מאת: הפנטום

ציורי גוף הם כלי תרבותי עתיק משחר הציוויליזציה, תפקידו לעזור לאדם לבטא את זהותו התרבותית.
אנחנו הגיקים במודע או שלא רואים באהבתנו חלק מזהותינו, חלק בלתי נפרד מהחיים.
תרבות הקעקועים המודרנית מסוקרת בשלל צורות, מאיבוד ליבת האומנות (קעקועים רנדומליים) ועד קעקועים סימליים כאלה ואחרים.
הקהילה הגיקית מאמצת את עולם הקעקועים בהדרגה כחלק מהאבולוציה התרבותית, מכל הקעקועים הגיקים הפלג שלכד את צומת ליבי הוא הקעקועים מעולם האנימה.

הפלג הזה של התחום מסקרן אותי מכמה סיבות, המיידית היא היופי השפה הוויזואלית של האנימה מתרגמת לקעקועים היטב וראיתי יצירות מהממות.
הסיבות המעמיקות הם הביטוי למגמת הצמיחה של תרבות האנימה במערב, וכמובן ביטוי לעוצמת הקשר בין הגיק לעולם התוכן שלו.

אנשים לא מקעקעים את הדמויות ואת סימליהם רק מתוך הנאה מהסדרה ואו אהבה רגעית, עם זה היה המצב היינו רואים ים קעקועי ריאליטי וזאת בדיוק הנקודה. כאן עובר הקו בין התכנים, הריאליטי נוגע בקהל בנקודות הנמוכות ביותר, גירוי ריגשי שיטחי באזורי ההזדהות הזהותית הריגשית הרדודה. מנגד התוכן הגיקי מחלחל עמוק, הוא נוגע בליבת האדם, ולכן כאשר גיק מקעקע הוא מבטא את החיבור העמוק ליצירה.

הכתבה נולדה לאורך זמן, כבר שנים אני רואה את הפרסומים של מקעקעי האנימה המוכשרים בקבוצה ״אנימה, מנגה, גיימינג״, אבל זה הכה בי בכנס ״פיוז’ן קון״ של ״דרגון בול ישראל״, כאשר ראיתי עמדה לקעקוע ואז הבנתי כמה התחום חלחל לקהילה. רציתי לשמוע מהאמנים עצמם על התאוריה שלי ועל יצירותיהם, לשמחתי ענו לבקשתי Ari Edry ו- Shir Dahan, קודם כל תודה רבה לכם !, שנית כאשר קראתי את הטקסטים שלהם ידעתי שנגעתי בנקודה הנכונה.

האמן אורי אישר לי רבות ממחשבותיי, ולא פחות חשוב מכך הוא כתב לי על מסעו האישי, הוריו מגיעים מתחום הקעקוע, החיבור לאהבת ילדותו האנימה הצמיחה אותו ועזרה לו למצוא קהל חם.

האמנית שיר ריגשה אותי מאוד בדבריה, היא כתבה על מסע היציאה בשאלה, ועל הדרך שתחום הקעקוע ועולם האנימה עזרו לה לגבש להרגשתי זהות מלאה בחייה החדשים.

קעקועי הגיק בכלל וקעקועי האנימה בפרט, הם אחד מתוך כלי ביטוי תרבותי מגוונים המצביעים מעל כל צל של ספק על קיומה של קהילה תרבותית חייה ובועטת.

יצירה מהממת של שיר