LOADING

Type to search

הסייר העשירי – מכת ברק

מי שלא מכיר את דורית הוא מפספס את אחת האומנים המכושרים ביותר בימנו שעובדים בארץ, דורית עברה הכשרה בבית הספר של גי'ו קיוברט בניו ג'ירזי ארצות הברית. מי שלא מכיר את הבית הספר הוא לבטח מכיר את האומן ג'ו או את הילדים שלו אנדי ואדם שכרגע עומדים מאחורי החוברות הגדולת ביותר במארוול ודי.סי.
דורית גם הצליחה להביא את גי'ו קיוברט לארץ לפני מספר שנים לתת הרצאה על עולם הקומיקס במוזיאון הקומיקס הישראלי.  את הספר עצמו דורית הקדישה לגי'ו קיוברט.

joedorit

לזכרו של גי'ו קיוברט, המורה הנערץ, שפשוט האמין בי – דורית מיה גור


הצלחנו להשיג את דורית להתכתבות קצרה ולדבר איתה על הספר הקומיקס החדש שלה שהיא מוציאה, הספר נקרא הסייר העשירי, שמצוייר ונכתב ע"י האמנית המוכשרת.

כך כתוב על הככריכה של הספר.
כשכל הילדים שקועים במשחקים, דור גרין בן האחת-העשרה מנסה ליצור קשר עם אבא שלו שנעלם בלילה סוער. חודשים חלפו, אבל דור לא מתייאש. כשהוא יוצא לחפש חלפים למערכת הקשר, דור מוצא רובוט מפורק בביתו הנטוש של פרופסור אייזן. הוא מרכיב אותו מבלי לדעת שהוא מקים לתחייה כוח רב-עצמה ולו אויבים אכזריים. מהם הכוחות האפלים המבקרים להשמיד אותו ? ומה הקשר בינם לבין ההעילמות המסתורית של אבא של דור?

hasiarahsiri1

השראה לסיפור

SFNEWS – מאיפה הגיעה ההשראה (עלילה) לסיפור של הסייר העשירי?
דורית -מאז ומתמיד אהבתי הגדולה שייכת למדע בדיוני , למרות פלאפלמן העוסק בגיבור על ישראלי.
לכן כתיבת התסריט היתה עבורי הנאה גמורה. הסרטים עליהם גדלתי בילדותי היו : אי טי, הסיפור שאינו נגמר, סטאר וורס, הנוסע השמיני ועוד, הם די נצרבו בתודעה שלי . סיפור הסייר הוא בעצם סוג של התחלה חדשה עם סיפור שאני מתחברת אליו מאוד, בעל עלילה מסועפת והמון דמויות חדשות ומסקרנות.
SFNEWS – האם היה בסיס לדמויות בציור שלהם לפי דמויות קימות, הרובוט מהיכן הם באים ?
דורית – הדמויות חדשות לגמרי !
SFNEWS – מי הוא הצייר שאת הכי מעריצה ושואבת ממנו השראה?
דורית – יש המון אבל אני אציין שניים עיקריים: אריק פאוול יוצר הGOON, שון מרפי – הוא יוצר מדהים באופן כללי, מאוד אהבתי את הכתיבה והציור בספר שלו punk rock Jesus
SFNEWS – דמות קומיקס שאת הכי אוהבת ? (אפשר כמה)
דורית – אה זה קל נורא: GOON, BATMAN

על הספר

SFNEWS – מכת ברק הוא הספר הראשון בסדרה כמה עוד ספרים יש בתוכנית ?
דורית – שכתבתי את התסריט כתבתי את כל קשת הסיפור, ההחלטה מאוחר יותר הייתה לחלק אותו לחמישה ספרים, הראשון מבניהם הוא מכת ברק.
התסריטים כבר כתובים , העבודה על ספר מספר שתיים כבר בתהליכים מתקדמים.
הספר הראשון הוא תמיד המורכב ביותר , ואופן העשייה שלו הוא הארוך ביותר, אחרי שכל התשתית קיימת: תסריט , עיצוב דמויות, פלאטה צבעונית , העבודה בהמשך יותר קלה ומהירה.
SFNEWS – האם את עובדת על עוד פרויקטים אחרים ?
דורית – כל הזמן קיימים פרויקטים אחרים…. אך אני מנועה מלהרחיב עליהם.
 
unnamed (1)

קהילת הקומיקס בארץ

SFNEWS – קהילת הקומיקס הישראלי היא לא גדולה, כמה קשה זה להוציא ספר קומיקס בארץ?
דורית – קהילת הקומיקס לא גדולה , ולכן הסיפור פונה לקהל הילדים ונוער ברחבי הארץ, עם תפוצה רחבה לא רק בחנויות הקומיקס המכרות והאהובות עליי כל כך, מדובר בהפצה גם בחנויות סטימצקי וצומת ספרים, מה שהופך את העניין ליותר נגיש עבור ילדים.
אני לא רואה בכלל קושי בעניין, ההפך הוא הנכון, כיום המודעות לקומיקס גדולה מאוד , גם חנויות הספרים זיהו את הפוטנציאל העצום ובכוח של ספרי הקומיקס, ויש מבחר עצום גם של ספרים מתורגמים וגם של יוצרים ישראלים צעירים ומוכשרים מאוד. זה תענוג גדול לראות כל שנה את התוצרת הישראלית המשובחת. כמו כן אני חיה את השטח ומעבירה המון סדנאות לטווח הגילאים הזה, והם מגלים בקיאות עצומה בכל מה שקשור לקומיקס ישראלי.
SFNEWS – האם היית שוקלת להוציא ספר קומיקס יותר לקהל בוגר או שעדיין זה לא הזמן המתאים בארץ?
דורית – בוודאי שכן, אפילו יש לי שלושה תסריטים כאלה ששוכבים במגרה ומחכים לזמן המתאים. כרגע זה לא הזמן. התפקיד שלנו היוצרים הוא ל'חנך' כמה דורות של ילדים לקריאת קומיקס. ילד שקורא קומיקס יכול להפוך ליהיות למבוגר שקורא קומיקס אך המשוואה איננה יכולה ליהיות הפוכה. עוד לא פגשתי אדם שבגיל 40 או 50 התאהב בקומיקס והחל לקרוא ספרי קומיקס, זה פשוט לא עובד כך.
doritmayagur
לכל מי שרוצה לרכוש את הספר ולפגוש את דורית הוא מוזמן להגיע ביום שבת הקרוב ה11.3.17 למוזיאון הקומיקס הישראלי בחלון בשעה 11:00 – 14:30, ויצמן 61 חולון.
אירוע ההשקה במוזיאון הקומיקס הישראלי והכניסה חינם, בנוסף על זה מי שמגיע מקבל סדנה ע”י דורית המדהימה בחינם, והנחה של 30 אחוז על הספר!

Tags:

תפריט נגישות