ביקורות

מאחד לשמונה- ביקורת על כל סרטי מהיר ועצבני.

מהיר ועצבני

ביקורת מאת ‎עומרי קמיונר‎
אחד מסדרות הסרטים היותר פופולריות בימינו זאת סדרת סרטי "מהיר ועצבני" הסדרה שהתחילה מסרט קטן בעל תקציב של 38 מליון דולר מקבלת עכשיו תקציבים בשווי של 250 מיליון דולר שזה סכום ששווה לסרטי הנוקמים פחות או יותר.
במהלך הסדרה מככבים כוכבים לא קטנים בכלל כמו וין דיזל,  פול ווקר,דה רוק, לוק אוונס, מישל רודריגז, ג'ייסון סטיית'האם ועוד רבים אחרים הסרט השמיני שהגיע בסוף השבוע לקולנוע כבר הספיק לשבור שיא הכנסות לסוף השבוע הראשון כאשר הכניס מעל 530 מיליון דולר, מי היה מאמין שכמה מכוניות מתפוצצות.
את הסדרה ביימו כמה וכמה במאים שהתחלפו להם בין הסרטים וזה בהחלט נראה בסרטים לטוב ולרע באופן אישי אני לא חובב גדול של הסדרה לדעתי למרות שחלק מהסרטים בסדרה סבירים כעלילה סדרתית הוא מאוד לוקה וחסר ולמען האמת, די מייאש בהתחשב בעובדה שכמעט כל סרט בסדרה מחקה כמעט מכול סרט אקשן שקיים.
למזלם יש להם את הנשק הסודי שלהם הכוכבים הגדולים שמככבים בסדרה שמושכים את הקהל אז בלי להכביד מילים יותר מידי בואו נגש לביקורת

ביקורת ״מהיר ועצבני״

השם הזה הוא לא בדיוק תיאור מדויק של תוכן הסרט או לייתר דיוק הוא בדיוק הפוך מימנו מהיר ועצבני הוא הסרט הראשון בסדרת הסרטים שהפכה לסמל סרטי האקשן בקולנוע.
הסרט עוקב אחרי בריאן שוטר סמוי שמגיע לרחרח אחרי דום מנהיג חבורת נהגי מרוץ רחוב לא חוקים כי מפקדיו של בריאן חושדים שדום מעורב בשוד משאיות אשר אלהם היה מיטען השווה מיליונים מפה והלאה העלילה מתחילה להפוך למבולגנת ולא ברורה בעליל יחסית לסרט אקשן כמות האקשן כלל לא מספקת ולוקח לה זמן רב להגיע והעלילה עצמה היתה פשוט חיקוי של כמה סרטי אקשן הבימוי של הסרט היה מעיק במיוחד לאור כול הקלואז-אפים על המכוניות, כאילו כמה פעמים אפשר להראות את המכונית מקרוב מסתבר שהמון פעמים. מה שגורם לעורך הסרט והופכים למונוטונים וסתם משבשים את קצב העלילה גם המשחק בסרט היה לא ברמה סבירה אפילו מצד השחקנים הטובים כמו ווין דיזל ופול ווקר לסיכום מהיר ועצבני הוא סרט משעמם וגם ביזבוז של שחקנים טובים.

ביקורת ״מהיר ועצבני 2״

מחממים מנועים הסרט השני בסדרת מהיר ועצבני נראה יותר כמין ספין אוף לדמות של בריאן אוקונור אחרי שעזב את תפקידו כשוטר בריאן הפך לנהג מרוצים לא חוקים לפרנסתו עד שיום אחד הוא נעצר ומשכנעים אותו לעשות עיסקה עם הוא יעזור להם לתפוס מבריח כספים הם ינקו את התיק שלו הוא נשלח לגייס את רומן פירס עבריין שבריאן היה חלק ממבצע לתפוס אותו והוא ישב בגללו שלוש שנים בכלא.
ביחד הם יוצאים למשימה להסתנן על האירגון של קרטר ורון ברון סמים עשיר שמתכנן להלבין כספים עם הם יצליחו במשימה התיקים של שניהם ינוקו אם הם יכשלו סביר להניח שהם ימותו.
העלילה פשוטה ובהתחלה היא עובדת לא רע בכלל אבל בערך באמצע הסרט היא מתחילה להימרח ולהתפזר למרות שהקצב של הסרט השתפר הוא עדיין בעיתי ובימוי גם הוא השתפר אך גם הוא נשאר קרטוני מאוד בצורת הצילום שלו לסיכום הסרט השני מראה שיפור ליד הראשון אבל הוא עדיין רחוק שנות אור מלהיות סרט טוב.

ביקורת ״מהיר ועצבני 3: טוקיו דריפט״

כנראה שביפן הולך להם יותר, הסרט השלישי בסדרת מהיר ועצבני ממשיך לנסות להרחיב את העולם של הסדרה והפעם הסרט עוקב אחרי שון נער תיכון פרוע שנענה לקריאת תיגר של בריון שכבתי למרוץ מכניות שהפרס שלו יהיה בחורה שהם רבים עליה.
כן הקיום של המנוחפמיניזם לא הגיע למהיר ועצבני, בקיצור אחרי שהוא מתרסק במרוץ שון מסתבך ונשלח לגור עם אביו ביפן שם הוא שוב מצליח להסתבך עם בריון שמאתגר אותו למרוץ דריפט בגלל שהסגנון זר לו הוא מרסק את המכונית שאן השאיל לו.
הבריון איתו הוא הסתבך מסתבר שהוא קצת יותר מבריון אלא חבר ביאקוזה המאפייה היפנית ולכן העסק רק הולך ונהיה רציני יותר רק שהפעם הוא לא יכול לברוח כי יפן היא המוצא האחרון שלו לפני בית הכלא.
עלילת הסרט סוף סוף עשויה בקצב יחסית אחיד ומעניקה לצופה עניין בעלילה בלי קשר לסרטים הקומדים.
המרוצים בסרט היו שיפור משמעותי, סגנון הדריפט מוסיף הרבה לחווית המרוץ בסרט עם שליוב של נופי יפן. המרוצים סוף סוף הם נעשים בצורה הרבה פחות קרטונית כמו בסרטים הקודמים גם הבימוי השתפר וזה בהחלט מורגש כמעט לכול אורך הסרט, מה שהופך אותו למהנה לצפייה.
המשחק בסרט לא היה מדהים אבל בניגוד לשני הסרטים הקודמים הוא הרגיש הרבה פחות סטריאוטיפ והופך את הדמויות למשהו שהצופה הרבה יותר מאני גנב, אני שוטר ואני החברה של השוטר/גניב מה שמקל על הצופה להתחבר אליו.
לסיכום מהיר ועצבני 3 הוא אומנם לא יצירת אומנות או סרט טוב הוא פשוט סרט חביב שמצליח לספק לנו מרוצים קולנועים טובים בניגוד לשניים הקודמים לו.

ביקורת ״מהיר ועצבני 4״

חזרתו של דום אחרי ששני הסרטים האחרונים טיפה התרחקו מהעלילה של הסרט הראשון דום חוזר למרכז הבמה ומתחיל להוביל את סדרת הסרטים.
הסרט עוקב אחרי דום אחרי שהוא והצוות שלו השלימו מספר משימות כדי לעזור לכול מיני אנשים דום נאלץ לחמוק לצוות שלו כי רשויות החוק בעקבותיו והוא אינו רצה לסבך את חבריו אחרי זמן מה אחותו מתקשרת אליו ומודיעה לו שחברתו לטי נרצחה והוא כמובן מגיע כדי לחקור את העניין ולנקום את מותה.
בזמן הזה בריאן גויס שב לסוכנות והוא במקרה ממונה על התיק שקשור לרציחתה של לטי יחד דום ובריאן צריכים לשלב כוחות כדי לנקום את מותה של לטי וגם להביא את ברון הסמים למשפט העלילה של הסרט מאוד הזכירה את העלילה של הסרט השני בא בריאן והשותף שלו היו אמורים לזכות באמונו של ברון סמים כדי להסתנן לארגון שלו ולהפליל אותו אך בפעם הזאת העלילה כתובה בצורה קצת יותר מעמיקה והאקשן היה משופר בהרבה גם המשחק הלך והשתפר ובמיוחד הכימיה בין וין דיזל לפול ווקר.
הבעיה שלי עם הסרט ששוב הוא מצליח לחזור על עלילות של סדרת הסרטים עצמה וגם סרטי אקשן רבים אחרים בנוסף לעבודה שפתאום אנחנו רואים שוב את האן שבסרט הקודם נרצח וכלל לא הוסברה חזרתו.
לסיכום מהיר ועצבני 4 מצליח להראות שיפור והם למדו מהטעויות של הסרטים הקודמים אך הסרט עדיין לא מראה יצירתיות או חידוש לסדרת הסרטים או לסרטי האקשן בכלל.

ביקורת ״מהיר ועצבני 5״

כנראה שמי שרודף אחריך הוא חבר שלך דה רוק מצטרף לקאסט של מהיר ועצבני והוא בהחלט מוסיף המון.
הסרט עוקב אחרי בריאן ומיה לאחר ששחררו את דום בסרט הקודם שלושתם נרדפים על ידיי רשויות החוק והם במנוסה מתמדת כאשר הם מגיעים לריו הם לוקחים משימה לגנוב כמה מכוניות מוחרמות אך כאשר המשימה מסתבכת הם מסתבכים עם אחד האנשים החזקים ביותר בריו שמחזיק בידו המון כסף וכוח רב במקביל הממשל שולח את הסוכן הובס ואת הצוות שלו כדי לעצור את דום ואת שאר חבריו.
עלילת הסרט היתה בנויה הפעם כמו סרט מתח שבכול רגע חברי הצוות יכולים להעצר או להיפגע וזה בהחלט הוסיף פלפל לעלילה חשוב לציין שהפעם הקצב של הסרט היה נהדר ונתן את הבמה לכמה מרוצים מטורפים אשר הוצגו היטב בעזרת הבימוי המעולה וכמובן הקרב המטורף בין וין דיזל לדה רוק שבהחלט לא יכול להשאיר צופה אחד אדיש לקרב הענקים הזה.
לסיכום סוף סוף אנחנו מתחילים לראות פלפל אמיתי בסדרת הסרטים וגם דה רוק עצמו הוא תוספת מכובדת במיוחד.

ביקורת ״מהיר ועצבני 6״

מי שמפיק את הסרטים של המהיר ועצבני מאושר מאד, הסרטים הללו לא מפסיקים להכניס כסף ולא עוצרים בקופות.
הסרט השישי של מהיר ועצבני ממשיך את העלילה של הסרט הקודם אחרי שדום וחבורתו גנבו מאה מיליון דולר בריו כול אחד מהם התחיל חיים מישלו רחוק מעייני החוק כמובן יום אחד הסוכן הובס דופק בדלתו של דום ומספר לו שהחברה שלו שנהרגה כביכול בסרט הרביעי היא בעצם בחיים והיא עובדת אצל אוון שואו הנבל הגדול של הסרט שמעוניין להשיג שבב ששווה מיליארדים, בתמורה לזה שדום יעזור להובס ללכוד את שואו, הובס יעזור לדום להחזיר את לטי הביתה וגם הוא וכול חבריו יקבלו חנינה מלאה על הפשעים שלהם. אך הם מגלים שלטי איבדה את הזיכרון והעלילה רק הולכת ומסתבכת לה עד כמה שעלילה במהיר ועצבני יכולה להסתבך.
בסרט הזה אנחנו נחשפים שוב לעלילה שמאוד מזכירה את העלילה של הסרט השני והרביעי בואו דום ואו הצוות שלו נקראים לעצור פושע בעל אירגון רחב ידיים והתשובה נמצאת בהפלת האירגון מבפנים למרות שהמרוצים בסרט היו נחמדים אף אחד מהם לא השתווה למרוץ עם הכספת בסרט הקודם וחבל שכך בנוסף תפקידו הגדול יחסית של הובס שאותו מגלם דה רוק מציל את הסרט ומוסיף הרבה לאווירה שלו לסיכום למרות שהוא לא טוב כמו קודמו.
מהיר ועצבני 6 הוא סרט נחמד ושומר יחסית על השיפור שהסדרה עשתה מהסרטים הראשונים

ביקורת ״מהיר ועצבני 7״

החברה האלה נפרדים בדרך שלהם וזה כמובן על הכביש המהיר, הסרט השביעי בסדרת מהיר ועצבני מוקדש לזכרו של פול ווקר אחד מכוכבי הסדרה אשר נהרג בתאונת דרכים בזמן צילומי הסרט.
עלילת הסרט עוקבת אחרי דקארד שואו אחיו של אוון שואו אותו דום וחבריו הביסו בסרט הקודם, דקארד מחפש נקמה אחרי שהרג את האן והכניס את הסוכן הובס לבית חולים. דום רוצה לעצור את הפסיכופט שרודף אחרי הצוות שלו.
כדי לעשות את זה הוא משלב כוחות עם פרנק פטי שהוא סוכן פדרלי אשר מציע לו לצאת משימה ולהשיג להם את האקרית רמזי שיצרה תוכנה בשם עין האלוהים שיכולה לאתר כול אחד בכול מקום בעולם. התוכנה הזו יכולה לעזור להם להיות צעד אחד לפניו בדרך הם נתקלים במספר מכשולים וכמה תפניות שלא צפו, אך בסופו של דבר דום וחבריו מביסים את כול מי שעומד בדרכם בעזרת שורת מרוצים מרהיבים וקרבות מותחים הסרט אומנם לא מפגין מצויינות או היגיון במהלך הסיפור אך הוא מסופר בצורה מספיק טובה ועם קצב מספיק טוב כדי לתת לנו להנות מהסרט.
אחד הדברים הפחות טובים שהיו בסרט הוא שדה רוק שמגלם את הסוכן הובס רוב הסרט כלל לא היה נוכך וזה הרגיש מאוד חסר כי הוא בכול זאת אחד הדברים הטובים בסדרה המשחק מכול צוות השחקנים היה נחמד מאוד ובמיוחד מצד דה רוק בקטעים בהם הוא היה.
כמובן שלל המרוצים על הנופים השונים גיוון מאוד את הסרט ונתן לו טעם טוב במיוחד לסיכום מהיר ועצבני 7 הוא סרט לא רע בכלל האקשן בואו מעולה המרוצים מלהיבים והבימוי מציג אותם מעולה

ביקורת ״מהיר ועצבני 8״

משהו כאן לקח רוורס חזק במיוחד, אחרי שהביסו את דקארד שואו החבורה התפזרה איש איש לדרכו, דום ולטי כבר הספיקו להתחתן ולבלות את ירח הדבש שלהם בקובה.
יום בהיר אחד דום נעצר ברחוב כדי לעזור לאישה מסתורית אשר האוטו שלה נתקע אך כאשר השיחה מתקדמת היא מגלה לו שהפגישה בניהם לא היתה מהשמים, האישה המסתורית מצליחה להעביר מידע לדום אשר גורם לו לפתע לבגוד במשפחה שלו וללכת לעבוד בשבילה.
בלי להיכנס לפרטים לתוך העלילה דום הולך נגד הצוות שלו שצריך לקחת את השירותים של גיסון סתאתם החוזר לסרט לסייע לקבוצה. בסרט הקודם קיבלנו קפיצות ממגדלים הפעם אנחנו מקבלים נחיתות למטוסים, מרוצים בתוך ניו יורק וצוללת היוצאת מהקרח לשגר טורפדו על הצוות.
אנחנו מקבלים עלילה מטופשת כמו בסרטים הקודמים ובסרט הזה יותר מכמעט כול סרט אחר בסדרה בנוסף הפעם העלילה מלאה בהרבה יותר חורים וחוסר בהיגיון מאשר בסרטים הקודמים.
החסור עקביות בעלילה גורמת לבעיה בזרימת הסיפור וגם הפעם היוצרים החליטו לקחת את הטון של הסרט למקום הרבה יותר רציני ואפל שכלל לא מתאים לתסריט המטופש.
"מהיר ועצבני" זו סדרה שהחלה את דרכה להתבסס על מרוצים וקטעי אקשן, בסרט החדש יש הרבה פעמים לנסות ליצור קטעי דרמה שנראו כמו חיקיו מסדרת דרמה ספרדית מערוץ וויה וגם ניסיון להעביר מסר לקהל כאילו מדובר פה ברמת כתיבה שמצדיקה סרט אוסקר, יש פה ושם כמה בדיחות מצחיקות במיוחד וגם העובדה שלדה רוק היה תפקיד יחסית גדול בסרט הזה הצליחה להרים אותו מאוד במיוחד לאור הכימיה המצויינות שלו עם ג׳ייסון סטיית׳ם.
האקשן והמרוצים בסרט היו מעולים אך לפעמים סגנון הצילום הרועד של המצלמה הקשה להתמקד בקרבות וזה הפריע, אני חייב לציין שהמעברים בין נקודה אחת לאחרת בעולם נעשתה בסרט בצורה מאוד יפה ויזואלית עם הכתוביות  על האדמה כמו בפוסטר של הסרט.
לכול אורך כל הסרט לא קיבלנו מרוץ אחד שבאמת חידש משהו מול כול הסרטים הקודמים בסדרה בהחלט מודבר כאן ברוורס רציני מול הסרט השביעי בסדרה לסיכום מהיר ועצבני 8 הוא לא סרט רע הוא אומנם מצליח לשעשע פה ושם במהלכו אך הוא לא סרט טוב.

תפריט נגישות