ביקורות

בלשים בע"מ ביקורת זריזה

בלשים בע"מ הוא סרט חובה, לא בגלל שיש שם שני שחקנים מעולים (ראין גוסלין וראסל קראו) לא בגלל שהוא מחזיר אותנו לימים הטובים של סרטי החברים (נשק קטלני) בגלל שהבמאי שיין בלק הוא אחד מהיוצרים הטובים ביותר שקיימים כרגע ובין להחיות את הקרירה של רוברט דאוני ג'וניר לבין זה שהוא ייצר המקים של הזאנר של סרטי החברים והבלשים הוא מצליח לעשות מה שהרבה יוצרי סרטים מפספסים זה ולקחת חומר מוכר ולעוס ולהפוך אותו לרענן ומדליק.
הסרט בלשים בע"מ (The Nice Guys) מתרחש בשלהי שנות ה70 ומספר על הולנד (גוסלין) בלש פרטי לא מוצלח שהוא גם אבא במשרה מלאה לילדה בת 13 שנתקל בדרכו בבריון להשכרה עם קוד מוסרי (קראו), השנים חוברים למצוא נערה בשם מיסטי אשר מוערבת בסרט פורנו ואיכשהו כל עולם הפשע בעקבותיה.
בלק שסרט הבכורה שלו "קיס קיס בנג בנג" בכיכבו של רוברט דאוני ג'ונר עשה פלאים לקרירה של השחקן והבמאי, תסריטאי במקור שכתב את סדרת הסרטים של "נשק קטלני", מוכיח שהוא יודע לכתוב היטב דמויות פגומות ולשלב הומר שחור בסרטים שלו. הבמאי\ תסריטאי עומד מאחורי "אירון מן 3" השנוי במחלוקת בגלל האויב המנדרין מכיר את גבולות היכולת שלו בסגנון וביצירה ועושה מה שהוא יודע הכי טוב לעשות וזה לכתוב קומדיה שחורה, שהיא לא מתנצלת, מלאת אלימות, ערום, הומר, דמויות שחייבות לבחור את הצד הטוב לרוב בעזרת מצפון בצורת ילד או ילדה (איירון מן 3 אנחנו מדברים עליך כאן).
בסרטים של בלק יש נוסחא לרוב, זוג גיבורים שהם פגומים אך מוצאים את עצמם צריכים להיתעלות על השדים הפנמיים שלהם, ילד או ילדה אשר מתנהגים לרוב בצורה  יותר בוגרת מהגיבור שלנו ומנווטים את המצפון של הדמות ובעיקר הכי חשוב סממנים של חג מולד.
אז למה כן על בלשים בע"מ? ובכן בלשים הוא סרט מקורי בקיץ שמלא בסרטים שהם מבוססים על קומיקסים, המשכים של סרטי קומיקס, ריימיקים או משחקי מחשב (קראו את הרשימה של הסרטים מובססים על משחקי המחשב הטובים ביותר שלנו כאן). הסרט מצליח להפתיע בכמות הבדיחות לקחת שני שחקנים גדולים ולתת להם לעשות מה שהם יודעים הכי טוב וזה להיות כריזמטים ובין כל הפשע, הרצח והאפלוליות שאופפת עלילת הסרט עדיין יש תחושה של טוב שקיים בעולם מלא רע.
בלשים בע"מ הוא אומנם לא סרט פנטזיה או מדע בדיוני אך הוא גם סרט כל כך טוב שקשה לפסוח עליו ולתת עליו מילה טובה, יותר מכך הסרט הזה הוא קלאסיקה שתמשיך להזרים אוהדים לא דרך פרסום רק דרך פה לאוזן והעובדה שכולם יספרו את אותו סיפור שבלק יצר כאן סרט מיוחד, מהנה מספיק אינטלגנטי לכבד את הקהל שלו ומספיק מטופש לבדר את כולם.
לא לפספס.
 

2

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

תפריט נגישות