מהמערכת

היום מגיע שקינג קונג ילך נגד גודזילה

האי של קונג כל העובדות שצריך להכיר על הגורילה הגדול ביותר בהוליווד

כמה עובדות על הגורילה הגדולה שעומדת להופיע במסך, קינג קונג הוא אחד מהמפלצות המוכרות ביותר בקולנוע המערבי. אם אנחנו מסתכלים על מפלצות ברחבי העולם גודזילה מנצחת את קינג קונג בכך שהדמות הרבה יותר מוכרת ויש לה הרבה יותר סרטים. ההכרות של הקהל האמריקאי/ מערבי עם גודזילה הוא בעיקר מקלטות של סרטים מיפן מדובבים עם שחקנים אמריקאים. רק בשנים האחרונות יצאו סרטים שמיועדים ישירות לקהל האמריקאי. הראשון שיצא ב1998 נחשב אכזבה גדולה השני שיצא ב2015 התקבל בצורה הרבה יורת טובה.
לכבוד הסרט האי של קונג שיוצא היום בארץ החלטנו לתת לכם קצת מידע על הגורילה הענקית שמטילה טרור על בשמי ניו יורק.

קינג קונג אוהב את הבנינים של ניו יורק.

אחת מהסצנות המפרסומות ביותר בקולנוע היא קינג קונג נמצא על האמפייר סטיט בילנדג זועק בקול רם, מניף את היד שלו כאשר מטוסים חגים מסביבו ומנסים ליירט אותו, בסרט שנעשה בשנת 1976 קינג קונג בחר דווקא את מגדלי התאומים ומאוחר יותר בסרט של פיטר ג'קסון הוא חזר לאמפייר סטיט בידלינג.

שר הטבעות חולה על קינג קונג

פיטר ג'יקסון הבמאי מאחורי שר הטבעות וההוביט מציין בכל ראיון כמה הוא אוהב את קינג קונג, אחרי ההצלחה של שר הטבעות הפרויקט הבא של פיטר היה קינג קונג והוא בחר להיצמד לעלילה המקורית של הסרט השחור לבן. בסרט ראינו את קינג קונג נלחם בדינוזאורים, מפלצות ואפילו עולה על האמפייר סטייט בילדינג.

פיטר ג'קסון עם כוכב הסרט אדריאן ברודי

פיטר ג'קסון עם כוכב הסרט אדריאן ברודי

בסרט המקורי של קינג קונג יש/אין עכבישי ענק

בסרט המקורי של קינג קונג שצולם בשחור לבן היו אמורים להופיע עכבישי ענק, העכבישים היו אמורים לאכול את הניצולים שנפלו מהגזע עץ אך לבסוף הסצנה הזו לא הגיע לסרט הסופי ולא זכינו לראות את עכבישי הענק. בסרט החדש של קינג אנחנו זוכים לראות את העכבישים הענקיים.

 

העכבישים הענקים שלא הופיעו בסרט ב1933 יופיעו בסרט החדש

העכבישים הענקים שלא הופיעו בסרט ב1933 יופיעו בסרט החדש


 

העולם המורחב של גודזילה

מאז שמארוול הכירו להוליווד את הרעיון של עולמות מרוחבים, אנחנו מגלים שכמעט כל סדרת סרטים חצי פופלארית זוכה להיות חלק מהעולם גדול יותר. ראינו את זה בקיץ עם סרט בעולם של הארי פוטר – חיות מופלאות והיכן למצוא אותם, הרובטריקים וכוח המחץ אמורים להיות ביחד, אפילו חשבו לאחד ג'אמפ סטרייט וגברים בשחור לאותו עולם  לכן לא מפתיע שהוליווד רוצה עוד ועוד אפילו אם אנחנו לא באמת צריכים את זה. גודזילה וקינג קונג לפי הפטפטת ברשת הם חלק מאותו עולם ויש בתוכנית סרט שבו אנחנו נראה את גודזילה נלחם נגד קינג קונג שוב.
טריילר מעריצים שנעשה לקינג קונג נגד גוזילה

 

הקונג הגדול ביותר

בסרט קינג קונג החדש אנחנו מקבלים את קינג קונג הגדול ביותר מכל הגורילות עד היום בסמך הגדול, אפשר לראות את זה אפילו בטריילר של הסרט את גדול המסוק לעומת גודל של קינג קונג.
kongsize (1)
 

גודזילה וקינג קונג ניפגשו

לאחר צילומים של הסרט ב1941 במאי הסרט רצה להפגיש בין קינג קונג לבין פרנקינשטיין (לא הדוקטור המפלצת שהוא מייצר) הוא הציע את הרעיון לאולפנים ביפן והם החליפו את קינג קונג בגדוזליה וקיבלנו את איחוד שני המפלצות הגדולות והמפורסמות ביותר בעולם. הסרט לבסוף ראה אור יום רק ב1962 והפך להיות אחד הסרטים המוצלחים ביותר של גודזילה עד אותה עת.
kongvsgodzila

האי של קונג מתחיל את הסיפור מחדש בפעם השלישית

הוליווד אוהבת סרטי המשך ומה שהיא אוהבת יותר מסרטי המשך בשנים האחרונות זה אתחול סרטים מחדש, ראינו את זה בספיידרמן, גודזילה ועכשיו גם קינג קונג. הסרט המקורי של קינג קונג צולם 1933ואחר כך קיבלנו את סרט ההמשך הבן של קונג ב1933. קינג קונג חזר למסך ב1962 כאשר נאבק נגד גודזילה, סרט נוסף היה הבריחה של קינג קונג ב1967 אך קינג קונג באמת חזר למסך בסרט חדש לגמרי בשם קינג קונג ב1976 ושם קינג קונג מצא את עצמו מעל מגדלי התאומים, סרט ההמשך לקינג קונג בא עשר שנים אחר כך עם קינג קונג חי ב1986. קינג קונג נשאר מת עד ל2005 שפיטר ג'יקסון ביים מחדש את הגרסה המקורית ועכשיו עם האי של קונג 12 שנה אחר כך.

תפריט נגישות