האם זה היה כישלון ידוע מראש?

הסרט "ליגת הצדק", (את הביקורת אתם יכולים לקרוא כאן) היה אמור להיות השיא של העולם הקולנועי של די.סי המטרה הייתה לתת חוויה דומה למה שמארוול עשו עם "הנוקמים" אך לצערם של די.סי הסרט המשיך בקו של שאר הסרטים (יוצא מן הכלל "וונדרוומן") ולא הצליח להרשים את המבקרים הבעיה שהפעם גם הוא לא הצליח להרשים את הקהל והציג הכנסות מאכזבות של 95 מיליון דולר, תור (את הביקורת אתם יכולים לקרוא כאן) האחרון הצליח להכניס 115 מיליון דולר, הנוקמים הכניס קרוב ל200 מיליון דולר שזה בערך פי שתיים.

החלטנו לרכז את הסיבות שבגללם הסרט נכשל

 

חוסר אמון של הצופים

הצופים אבדו כבר אמון בעולם הקולנועי של די.סי אחרי שסרטים כמו "באטמן נגד סופרמן" ו "יחידת המתאבדים" הצליחו אומנם להכניס כסף בקופות אך בסוף היום לאכזב את הצופים בטווח האורך המעריצים והצופים כבר החלו לאבד עניין ביקום הקולנועי של די.סי אומנם צאת הסרט של "ליגת הצדק" הבטיח להיות חוויה מסחררת אך עד הנקודה הזו הצופים כבר איבדו אמון ועניין.

השפם המדובר ביותר בקולנוע בשנה האחרונה

השפם המדובר ביותר בקולנוע בשנה האחרונה

יותר מדי ראשים

אחת הבעיות הגדולות ביותר של הסרט היא שיותר מדי אנשים ניסו לנהל אותו, במקור מי שביים את הסרטים וכתב את התסריט היה זאק סניידר אחרי הנפילה של "באטמן נגד סופרמן" אולפני וורנר החלו לאבד אמון בבמאי אל אף שהם לא באמת אמרו את זה, האולפנים חייבו את זאק סניידר לוודא שהסרט לא יעלה על שעתיים ולא הסכימו לרדת מהנושא. אחרי צפייה מוקדמת בחומר שסניידר הפיק האולפנים נכנסו לפניקה וזימנו את ג'וס ווידון לשכתב חלקים מהתסריט.

אחרי האובדן של בתו של סניידר הוא החליט לפרוש מהפקה של הסרט ובמקומו נכנס ווידון לנעלים, הבמאי וכותב בא בדרישה לצלם מחדש כמעט 30% מהסרט והאולפנים אישרו בעיקר בתקווה שיכניס יותר קלילות להפקה.

כל התערבויות הללו השפיעו על ההפקה של הסרט ויצרה בין כלאים שאפשר לראות כבר בסרט עצמו, באטמן מספר בדיחות, הברק וסופרמן מתחרים (דמותו של סופרמן הפכה להיות קרובה לילדותית בצילומים מחדש).

סטפנוולף הוא רשע חד פעמי שלא ממש מצליח להשאיר רושם

אויב שאף אחד לא מכיר

ברגע שדי.סי הצהירו על כך שהאויב הגדול של "ליגת הצדק" הוא סטפנוולף כל חובבי הקומיקס גם כאלה וותיקים הרימו גבה וניגשו ישר לאינטרנט להבין מי זה האיוב של ליגת הצדק.  אף אחד לא באמת הכיר אותו וזה הגדיל יותר את הניכור של הצופים כלפי המותג עצמו.

לא ברור למה האולפנים לא בחרו להציג את האויב הגדול של היקום שלהם המקביל לתאנוס דארקסייד, הבחירה לבחור בדמות כה משנית מהאויבים הרבים של היקום עדיין לא ברורה ובהחלט הפכה להיות אחת מהבעיות בסרט.

סיפורי רקע חסרים וסצנות שהוסרו

כאשר ווידון קיבל את היכולת לסיים את הסרט הוא לא רק הוסיף קטעים אלא גם הוריד הרבה מאד קטעים מהסרט וזה כלל הרבה סיפורי רקע של הדמויות מי שסבלו מזה בעיקר הם הסייבורג ואקווהמן.  הסצנות לא השפיעו על קו העלילה הישר של הסרט אלא השפיעו על היכולת של הצופים להזדהות עם הדמויות בעיקר דמויות שאף המצופים (לא חובבי קומיקס) הכיר שהם אקווהמן וסייבורג.  לפלאש יש כבר מספר שנים סדרה רצה מצליחה יחסית וגם בעבר היה על המסך הקטן.

סצנות נוספות שנאמרו שנאבדו עם  גם סיפור רקע של הפלאש ועוד קטעים של נרחבים של באטמן, סופרמן וונדרוומן.

 

אפקטים ועוד אפקטים

סניידר ידוע באהבה שלו למסך ירוק ולרוב זה עובד בצורה טובה, סרט הכורה שלו "300" ידוע בשימוש במסך הירוק כך גם בסרטים הבאים שלו סניידר הרבה להשתמש במסך ירוק ואפקטים ממוחשבים, ברוב הסרטים שלו האפקטים היו באיכות הגבוהה ביותר. סרטים כמו "איש הברזל" ו "וואצטמן" היו חגיגה לעיניים באיכות שלהם אך הסרט החדש "ליגת הצדק" סובל מאפקטים המזכירים משחקי מחשב של סוף שנות ה90, תוסיפו על כך את השפם מהפרסום של סורפמן שהיה צריך להוריד דיגיטלית והסרט נראה בצורה הכי בוטה רע מאד בחלקים גדולים שלו.

 

אתם חושבים שאנחנו טועים? פספסנו בעיה בסרט? או שאולי "ליגת הצדק" הוא לדעתכם סרט הרבה יותר טוב ממה שהמבקרים הכריעו עד עכשיו? נשמח לשמוע על זה בדף הפייסבוק שלנו.

תגובות

תגובות