תקציר
העלילה מתרחשת שלוש שנים לאחר סיום העונה הראשונה, לאחר שחזר לחברה השורד התקשה לחיות עם המשך קיום המשחקים ולכן הוא החליט לצאת למסע לחשוף את הארגון המנהל אותם. לא סתם המשחקים לא נחשפו שנים, משמע הוא נפל בשנית לידיים של המפעילים.

העונה אינה מהודקת כמו קודמתיה, אני לא מאלה שחושבים שהיה אסור להחזיר את הסדרה לעונות נוספות, יש הרבה שאלות מעניינות ואת המטפורה לפתח, כפי שנעשה בעונה אבל הביצוע מעט חורק בגלל שמסגרת הסיפור שהם קבעו הספיקה לעונה אחת נוספת אבל נטפליקס רוצים יותר, לכן החומר עבר מתיחה כדי להספיק לשתיים.

חזרתו למשחק הייתה צריכה לקחת פרק שלם אחד גג, תזכורת אלה לא פרקים קצרצרים אלא שעה כל פרק. במקום קיבלנו שתי פרקים עד לחזרה למקום האירועים, למרות סצנות חזקות כמו הרחבת הניסוי של המגייס שאחר כך מאירה על חלק מהאמרה של העונה, האקסטרה זמן הזיק לבניית קצב העונה. גם מספר הפרקים בעונה די חריג, שבע במספר מעלה גם הוא את החשד הלא תלוש שנטפליקס ניסו לתת כמה שפחות בהמתלה של עונה שלמה.

בכל מקרה מה שהיא כן עושה נכון העונה עושה מצוין, חלק מהרעיונות שכבר הוצגו בעונה הקודמת שומשו בעונה הזאת היטב, כפי שאמרתי המגייס קיבל סצנה מורחבת המעמיקה את צורת המחשבה מאחורי השיטה שהם בוררים אנשים. ההצבעה של השחקנים לצאת מהמשחק שוכללה גם היא, אהבתי כמה היא נוכחת לאורך העונה, מספר פעמים נאלצו לבצע הצבעה ומשקלה באירועים גדל, היא השפיעה וויזואלית העיצוב כלל, סמל בעד או נגד על הבגדים, וחלוקה מגניבה של חדר השנה. בעלילה חלקה של ההצבעה היה בחיזוק המחנאות של השחקנים וגם חיבור מעניין לליל הטיהורים.

העונה כללה שלושה משחקים בלבד כאשר אחד דג מלוח הופיעה בעונה הקודמת, מצד אחד היה מבאס שאחד המשחקים מוחזר, מצד שני השימוש בסיפור היה חזק. שלושה משחקים זה מעט היה צריך יותר, מנגד הסיבה שחלקם בעונה הוא סימלי היא מהפחד למחזר את מבנה העונה של הקודמת. חלקו השונה בעלילה של האיש בחזית מגניב, אהבתי את הספין על הטוויסט של העונה הקודמת.

המעטפת
השדרוגים בעיצוב של התלבושות ושל החדר תרמו לרענון הדרוש בין עונות. צמצום המשחקים למרות הרחבת סצנות המסדרון פגע בצבעוניות המצועצעת שהיא חלק חשוב מהאסטטיקה של הסדרה. פס קול טוב בבניית האווירה עם זאת אינו דומיננטי כמו קודמו, קאבר הגיטרה למנגינה האייקונית אדיר.

לסיכום
העונה השנייה של משחק הדיונון היא רחוקה מעונה מיותרת ברמה הרעיונית או גרועה אבל ההתערבות התאגידית בולטת, הגעה מלווה בציפיות נכונות היא בינג׳ נטפליקסי איכותי קלאסי.
ציון 77 👍 טוב