מאת: הפנטום
•עונה ראשונה
תקציר
העלילה עוקבת אחרי ג׳ייק את צ׳אקי הוא קנה במכירת חצר כדי להשתמש בחלקיו ליצירת האומנות שלו. כאשר החדר של ג׳ייק הוצג נראה לרגע שהוא הילד מצעצוע של סיפור ושהוא חייב להפסיק לחרב צעצועים, ג׳ייק טען שזאת אומנות (גרוטסקי מידי אבל אולי זה עניין של דעה). צ׳אקי כבר זמם משהו נוראי חדש.
הסדרה היא המשך לסדרת הסרטים של צ׳אקי ובלי ספק אחד הדברים הטובים בעונה הוא החלוקה בין ההמשכיות לדמויות החדשות, כל מספר פרקים מרגישים קצת אחרת בקטע טוב. הסדרה מביעה כבוד לעבר של המותג עם זאת האטמוספרה שלה פחות דומה לסרטי הסלאשר הצ׳יזים, אווירה בעלת נוכחות מסוימת בסרטי המותג ויותר של הרפתקת מיסטורין המתובלת על ידי צ׳אקי.
מלבד כמה רגעים צפויים העלילה לוקחת כמה תפניות עם הדמויות ועם הקו של הסיפור, למשל הבריונית שהציקה לג׳ייק בתחילת העונה בשלב מסוים העלילה שינתה אותה לטובה, בלי לאבד את קווי האופי של הדמות, נקודה לכותבים על זה.
תחילה קשה לצופים לסלוח לה ופשוט לקבל זאת, אבל בזכות העבודה הכל כך טובה של הכותבים ושל השחקנית אליביה אלין לינד לגרום לצופים לשנוא אותה ולאחר מיכן לאהוב את הדמות, עם התקדמות העלילה המהלך מתקבל על הדעת.
הכימיה בין הדמויות מדהימה, גם התפנית של ג׳ייק עוררה שאלות שוב בזכות הכתיבה המדהימה קשה לקבל בהתחלה שג׳ייק שינה את דעתו ובחר להאבק בצ׳אקי, אבל בזכות ההתפתלויות של העלילה הכותבים מנעו מימנה להפוך לפרווה. (הכוונה למשהו בסגנון של הינה כולם נמצאים בצד הנכון ועכשיו נותר להשלים את המלכה.) הכותבים עשו עבודה טובה גם בתחושה שאין לדמויות מגן עלילתי, אלא בצורה מתוחכמת הם הציגו זאת כך שהדמויות נשארו בחיים בגלל שצ׳אקי רוצה זאת, כל הדמויות יכלו למות מידיו.
בצורה מעודנת יש כמה עקיצות מעניינות לעבר הפוליטיקאים הפופוליסטים של ימינו ולתקשורת למעשה, אחד המונולוגים הכי טובים של צ׳אקי הוא על הנושאים האלה, וזה מוביל לכתיבה של צ׳אקי עצמו. בהתחלה אפשר להרגיש שהוא מתחבר לג׳ייק ואפשר לקנות את ההצגה שלו, לאורך העונה הוא קיבל כמה מונולוגים ורגעים קומים אדירים. בעונה יש קטעים ברוטלים והאיזון בין הדרמתיות לקומדיה די מוצלח.
המשחק של הצוות מעולה, הנערים הפתיעו ברמת יכולות המשחק, ופיונה דוריף מרשימה כניקה/חלק מצ׳אקי. כמובן שאי אפשר שלא לומר כמה מילים על בראד דוריף המדובב של צ׳אקי, הוא פשוט יוצק דרך קולו כל כך הרבה אופי לדמות.
המעטפת
הבימוי כל כך טוב יש מספר רגעים שאתה נסחף כמו אוהד כדורגל ופשוט מריע למתרחש, הבובה נראת נהדר. פס קול מורכב משירים ומנגינות שתרמו רבות לבניית האטמוספרה.
לסיכום
העונה הראשונה של צ׳אקי היא שילוב של עלילה מעניינת, הרבה פאן וברוטליות מצמררת.
ציון 86 👍 מצוין
•עונה שנייה
תקציר
העלילה החלה כמה חודשים לאחר סיום העונה הקודמת, גיבורינו התפצלו וניסו לבנות את חייהם מחדש אבל צ׳אקי פשוט לא יכל להניח להם.
העונה שונה מאוד מקודמתה, כאשר העונה הראשונה יצאה זה היה בתקופת משבר למותג.
כדי לאחד מחדש את הקהל דון מנסיני חזר לקור מחצבתו ״משחק ילדים 2״ שעד היום בעיני רבים נחשב לטוב ביותר במותג, חזון העונה הזו שונה, מטרתו היא לאחד את כל מה שצ׳אקי תחת קורת גג אחת ולגאול חלק מהאלמנטים במותג המקושרים ליצירות הפחות טובות. התוצאה באופן טבעי עונה מפלגת יותר אבל דון למד להרים את רמת הכתיבה ובהתאם עונה שזוכה לשבחים רבים.
הבאת גלן וגלנדה היה סיכון כפול, קודם כל העיסוק בקהילת הלהט״ב בעונה הקודמת הוביל לבקלאש לא קל מחלק מהקהל, שנית הדמות/הדמויות מזוהות עם הסרטים שיצרו את המשבר. הבאתם השתלמה, אחד האלמנטים המוצלחים בעלילת העונה הוא משבר הזהות של גלן וגלנדה. שלושת הדמויות הראשיות היו בפנימיה הנוצרית ששיחקה תפקיד מעניין מאוד בלור ובהשפעתה על הדמויות, פיתוחם כדמויות נעשה היטב למרות שאני מתנגד לעיסוק בדמויות ראשיות הדוחקות את דמות הרוצח בסלאשרים, במקרה של הסדרה דון מתמודד עם כתיבתם כראוי, הם מהווים משקל נגד לדמותו של צ׳אקי התמודדותם עם ההשלכות של ההתרחשויות משמעותית, ומעבירה מסרים על התמודדות עם טראומה והתמכרות.
דון אף שאב השראה מדברים מוזרים בהצגת דמות חדשה שובת לב להתעלל איתה בקהל, הסיפור של טיפאני וניקה טוב מאוד עם זאת את ההתמקדות בטיפאני בשלב הזה מיציתי, לעומת זאת אני מאוד מעוניין לראות לאן יקח דון את ניקה. כחלק מאחדות המותג הטון והסטייל של הסדרה מעט השתנו זאת הסיבה שחלק פחות אוהבים את העונה, אצל הקהל זכורים לרעה הסרטים ששברו את אופי האימה של המותג והלכו על קומי, העונה שאבה השראה מהם ולכן באופן טבעי היא מעוררת אנטיגוניזם, עם זאת אני לא חושב שחצו את הקו עד רמת הטיפשות כמו בסרטים, הקומדיה מכוונת מטרה הדרמה והאימה לא נפגעו.
המעטפת
במהלך העונה מוצגים מספר וריאנטים של צ׳אקי, השימוש בכלי הזה מלא סטייל קטעים בוימו בטוב טעם והעיצובים של הוריאנטים משעשע.
פס קול נחמד מאוד.
לסיכום
העונה השנייה של צ׳אקי נועזת, מעניינת ומרגשת.
ציון 85 👍 מצוין
•עונה שלישית
תקציר
העלילה מתרחשת תקופה לאחר אירועי העונה הקודמת, צ’אקי מצא את דרכו למסדרונות הבית הלבן, משם הוא מאיים על שלום העולם.
שתי העונות הראשונות של הסדרה מצוינות, אבל זה השלב שדון מנסיני צריך להעביר את השרביט, העונה לא גרועה לצד זאת דון הגיע לשלב שיוצרים רבים מגיעים אליו, הרעיונות הגולמיים טובים אבל ללא ליטוש רענן הביצוע מקרטע. צ’אקי בבית הלבן זה אחלה רעיון, העונה כוללת נקודות עלילתיות ממש טובות ותוספות מגניבות ללור, הבעיה נמצאת בביצוע. העלילה הרגישה קצת ריקה מהתרחשויות, כאילו דון התייחס לתסריט כמו לרשימת קניות של דברים שצריכים להתרחש ולא השקיעה בדינמיות של ההתרחשויות.
הבימוי הוא חלק חשוב מהאופי של סרטי צ’אקי, כאשר דון העביר את כיסא הבמאי בסרט השני הוויזואליה שודרגה, גם דון ידע לתת לנו ממתקים וויזואלים אבל רואים את השחיקה, העונה כוללת רעיונות וויזואלים יפים וחלק יכלו להיות מטורפים בדגש על הטוויסט בסופה, אבל הביצוע בחלקם מהם נפל קשות ובחלק יבש.
השלישייה ג׳ייק, דבון ולקסי הם קבוצת דמויות שאני מאוד אוהב, בין הכי טובות במסך הקטן בשנים האחרונות. ללא הרגעים המצוינים של הדינמיקה בניהם חווית הצפייה לא הייתה אותו הדבר. ג׳ייק הוא הדמות היחידה שקיבלה כמה רגעים לזרוח, סגירת המעגל והופעתו של השחקן בטוויסט בסופה של העונה. שאר הצוות נתן הופעה נחמדה.
לסיכום
העונה השלישית של צ’אקי היא דגל אדום. היא לא עונה גרועה שפוגעת בדמות, עם זאת לאור הירידה הדרסטית באיכות הביצוע קיים צורך לעשות חילוף גברי בצוות היצירתי.
ציון 65 👍 נחמד
טריילר