הנוסע השמיני קובננט או פרומתיאוס 2 בשמו האחר

הנוסע השמיני הראשון והשני הם כמעט סרטים מושלמים, בהחלט מאחד סרטי המדע בדיוני הטובים יותר שנעשו אי פעם. סרטי ההמשך של הנוסע השמיני היו פחות מוצלחים ליותר גרועים.

תקופה ארוכה שלא נגעו ביקום של סרטי "הנוסע השמיני" אם נוציא מין הכלל את הסרטים של "הנוסע השמיני נגד הטורף", הגיע הסרט פרומתיאוס לפני כמעט חמש שנים שלרוב נקטל בגלל שהוא לא היה באמת סרט מהסוג המוכר והידוע של"הנוסע השמיני" הוא היה יותר סרט מדע בדיוני אשר ניסה לענות על השאלות איך אנחנו הגענו ליקום הזה, מה היחס של היצירה ליצור שלו וחזרה. בסרט ראינו את ההקבלה של בני האדם כלפי המהנדסים שיצרו אותם ודיויד האנדרואיד כלפי ווילנד האדם שיצר אותו.

 

המוח מאחורי סרטי המדע הבדיוני הגדולים ביותר

רידלי סקוט ביים את שני הסרטים הראשונים בסדרה וחזר לביים את "פרומתיאוס" ואת סרט ההמשך "הנוסע השמיני : קובננט", מי שלא מכיר הבמאי רידלי סקוט אחד מהבאים הטובים ביותר והחלוצים אשר שינו את הצורה שמדע בדיוני מתרחש עד היום בקולנוע. מאחורי סקוט יש אוסקר בעבור הסרט "גלדיאטור" והוא עומד מאחורי "בלייד ראנר" המקבל סרט המשך השנה.

חזרנו לחלל

העלילה של "הנוסע השמיני : קובננט" מרחשת אחרי האירועים של "פרומתיאוס" אך לפני הסרט "הנוסע השמני" המקורי, אי שם בחלל נעה לה חללית בשם "קובננט" אשר חוצה את החלל על  מנת למצוא כוכב חדש להתיישב בו, הנוסעים בחללית נמצאים בתרדמת.

אנדרואיד הדומה לגרסה של דיויד מהסרט הקודם שומר על הצוות אך מעיר אותם ברגע החללית נמצאת במצוקה, אחרי שחברי הצוות מתעוררים הם מגלים שיש כוכב קרוב אליהם המתאים לתנאים של מחייה לבני אדם, הצוות מחליט ללכת לבדוק את הכוכב החדש ומשם כל גיהנום מתפרץ.


הרבה אנשים לא אהבו את הסרט "פרומתיאוס" בגלל שהוא לא היה באמת סרט המתאים לקטגוריה של "הנוסע השמיני", אני מצאתי את הסרט הרבה יותר מעניין ומסקרן מהרבה סרטי מדע בדיוני והוא בהחלט סרט שאני מוכן לראות שוב.

אחרי האש שרדילי סקוט חטף בגלל הסרט "פרומיתאוס" הוא בחר ללכת לנסות לחזור לקו של הסרטים של "הנוסע השמיני" מה שהביא לכך שאנחנו מקבלים הפעם סרט שהוא פשוט יצור כלאיים של שני הסרטים.

הסרט מחזיק הרבה חלקים המתאים ביותר לסרט של "הנוסע השמיני" אך מצד שני הוא דן הרבה בשאלות ובפילוספיה של הסרט "פרומיתיאוס", הבעיה היא שזה לא עובד לרוב, הסרט פשוט מרגיש לא מאוזן ולרוב לא זורם בצורה טובה בעיקר ברגעים שהוא מחליף בין שני הסרטים שהוא מנסה להיות.

התפיסה הויזואלית של רידלי סקוט מדהימה

התפיסה הויזואלית של רידלי סקוט מדהימה

בן כלאיים

החלק הראשון מעולה ואין הרבה אנשים כרגע בהוליווד שיודעים לייצר סרט מדע בדיוני בחלל טוב כמו רידלי סקוט וברגע שהצוות נוחת על הכוכב החדש הוא גם נותן לנו את הטעימה הראשונה של החייזרים שאהבנו לשנוא והאקשן שם הוא מעולה אלים ולא מרפה אך גם הנקודה הטובה ביותר בסרט, מכוון שמשם יש הרגשה שהסרט רק הולך ומתבלבל.

התסריט הוא  הבעיה וחלק מהמנעים של הדמויות לא ברורות, דוגמא אחת שמאד הפריעה בסרט היא שרוב הדמויות בצוות הם בני זוג וכפי שאתם יודעים בסרט של "הנוסע השמיני" לא כולם שורדים אך נראה שהדמויות אשר מאבדות את בני זוגם מנערות את המקרה בקלות וממשיכות קדימה.

תערימו על כך שרוב הקטעים המובלים לקטעי האימה הם הקלישאות הגדולות ביותר בקולנוע, בסגנון של "פארק היורה", אני הולך להשתין על איזה עץ ודינוזאור קופץ על הדמות.

הדמויות לא מצליחות להיות אמינות

הדמות המרכזית בסרט היא דניאלס השחקנית קת'רין ווטרסטון והיא הדמות הכי חלשה בסרט, היא לא אמינה לא חזקה כמו שאר הדמויות הנשיות האחרות בסדרת הסרטים של "הנוסע שמיני" ופשוט פספוס חלק מזה קשור לכך שהדמות לא נכתבה הייטב רוב הבעיה היא פשוט בשחקנית עצמה שלא מצליחה לסחוף אותנו הצופים ולהרים את הסרט על הכתפיים שלה.

שחקנים אחרים בסרט עושים עבודה בינונית עד חלשה לרוב הדמויות שלהם מתאימות יותר לסרט אימה מסוג ג'. השחקן בילי קרודופ מצליח לתת הופעה סבירה אך לרוב הדמות שלו יבשה וחסרת עניין.

השחקן היחיד שמצליח להחזיק את הסרט על הכתפיים שלו הוא מייקל פסבנדר המוכשר, פסבנדר נותן הופעה מעולה בהחלט אחת ההפעות הטובות ביותר שלו עד היום אך גם מגינטו\האנדרואיד לא מצליח להציל את הסרט.

מצד שני אפשר לומר בוודאות שהצילום בסרט הוא יפיפה, אחד מהצילומים היפים ביותר שנראו בקולנוע מזה מלא זמן, רוב הזמן אין הרגשה של מסך ירוק או העובדה שאנחנו נמצאים באולפן אך הרגשה חזקה של פחד ואימה.

עד למערכה השלישית של הסרט הקטעים של החייזרים הם טובים עד מאד אך לקראת סוף הסרט משאיר יותר שאלות פתוחות והרגשה שהדמויות לא פועלות אפילו בהגיון הפנימי שלהם.

כאשר הסרט הוא הנוסע השמיני הוא עושה את זה בצורה טובה

כאשר הסרט הוא הנוסע השמיני הוא עושה את זה בצורה טובה

מי שומע אותך צועק בקולנוע אם אף אחד לא הולך לראות את הסרט?

הסרט החדש הוא העובדה לכך שהבמאי רוצה לעשות סרט אחד והמעריצים רוצים סרט אחר, יכול להיות שהיה טוב שהמעריצים היו מקבלים סרט נוסף של "הנוסע השמיני" אך בספק שרדילי סקוט היה מצטרף אם לא היה יכול להכניס את האלמנטים הפילוספים שהוא כל כך רצה.

לסיכום אפשר לומר ש"הנוסע השמיני קובננט" הוא פספוס בעיקר בגלל שהוא לא יודע איזה סרט הוא, יש מספר קטעים מעולים בסרט כאשר הוא סרט מהסדרה של "הנוסע השמיני" ומספר קטעים טובים כאשר הוא סרט הממשך ל"פרומיתיאוס" אך עם תסריט חצי אפוי, משחק בינוני הסרט לא מצליח להתרומם לגבהיים שהוא צריך להגיע אליהם וחבל שכך.

ביקורת הנוסע השמיני : קובננט
כמו החייזר שנוצר מאדם והיצור כך גם הסרט החדש הוא שילוב של שני סרטים שלא מפיקים לבסוף סרט טוב
משחק58%
תסריט60%
אווירה74%
צילום ואפקטים76%
פסבנדר79%
69%Overall Score

תגובות

תגובות