הקסם מאוחרי הסרט שומרי הגלקסיה

אולפני מארוול יכולים לעשות הכל, אחרי צאת הסרט "שומרי הגלקסיה" הופיע קטע בתוכנית המערכונים הפופלארית SNL שבה הסבירו שאחרי הדמויות הפחות מוכרות לגמרי מארוול הצליחו לקחת כל קומיקס כמה סתמי שיהיה וליצור ממנו הצלחה.
השאלה האם מארוול באמת יכולים להצליח בהכל נבדק עכשיו בכל סרט שהם משחררים "דוקטור סטריינג" או סדרות כמו "איירון פיסט", אז מה באמת כל כך עובד עם "שומרי הגלקסיה" ? ואיך הסרט הזה שינה את "תור" שעומד לצאת.

ברגע שמארוול הצהירו על היציאה של הסרט בשם "שומרי הגלקסיה" אפילו חובבי קומיקס אדוקים הרימו גבה, חלק מהם הכירו את הקבוצה וניסו להבין למה שמארוול ינסו לקדם סדרה כל כך לא מוכרת אחרים פנו ישר לאינטרנט לנסות להבין מי הם "שומרי הגלקסיה". מזל שאנחנו חיים בעידן של האינטרנט כי רוב האנשים בכלל לא היו מבינים על מה מדובר.

סטארלורד

סטארלורד

 

בגלקסיה רחוקה מאד

עד לנקודה של "שומרי הגלקסיה" רוב העולם של מארוול התרחש בעיקר בכדור הארץ, סרטים כמו איירון מן, קפטן אמריקה והענק סיפרו בעיקר על גיבורים אנושיים, חוץ מתור לא באמת נחשפנו לרעיון של יקום מורחב יותר. הסרט תור סייע להרחיב את הרעיון ולהציג את שבע העולמות של המיתולוגיה הנורדית. בסרט הנוקמים קיבלנו הצצה ראשונה מה היקום האדיר של מארוול יכול להכיל עם ההגעה של הצבא של תאנוס אך שוב הקרב עצמו התרחש בכדור הארץ בעיקר בניו יורק.

מארוול גם הבינו שהם לא יכולים להתבסס כל הזמן רק על סרטים של סופר גיבורים, הגיבור האנושי המקבל כוחות על והולך להתמודד עם הנבל הגדול, על מארוול להרחיב את ליין הסיפורים שלה. כדי לבדוק את המים הם הלכו יחסית על בטוח ופנו לסיפור מדע בדיוני המספר על חבורה של פיראטים בחלל אשר צריכים להציל את היקום.

האיש והתולעים

האיש שעומד מאחורי "שומרי הגלקסיה" הוא הבמאי ג'יימס גאן, גאן מוכר בעיקר סרט אימה קטן בשם "חלקלקים" אז מה גרם למארוול לשים את מבטחם באיש הזה? כל מי שעבד עם גאן יכול לספר שהוא ממוקד פרויקט והוא נותן את כל כולו לעבודה על הסרט.  החזון שהוא הביא לסרט האימה הקטן שלו גרם לסרט שהיה יכול להיות מטופש ומתאים יותר לשבת במדף ליד סרטים כמו "שארקנדידו" להפוך להיות הצלחה קולנעית. (מי שלא מכיר את שארקנידו זה סרט המשלב בין כריש לבין מערבולת).
גאן הצליח להביא את המוזיקה הנכונה, העיצוב הנכון והסגנון הנכון ולהפוך את "שומרי הגלקסיה" מעוד סרט חלל לסרט מלא הומר ובעיקר דמויות חזקות. היכולת ליצור דמויות חזקות שאנחנו יוכלים להתחבר אליהן הוא אחד הדברים שהופך את "שומרי הגלקסיה" לסרט כל כך מיוחד.

גאן דרך אגב כבר הבטיח שהוא נשאר לסרט הבא

החללית מילנו היא על שם אליסה מילנו

החללית מילנו היא על שם אליסה מילנו

קומדיה

ברגע שפיטר נתפס בתחילת הסרט והוא נשאל מה השם שלו הוא עונה "אתם אולי מכירים אותי בשם אחר, סטארלורד", כולם מרימים גבה ולא מבינים בכלל על מה מדובר. הבדיחה עצמה היא במקור של השחקן כריס פראט והומר שזור בכל מקום בסרט.

מארוול הבינו ממזמן שעל מנת שהם יוכלו לחבר את אל הרעם עם הענק הירוק הם צריכים לגרום לנו לצופים להנות מהחוויה ולא דווקא בדרמה של אותו רגע אז מארוול פנו להומור. הומור מפוזר בכל נקודה בסרטים של מארוול בעיקר ברגעים שבהם הדרמה מגיעה לשיאה אנחנו מקבלים בדיחה אשר משחררת את מתח שהצטבר בכך הופכת רגע דרמטי שיכול להיות אפילו מטופש לרגע מבדר ומהנה לצופה. הרגעים הללו מפוזרים ללא הפסקה ב"שומרי הגלקסיה" מה שמסייע לכך שסרט המספר על פיראטים בחלל הופך להיות מבדר עד מאד. עוד סרט עם פיראטים שמתמש באותה טקטיקה הוא "שודדי הקריבים" הסרט משלב הייטב בין הומור, לאקשן ופנטזיה.

הומור הוא מרכיב חשוב בשומרי הגלקסיה

הומור הוא מרכיב חשוב בשומרי הגלקסיה

שלא תבינו אותי לא נכון לא צריך עכשיו להוסיף הומר בכל סרט, בדיחות ויש סרטים שעדיף שישארו בילבם עם דרמטים לדוגמא טרילוגית "האביר האפל", "המטריקס" ו"שר הטבעות" כל הסרטים הללו מצליחים בצורה מעולה לשלוט בצד הדרמטי ואלמנט הפנטזיה או מדע הבדיוני בלי צורך להקל עלינו הצופים.

מוזיקה

אי אפשר לדבר על "שומרי הגלקסיה" בלי לדבר על אוסף המוזיקה של פיטר קוויל הרי הוא סטארלורד והמוזיקה מכניסה אותך לרוח של הסרט בלי מחשבה נוספת.

ברגע שפיטר קוויל צועד לתוך המערה בתחילת הסרט, המוזיקה ברקע דרמטית ואפילו מאיימת אך בשניה שהוא שם את האוזניות ומתחיל לנגן את המוזיקה המקום המאיים הזה הופך להיות כבר קליל ויותר כמו סצנה קומית מאשר חוקר הנמצא במערה בכוכב נטוש. פיטר תופס את המפלצות מסביב ומשתמש בהם כמיקרופון וחד וחלק מבהיר לנו שזה סרט מסוג אחר.

רוצים לראות את ההבדל חפשו את הסרט "פרומיתיאוס" ואת הרגע שאנשי הצוות משוטטים במערה.

סגנון

כאשר "באטמן ורובין" יצא לאקרנים אחד מהמבקרים שאני הכי אוהב רשם "לפחות היו צבעים יפים", מאז עברו כמעט עשרים שנים ואנחנו למדנו שפלטה של צבעים אכן משפיעה על הסרט עצמו.
"שומרי הגלקסיה" מכיל לא רק צבעים יפים אלה את הטון והסגנון שהפך להיות של הגלקסיה של מארוול.
כל מי שיראה את הטרייל של "תור: ראגנארוק" יכול לחשוב שהוא לרגע מתבלבל ובעצם צופה בסרט ההמשך של "שומרי הגלקסיה" וטוב שכך הסגנון, ההומר והאקשן זה מה שהעולם המורחב של מארוול זקוקים לו.

לראות את הטריילר של תור לחצו כאן

 

מוטיב המשפחה

שומרי הגלקסיה אומנם מספר על קבוצה של פיראטים בחלל אשר מוצאים את עצמם מצילים את הגלקסיה אך יש מוטיב הרבה יותר עמוק שמשחק בסרט עצמו והוא הנושא של משפחה.
פיטר קוויל הרי הוא סטאר לורד מחפש את אביו ועדיין לא התמודד כרואי עם מות אמו, גאמורה המתנקשת של תאנוס מורדת באביה ואחותה. דראקס רודף אחרי הנקמה של המשפחה שלו, רוקט ראקון נוצר ע"י מדען וכמו פיט חסר הורים אך אימץ לעצמו את גרוט או שליתר דיוק גרוט מאמץ אותו אך יש בינהם קשר משפחתי. גם האיוב של הסרט רולאן מתמודד עם בעיות אבא כאשר הוא נמצא בצל של תאנוס.
כל דמות בוחרת להתמודד עם נושא המשפחה בצורה אחרת לגמרי אך העובדה שהם כולם חסרי משפחה מביאה אותם להיות ביחד, הצורך המשפחתי הוא גם שבסוף הסרט מצליח להציל אותם מאבן האינפינטי.

הדמויות בסרט יכולות ללכת לכל מקום בגלקסיה אך לא משנה כמה הלגקסיה גדולה הם חוסר בתא משפחתי הוא גדול יותר ולכן הם רודפים אחרי ההשלמה הזו, הצורך למצוא סיפוק או פתרון לבעיה שלהם. אנחנו רואים את העובדה שמשפחה מצליחה להתגבר על הכל בעיקר בסוף הסרט כאשר הם חברי הצוות מחזיקים ידים בזמן שהם מנסים לשלוט באבן האינפינטי.

משפחה היא הנושא המרכזי בסרט

משפחה היא הנושא המרכזי בסרט

 

לסיכום

"שומרי הגלקסיה" הוא לא סרט טוב הוא סרט מעולה בגלל שהוא יודע לאזן בין הומור לאקשן, הדמויות שלו עשויות הייטב ומביאות את הקונפליקט והכאב שלהם למסך מה שעוזר לנו להתחבר אליהם. משפחה הוא המוטיב העיקרי המניע את הסרט ומסייע לנו להבין יותר את המניע של הדמויות אך בסוף היום הכל עובד בגלל שגאן הצליח לחבר צוות של שחקנים מעולה ולכתוב תסריט טיפה שונה ממה שאנחנו מכירים וזה דבר טוב.

 

את הביקורת  שלנו על המשחק מחשב של שומרי הגלקסיה אתם יכולים לקרוא כאן

שומרי הגלקסיה

שומרי הגלקסיה

תגובות

תגובות