ביקורות סרטים

״חולית: חלק 2״

מאת: הפנטום

תקציר
העלילה החלה בדיוק מנקודת הסיום של הסרט הקודם, פול בחר ללכת בדרכם של הדררים לצד הניסיון להמנע מהגשמת נבואת עלייתו כמשיח.

עזבו את הסיסמה החלולה ״האירוע הקולנועי הגדול של השנה״, ממחזרים אותה ארבע פעמים בכל שנה. מדובר בסרט שיחד עם קודמו עושים בית ספר לז׳אנר המדע בדיוני בקולנוע, ומוכיחים מדוע ״חולית״ הוא האבא של הז׳אנר. אנחנו צפינו בסרט בהקרנת האיימקס המיוחדת הכוללת את שני הסרטים, החוויה המתמשכת מאפשרת להבחין בחזון עד פרטיו הקטנים.

חומר המקור ענקי, מאוד קל ללכת לאיבוד מהמסד עד הטפחות כאשר מעבדים סוג כזה של חומר, ההברקה של התסריטאים היא יציקת נרטיב אחיד וסוחף, במקביל לנתינת תחושה שאירועיו לא מתרחשים בחלל ריק. הסיפור עשיר בניואנסים, שני החלקים גם יחד מרגישים כמו סיפור אחיד המציג את מסע עיצובו של פול. החלק השני עשיר יותר באלמנטים, הפוליטיקה הרבה יותר נוכחת, אבל גניבת ההצגה מגיעה מהעושר התרבותי.

החלק השני צולל עמוק יותר לעמים שהוצגו בחלק הראשון, כפי שאמרתי הסרט עשיר בניואנסינים שתרמו לתחושה שהתרבויות מתקיימות אלפי שנים. הבימוי נתן טביעת אצבע ייחודית לכל אחת מהן, הפיק מעבר לסצנות בסוף הסרט, הם הקטעים בכוכב הבית של בית הארקונן. הצילום והטאץ׳ העיצובי לא דומים לשום דבר אחר שראיתי, למשל הזיקוקים שנראים כמו אדווה איזו גאונות.

האופי של הסרט מעט השתנה מקודמו, הוא כולל טאץ׳ קליל של קומדיה. ההפוגות הקומיות תרמו לשבירת הטון מידי פעם להתרעננות, בלי לחרב את רצינות האירועים. הקומדיה סבבה את הדמות סטילגאר, לטובתה דמותו נכתבה בצורה הרבה יותר גופית מאשר בקודמו. לטעמי זה הכניס הרבה יותר חן ואופי לדמות ביחס להופעתה בסרט הקודם.

האקשן עשוי באיזון מושלם בין האפיות של אופרת חלל לקרבות יד אל יד, הכורוגרפיה ובעיקר הדגש התרבותי על סגנון הלחימה הייחודי של כל עם יצרו אקשן עשיר ומגניב. צוות השחקנים ברובו מעולה, חאווייר ברדם גנב את ההצגה בתפקיד סטילגאר, הוא הצליח להצחיק ולרגש אותי.

המעטפת
האפקטים ברמה גבוהה כל כך שקשה להאמין שהם אפקטים, כפי שאמרתי העיצוב מלא מחשבה מאחורי כל פרט. פס קול שחיבר הגאון הנס צימר מצמרר, בזכותו האפיות מורגשת בכל כסא באולם האיימקס.

לסיכום
חולית: חלק 2 הוא סרט המדע בדיוני האולטימטיבי, העלילה מרתקת לכל אורכה הלא קצר, הוויזואליה ופס קול מספקים מעטפת גאונית, והשחקנים שוחים בדמויותיהם.
ציון 95 👍 מצוין

טריילר

 

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

תפריט נגישות