LOADING

Type to search

ג'יימס וואן הוא אחד הבמאים המבוקשים ביותר בהוליווד כרגע, רק הקיץ יוצאים שני סרטים שלו הראשון כבר נמצאים במסכים "לזמן את הרוע" והשני "סטארטרק 3" מגיע בהמשך הקיץ. הבמאי גם מאחורי סדרת הסרטים של "מהיר ועצבני" החל מהסרט הרביעי והפך את הסדרה למוצלחת כמו שהיא.
"לזמן את הרוע" הראשון יצא ב2013 והיה הפתעה גם למבקרים וגם בקופות, הסרט מספר אחרי רודפי רוחות הרפאים אד ולוריין וורנר, הזוג לא רק דמויות בסרט אלא רודפי רוחות רפאים אמיתים שידועים כחוקרים של מקרי רוחות רפאים בעבור הכנסיה הנוצרית.
הסרטים מתבססים בחופשיות על מקרים מתועדים של רוחות רפאים ובסרט הראשון הם סיפרו את המקרה של משפחה שעברה לבית שהתגוררה בבית רוח רפאים. היכולת של וואן בסרט הוכיחו שעדיין יש מה לחדש בסרטי האימה ואומנם הסרט עדיין מסתמך על הקפצות וצליל גבוהה בשיא המתח היכולת סיפור של וואן עם תסריט טוב יצרו סרט אימה שהצליח להתרומם על האחרים.
קליפ המציג את אד ולורין וורנר באחד מהמקרים שלהם.

בשנת 2015 יצא הסרט "אנאבל" שהתבסס על הדמות של הבובה הרצחנית מהסרט הראשון אך ללא הכישרון של וואן ותסריט רואי הסרט היה כישלון יחיסת בקופות והתקבל בפנים קרירות ע"י מבקרים.
"לזמן את הרוע 2" מספר על אחד ממקרי רוחות הרפאים המתועדים ביותר בהיסטריה האנושית גירוש השדים של אנפילד אשר התרחש בצפון לונדון , אד ולוריין מסיים לחקור את המקרה המפורסם שלהם "אמטוויל" שגם זכה מספר פעמים לגרסה קולנעית, לורין מקבלת חזיון נזירה שטנית ודבר נורא שעומד לקרות למשפחה שלהם. משפחה המתוגררת בבית באנפילד מתחילה לחוות פעילות על טיבעית ולאחר שהרוח התוקפת המשפחה הופכת להיות אלימה אד ולורין נקראים בשם הכנסיה להבין האם באמת מקרה של רוח רפאים או מתיחה.
ורה פרמיגה, פטריק וילסון חוזרים בתפקיד אד ולורין ונראה שבפעם השניה התפקיד יושב בצורה יותר מוצלחת מהפעם הראשונה, פטריק מרגיש כאילו נולד לשחק סרטים תקופתיים של שנות ה70 וה80. התסריט עצמו הוא אחד מאבנים החזקים של הסרט בכך שבמחצית הראשונה של הסרט אנחנו רואים את התפתחות של האימה בבית המשפחה בלונדון ובזמן מקביל את החיזינות אשר לורין מקבלת. הכוככבת האמיתית של הסרט ומי שגונבת את ההצגה היא מאדיסון וולפי המשחקת את הילדה ג'נט. לאחר צפיה בסרט בדקתי קטעים ותצלומים אשר צלומו במציאות ומאדיסון תופסת את דמותה של ג'נט בצורה מדהימה.

וואן מצליח גם הפעם לייצר סרט המתעלה הזא'נר עצמו ולא מסתמך רק על דם ואברים קטועים אלא חוזר יותר למקורות במשחק עם צל ואור, משחק טוב והיכולת לגרום ליום בהיר להיראות מאיים ומטריד. הדמות המאיימת ביותר בסרט היא של הנזירה השטנית והשמועות מספרות שכנראה נראה אותה בסרט משלה או בהמשך ללזמן את הרוע.
הסרט לא חף מפשע בטעויות שלו והמערכה האחרונה שלו מרגישה פחות בקצב של הסרט עצמו ונופל לקלישאות.
אם להשוות את הסרט לסרטים כמו ווארפקרט, היום השלישי התחדשות והאשליה 2 לזמן את הרוע מצליח לעמוד חזק כמספר 2 אומנם עדיין לא מוצלח יותר מהמקור אך בהחלט המשך חזק ומפחיד.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

תפריט נגישות