו לכו לשחק את המשחק מחשב.

 

ביקורת לסרט טומב ריידר
הסרט לא מצליח לשבור את גלגל הרע של סרטים המבוססים על משחקי מחשב ופשוט נכנס לסטטיסטיקה. המלצה שלנו לכו לשחק את המשחק מחשב.
תסריט48%
דמויות חלשות41%
אקשן לא קיים או פשוט מגוחך67%
אליסיה ויקנדר90%
62%Overall Score

תגובות

תגובות