LOADING

Type to search

השואה וקומיקס

לא חסר יוצרים יהודים בעולם הקומיקס, ציירים, כותבים, עורכים ועוד רבים טובים הגיעו לפני מלחמת העולם השניה או אחרי המלחמה ודרך הקומיקס הם הצליחו להביע את ההשפעה של התקופה הנוראה.
אנחנו לא יכולים לתת סקירה של כל הקומיקסים אשר הושפעו או נכתבו על השואה אך רצינו כן לתת מספר נגיעות לחוברות, דמויות או סיפורים שהשפיעו עלינו בזמן שקראנו אותם.

יוסל

אמן ויוצר הקומיקס ג'ו קיוברט כתב וצייר נובלה גרפית בשם "יוסל", הסיפור מספר על מה היה קורה אם ההורים שלו לא היו עוזבים לארצות הברית, מה היה קורה אם היו מחליטים להישאר בפולין. כל כוכב קומיקס מכיר את הנושא של What If. מה אם היה קורה? וזה הסיפור של ג'ו קיוברט לספר על איך העולם והחיים שלו היו יכולים להיות. האומנות היא מהדהימה ומצויירת בשחור לבן ואני לא חושב שהיה אפשר לקרוא את הסיפור הזה אחרת.

יוסל

יוסל

מגנטו אקס-מן

אחד הדברים שהופכים את הקומיקס של אקס-מן רלוונטים תמיד היא העובדה שהסיפורים הם אלגוריה לנושאים חברתיים אשר קיימים עד היום הזה. האויב הגדול ביותר של האקס-מן אריק לנשר הוא ניצול שואה וגם מוטציה. העובדה שהוא עבר את השואה הוא מבין שהוא לא יכל להגן אז על העם שלו היהודים והוא בוחר להתנגד להשמדה נוספת של הגזע שלו הרי הם המוטציות.
האלגוריה בקומיקס ממשיכה עם הזמנים שמשתנים אם זה המאבק לזכויות של השחורים כאשר צארלס מייצג את מרטין לותר קינג ומגינטו את מלקום אקס בדור של ימנו אפשר לראות את האקס-מן כאלגוריה לזכויות של הגאים.

סיפור השואה של מגניטו

סיפור השואה של מגניטו

אקס מן העתיד שהיה Days of Future Back

העתיד הנורא שהאקס-מן פחדו ממנו יוצא לפועל ומוטציות מאבדות את כל הזכויות שלהם כמו היהודים בזמן גרמניה הנאצית, בנוסף לכך המוטציות מוצאת את עצמם במחנות השמדה בדומה להיהודים. קיטי פרייד מסתובבת עם מספר מוטציה מספר 187 בדומה למספרים שהיו ליהודים. הפוליטיקאי שנרצח הגורר את העתיד הזה מתואר בדומה להיטלר עצמו.

אקס-מן הימים שהיו

אקס-מן הימים שהיו

וולברין והשואה

בחוברת מספר 32 (סדרה מספר 3) של וולברין אנחנו מגלים שהמוטציה בעלת כוחות הריפוי מוצאת את דרכה למחנה השמדה, שם הנאצים מנסים להשמיד את המוטנט בכל דרך אפשרית כולל תא גזים. וולברין מצליח לשרוד את כל מה שהנאצים שולכים לעברו אך הוא עדיין נשאר אדיש ופסיבי לכל הגיהנום שהם שולכים לעברו. האומנות בחוברת עצמה והסיפור הם היו הפתעה בעיקר בדמות כמו וולברין אך עדיין הם עובדים בצורה נפלאה.

וולברין והשואה

וולברין והשואה

קפטן אמריקה

במציאות קפטן אמריקה היה אחד מהנשקים הפרסומים של ארצות הברית לעלות את המורל של התושבים נגד המלחמה, הנוקם לובש הדגל לא באמת התעמת עם הנושא של השואה ובחוברת מספר 23 בסדרה What if, הגיבורים של עולם מארוול במלחמת העולם השניה היו משחררים את מחנה השואה אושוויץ. קפטן אמריקה פוגש שם את אריק לנשר הרי הוא מגנטו והמפגש עם הגיבור לובש הדגל עוצר ממנו להפוך להיות האויב הנודע של האקס-מן.
 

קפטן אמריקה משחרר את אושוויץ

קפטן אמריקה משחרר את אושוויץ

הדור השני

מישקל קישקה הינו יוצר קומיקס ישראלי והוא לקח על עצמו לכתוב את הסיפור חיים של אביו אנרי, הסיפור מספר על הגירוש של אביו מגליה לאושוויץ והתמודדת של אביו בזמן השואה. ספר חובה קריאה

הדור השני

הדור השני

Tags:

תפריט נגישות