LOADING

Type to search

בתוך הים שם כל הדגים ..

גיירמו דל טורו הוא במאי מוכשר אין ספק על כך, מי שאחרי שקרא את השורה הזו עדיין מרגיש שיש איזשהו ספק יכול ללכת לראות את הסרט "המבוך של פאן" או "הלבוי" כדי לראות את הכישרון המדהים של הבמאי הזה לקחת מפלצות ובני אנוש (לרוב הם מתחלפים בתפקיד) ולהצליח לגרום לנו להתרגש מהם.
לא קשה לשים לב שלבמאי יש קשר חזקה לכל מה שקשור לפנטזיה ומדע בדיוני, האהבה של הבמאי לז'אנר ממומשת בשני דרכים, הראשונה בסיפור השנייה היא במפלצות שהוא יוצר שבשונה מרוב הסרטים הם לא במחשב אלא דרך טכניקה ישנה של אפקטים שימושים.

היפה והדג

בסרט החדש דל טורו בוחר מספר סיפור אהבה אבל כמובן בדרך שלו. העלילה מתרחשת בשנות ה60, סאלי הוקינס משחקת את אליזה אישה אשר לא יכולה לדבר ועובדת במשרד ממשלתי סודי בתפקיד מנקת לילה בחברת מנקה נוספת השחקנית אוקטביה ספנסר.
החיים של סאלי הם די שגרתיים, יש לה את השגרה של היום שלה הכוללת הכנה של ארוחת ערב, גיהוץ הבגדים שלה, מקלחת שבה היא מענגת את עצמה ופגישה עם השכן שלה צייר הומוסקסואל השחקן הנפלא ריצ'רד ג'נקינס.

סיפור אהבה פנטזיה לא ילדים

סיפור אהבה פנטזיה לא ילדים


סאלי וחברתה יום אחד מקבלות משימה לנקות חדר סודי שמנהל אותו סרטיקלנד, קצין צבאי קשוח השחקן מייקל שאנון, סטריקלנד הביא למתקן הסודי יצור שהוא מצא אפשהו בדרום אמריקה, הכלאה של בן אדם ודג. סאלי רואה איך סטריקלנד תעלל ביצור ולאט לאט מפתחת קשר אתו בצל הרצון של סטריקלנד לנצל כל מה שהוא יכול מהיצור.

בראבו לשחקנים

אם יש משהו אחד שחייבים לעצור ופשוט לעמוד למחוא כפיים בסרט (ויש מספר דברים) זה המשחק, השחקנים בסרט החל מסאלי הוקינס לאוקטביה ספנסר ואפילו דאג ג'ונס שנמצא תחת ערמות של איפור כהייצור, עושים עבודה מדהימה. אתם יכולים להעלים את תפאורה שהיא מדהימה ועוטפת אותך בעולם האפל שבו מתרחש הסיפור ועדיין תוכלו ליהנות מהיכולת של השחקנים לכבוש את הדמויות הללו.
סאלי הופקינס בתוכנית The Late Night Show with James בבלינד דייט עם איש דג

מה שחסר נמצא במים

כל אחד ואחד מהם מבין את המניע של הדמות שהוא לרוב חסך מסוים שקיים בהם שלא משנה כמה עוגות הם יזלזלו, ציורים הם יצירו או מכוניות הם ירכשו עדיין חסר להם משהו שהם בסוף היום מגלים אותו הם ההגעה של היצור הזה.
היצור הזה הוא בסוף היום זרז לדמויות הללו להתמודד עם החיים הלא שלמים שלהם והרצון שלהם למצוא את מה שחסר להם.
הסרט עצמו שופע באלגוריות ומתאפורות אך החזקה ביותר היא בסוף היא המוטיב של המים, המים מסמליים את האושר והטוב ביקום הזה שאנחנו נבלעים לתוכו, דמותה של סאלי הופקינס רק מאושרת שהיא במים והיצור שהוא סוג של אל יכול לחיות רק במים, כך המים ממשיכים ללוות אותנו בסרט מנקודה לנקודה.

השחקן דאג ג'ונס מוכר בעיקר מתחת לתחפושות

השחקן דאג ג'ונס מוכר בעיקר מתחת לתחפושות

דל טורו עושה את הקטע שלו

דל טורו עושה כאן עבודה נפלאה עם צוות של השחקנים ומצד שני לא מוותר על אהבה שלו לז'אנר הפנטזיה האפלה, ייתכן שהיה אפשר לחיות בלי קטעי הערום ואלימות בסרט אך מצד שני זה כמו לומר לג'י ג'י אברהמס לא להשתמש בפנסי תאורה בערך בכל סצנה של סרט שהוא מביים. זו חבילה שאי אפשר להפריד אותה.
מה שכן אפשר להתלונן עליו וזה באמת לבחור בכוח את הסיבות הם העובדה שהסרט עצמו לא באמת מפתיע בעלילה עצמה, הדיאלוגים עצמם הם לרוב במקום, התפאורה עושה את העבודה והשחקנים לא מפספסים אך הסיפור עצמו כל כך ברור מאליו שאם הייתי אומר לכם לנחש אותו עד לפני שתיכנסו לסרט כנראה שהייתם קולעים ב85% בול את מה שעומד להיות בסרט.

לסיכום

"צורת המים", הוא סרט מיוחד בעיקר בגלל הבמאי והשחקנים שעומדים מאחורי ההפקה הזו, הסרט לא מפחד לספר סיפור פנטזיה למבוגרים בלבד גם אם הסיפור יעבוד בלי האלמנטים הללו. הוא סובל בעיקר מעלילה צפויה אך ביקום של מפלצות ונסיכה שלא יכולה לדבר סיפור צפוי זה לא תמיד משהו רע.

Tags:

תפריט נגישות