דרור אדום לא מצליח לצאת לחופש

דרור אדום הוא סרט ריגול המתרחש בימנו אבל מרגיש שהוא נכתב למלחמה הקרה, הסיפור מתחיל ברוסיה ומספר על דמותה של רקדנית בלט בשם דומינקה השחקנית המוכשרת ג'ניפר לורנס אשר נפצעת בזמן הופעה.

הפציעה גורמת לרקדנית לפנות לדוד שלה לעזרה, הדוד שעובד בשירות החשאי הרוסי מגייס את דומינקה למשימה, בזמן המשימה דומינקה רואה משהו שהיא לא צריכה לראות ונותנים לה שני אופציות, להתגייס לתכוניות מיוחדת שבה היא תהפוך להיות מרגלת או למות.

מכוון שהסרט הזה קרוב לשלוש שעות אתם כבר יודעים מה היא בחרה.

 

משחקי הרעב 4

לורנס משלבת כוחות כאן עם הבמאי של "משחקי הרעב", פרנסיס לורנס והם מנסים לשכתב את היסטוריה ואת הקרירה של השחקנית, השחקנית שהצליחה להיות חביבת הקהל והמבקרים לא מתביישת כאן לקחת על עצמה תפקיד חושפני ולמצוא את עצמה בסצנות שלא מביישות את "50 גוונים של שיחרור" (כן כן אמרנו את זה). לורנס שחקנית גם ככה מעולה ומוצלחת נותנת הופעה מדהימה בתפקיד דומינקה וכך גם רוב צוות השחקנים מסביבה אך אפשר לבוא ולתהות למה היא בחרה את התפקיד הזה.

חוזרים למלחמה הקרה

חוזרים למלחמה הקרה

השחקן ג'ואל אדגרטון המשחק את הסוכן החשאי של סי.אי.אי נייט נאש, התפספס מאד בשנים האחרונות מהקהל הרחב, אומנם הוא הופיע בסרטים רבים אך אף אחד מהם לא היה גדול ברמה של תפוצה ותקצבית כמו דרור אדום. אדגרטון נותן הופעה חזקה ומהפנטת כמעט כמו לורנס.

הבמאי לורנס להפעיל הייטב את צוות השחקנים שלו שמורכב גם ג'רמי איירונס שנותן את אחת ההופעות הפחות מוצלחות שלו והשחקנית שארלוט רמפלינג אך לא מצליח להחליט אם הוא מביים סרט ארוטי שכל מטרתו לזעזע את הצופים או את המותחן הבא של אלפרד היצקוק.
לורנס מנסה בהחלט לנווט לעשות עוגה מהחומרים שהוא קיבל אך התסריט בעייתי ומכיל אפס קטעי אקשן הבמאי מנסה לתפוס את הצופה עם בנייה על המתח בעלילה שלרוב עובד לו וסצנות סקס אלימות שלא עובדת בכלל.
לסרט יש מספר תפניות בעלילה והפתעות אך שום דבר שכל צופה קולנוע ממוצע לא יבין, אין כאן הפתעה של "החוש השיש" או "ממנטו", הסרט הוא פשוט בתסריט ממוצע ולא יותר מזה.

 

סרט יפיפה

דרור אדום הוא סרט יפיפה, הוא מכיל שחקנים שנראים טוב, מקומות שמצטלמים היטיב ובחירה נכונה כמעט בכל מה שקשור לתפאורה ולוקיישנים, סצנת פתיחה של הסרט הוא אחד הרגעים המשולמים ביותר בכל הסרט עצמו ואם הבמאי היה נשאר באותו קו כך גם הסרט עצמו היה נראה כך.

אך שחקנים יפים ולוקיישנים טובים זה לא מה שהופך סרט להיות מוצלח, לורנס כבר למדה את השיעור הזה בשיתוף הפעולה שלה הקודם עם השחקן כריס פראט בסרט "הנוסעים", שהיה לו את כל המרכיבים להיות סרט טוב אך בסוף היום לא הצליח להחזיק בגלל תסריט חלש.

ג'ואל אדגרטון וג'ניפר לורנס מחזיקים את הסרט

ג'ואל אדגרטון וג'ניפר לורנס מחזיקים את הסרט

חוזרים למלחמה הקרה

לורנס לא אשם בחומר המקור של הסיפור שמבוסס על ספר שכתב סוכן סי.אי.אי לשעבר, הבעיה העיקרית של הסיפור היא שהסוכן הזה עדיין חיי במלחמה הקרה ואנחנו הצופים לא, לכל מי שלא נמצא בארצות במהירות יבין שיש כאן סיפור שכל מטרתו להציג את רוסיה כמדינה קרה, שאפילו קרובי המשפחה שלך מוכנים להשתמש בך בעבור המדינה ומצד שני ארצות הברית שכל מטרתה היא לקדם את החופש בעולם ולעצור מרוסיה להפוך להיות שוב ברית המועצות.
אפשר לראות את זה בכך שהדמויות הרוסיות היחידות שהם בעלי מצפון טובות הם אלה שכל רצונם בסוף היום לבגוד ברוסיה ולעבוד עם ארצות הברית, הסוכנים הרוסיים נקראים מרגלים והאמריקנים טוב עדייין סוכנים.
המרגלים הרוסיים מוכנים להשתמש בגוף שלהם ולמות בעבור המדינה שלהם כאשר כל מה שהאמריקים רוצים זה רק להציל את הנפשות האבודות הללו מהממשל הקר והנורא שלהם.. על זה אפשר לומר נו באמת.
הסרט בסוף היום סובל מדעה קדומה ורצון לחזור לימים שהוליוד עשו סרטי ג'יימס בונד על ברית המועצות, אפשר לומר שהסרט הזה נכתב בהחלט לתקופת הממשל של טראמפ.
כל זה נובע מטראומה  הוליוודית מכך שרוסיה היא כבר לא הנבל התורני שלהם וכאשר הם עדיין חייבים כסף לסין ומפחדים לעשות סרטים על צפון קוריאה אחרי שהם מאיימים להפציץ את בתי הקולנוע שלהם הם פשוט חוזרים שוב לנבל שעבד כל כך טוב לפני שנות ה90 אבל כבר לא עובד לכל מי שיש לו קצת שכל והבנה שהעולם הוא לא מה שהוליווד מציגה.

שלא תבינו אותנו נכון רוסיה היא לא גם קרן האור של העולם (בהרבה רגעים פחות מכך) אבל מצד שני היא גם לא התורן הרשע של העולם כמו שהיוצרים של הסרט מנסים להציג אותה כך.

לורנס בתפקיד מפתיע

לורנס בתפקיד מפתיע

מנסים לעשות הכי טוב שאפשר

לורנס עושה את הכי טוב שהיא יכולה לעשות והיא מנסה באמת של לתת את כל כולה גם בסצנות הסקס שלא היינו מאמינים שהיא תלך כל כך רחוק שם, בסוף היום היא והשחקן אדגרטון הם קרני האור שמונעים מהסרט הזה להיות נורא כל כך כמו שהוא אמור להיות, מצד שני אנחנו תוהים מה גרם לשחקנית שיכול לבחור כל תפקיד שהיא רוצה בהוליווד לקחת דווקא את הסרט הזה.

בסוף היום

"דרור אדום" הוא לא סרט רע אבל גם לא הופך להיות ממש סרט טוב, לסרט עם אפס סצנות אקשן הבמאי והשחקנים מנסים לנצל כמה שאפשר את המתח שנבנה כדי לקדם את העלילה ולגרום לצופה להיות חלק מהסרט אך זה לא תמיד מספיק.
אם נשכח שהסרט מתרחש בימים של ימנו ונוריד לפחות חצי שעה מזמן הריצה שלו הסרט היה הפוך להיות מעולה אך בצורה שהוא כרגע נמצא בקולנוע הוא לא יותר מסרט ממוצע.

ביקורת לסרט דרור אדום
אם נשכח שהסרט מתרחש בימים של ימנו ונוריד לפחות חצי שעה מזמן הריצה שלו הסרט היה הפוך להיות מעולה אך בצורה שהוא כרגע נמצא בקולנוע הוא לא יותר מסרט ממוצע.
פרנסיס לורנס73%
ג'ואל אדגרטון וג'ניפר לורנס85%
תסריט52%
צילום 74%
המלחמה הקרה חוזרת59%
69%Overall Score

תגובות

תגובות