LOADING

Type to search

הליצן הזה לא רוקד

הסרט "זה" הוא הדבר החם ביותר כרגע בקולנוע, בקיץ שהוא אחד הגרועים ביותר בשנים האחרונות, סרט האימה מפי סטיבן קינג על ליצן מרושע שהורג ילדים הפך להיות הגיבור של הוליווד.

חוזרים לאותו סיפור

למי שלא מכיר את "זה" הוא מספר על עיירה דמיונית בשם דרי במיין, לעיר הזו יש סוד אפל אשר קיים בה כבר מאות שנים, כל תקופה מסויימת של שנים אנשים בעיקר ילדים נרצחים בכמות לא הגיונית וללא הסבר. מי שעומד מאוחרי הרציחות הללו הוא ליצן אפל בשם פניוויז הליצן המרקד, בלי להיכנס להרבה ספויילרים רק נסכם בלומר שהליצן הוא ישות בעלת כוחות על טבעים שמטרידה את תושבי העיר. במקרה של עלילה של הסרט היא מטרידה קבוצה של ילדים הנקראים "מועדון הלוזרים", ילדים שהם לרוב ללא חברים ושבריוני הכיתה בוחרים להציק להם.

השחקן טים קארי במיני סידרה "זה" משנות ה80

השחקן טים קארי במיני סידרה "זה" משנות ה80


אל אף האלמנט העל טבעי בסרט "זה" הוא בכלל סרט חברות והקשר הנקשר בין קבוצה של ילדים הנמצאים בשולים של החברה אך מתאחדים בגלל רוע מוחלט אשר מחליט לפגוע בהם. אנחנו לוקחים חלק במסע של הילדים ההופכים לבוגרים ומתמודדים עם פחדים אומנם על אופן על טבעי אך בעלי קשר ישיר לאישיות של כל אחד ואחד מהם.

מלך ספרי האימה

סטיבן קינג הוא אלוף ספרי האימה, הסופר מחזיק למעלה מ50 ספרים ויותר ממחצית מהם הפכו להיות סרטים או סדרות טלוויזיה, הסופר אפילו ביים את אחד מהם (בצורה גרוע מאוד). הספר "זה" הוא אחד מספרי האימה המפורסמים של הסופר וזה העיבוד שלו למסך השני אחרי מיני סדרת טלוויזיה בשנות ה80. הליצן פניוויז הפך להיות דמות קאלט בקולנוע ובספרות ובהחלט הגביר את הפחד מליצנים.
"זה" גרסת 2017 הוא אחד מהסרטים בעלי הייפ הגדולים ביותר השנה והצליח להכניס בסוף שבוע הראשון שלו קרוב ל80 מיליון דולר, סכום מאד יפה לסרט אימה. מעבר לים בארצות הברית המיני סדרה היא הצליחה לצלק בהחלט את כל הילדים של שנות ה80 והשחקן טים קארי נתן רוח לדמות הליצן לשנים רבות.

השחקן סקארסגארד  גונב את ההצגה

ההפקה החדשה בהחלט עושה צדק עם הליצן עצמו והפעם השחקן השוודי ביל סקארסגארד הוא הכוכב של הסרט אך להפריד בהחלט את הליצן מהסרט ולראות שכל שאר החלקים שלו הם יבשים ולא מחדשים כלום בעולם סרט האימה. יותר גרוע מכך הסרט לרוב מסתמך על אלמנטים שיותר מתאימים לסרטי אימה סוג ג', דמות שעוברת בחשכה או קופצת על הגיבור, מוזיקת מותחת ההופכת בתרועה לסוג של צעקה.

מועדון הולזרים

מועדון הולזרים

האלמנט האנושי

כאשר קינג התחיל את הקרירה שלו ככותב ספרים הוא נקטל ע"י רוב המבקרים אשר לא הבינו את הסופר וראו בספרים שלו זבל טוהר שאין באמת תוכן בהם, עם השנים וצאת ספרים כמו "חומות של תקווה" המבוסס על הסיפור הקצר "ריטה הייוורת והבריחה משושנק" גרמו לסופר להיראות באור אחר, בעל יכולת לכתוב דמויות אנושית שנוגעות ללב.
הדבר לא שונה בסרט "זה" כאשר אומנם הליצן ועלילת הסיפור הייתה חדשנית בשנות ה80 כאשר היא יצאה, בשנת 2017 הליצן עצמו מרגיש קלישאי ברמה אחרת אך מה שכן מחזיק עוד מעמד הם הדמויות האנושיות בסיפור ויותר מכך אם נעקור את אלמנט העל טבעי מהסיפור ופשוט נציג את זה כסיפור על ילדים הצריכים להתמודד עם טרגדיה בחיים שלהם ולהתבגר אפשר להפוך את זה לסרט יותר טוב.

מאמה היה יותר טוב

הבמאי אנדי מוצ'יאטי העומד מאחורי הסרט המעולה "מאמה" משנת 2013 לוקח הרבה מהאלמנטים של האימה מהסרט ומטמיע אותם כאן ובכך מוכיח שהוא לא מחדש הרבה ביכולת שלו חוץ מסצנה אחת שבה הילדים פוגשים את הליצן דרך מקרן של תמונות מתחלפות רוב האלמנטים הויזואלים לא מחדשים יותר מדי.
הצורך בכלל לעשות את הסרט בעל דירוג R הוא החלטה מטופשת מכוון שהשימוש בכך הוא כל כך מעט שאפילו מרגיש לא קיים, הסרט היה יכול להמשיך עם דירוג PG 13 ועדיין להיות כמעט אותו סרט.

סקארסגארד  גונב את ההצגה

סקארסגארד  גונב את ההצגה

ראינו את זה כבר

בימים שיש כל כך הרבה גוונים של סרטי אימה, חלקם יותר מוצלחים וחלקם פחות מוצלחים הסרט "זה" לא מחדש הרבה בתחום של האימה, הסיפור האנושי אומנם מעניין אך מאחר גם את הרכבת שלו אחרי סדרות כמו "דברים משונים" שרכבו על אותה הצלחה של הסיפור.
לחובבי הספר וסדרת הספרים יהיה בהחלט על מה ליהנות מכוון שהסרט נשאר נאמן לסיפור המקורי אל אף שהוא רק החלק הראשון של הסיפור.
"זה" הוא סרט אימה בינוני אך יותר טוב מסרטים המבוססים על הספרי האימה של קינג, "אנאבל 2" שמוקרן כרגע באקרנים מספק יותר קטעי אימה מקפיצים מאשר הליצן המרקד.
הספר והמיני סדרה "זה" היה פורצי דרך כל אחד בזמנו, הסרט של שנת 2017 לא עושה את אף אחד מהדברים, החומר שהוא מבוסס עליו אומנם היה פורץ דרך הרכבת הזו כבר יצאה מזמן מהתחנה ועוד הרבה סרטים וסדרות סיפור את מה "שזה" מנסה לספר ופעמים אפילו בצורה יותר טובה

Tags:

תפריט נגישות