LOADING

Type to search

האם המשחק שווה את ההשקעה של 4 מיליון דולר ?

אפילו החברים ב-Inxile Entertainment לא האמינו שתוך מספר שעות הם ישיגו מימון למשחק שהם העלו כפרויקט KICKSTARTER במרץ 2013 וגייסו אפילו מעל ל-4 מיליון דולר. כמעט 4 שנים לאחר מכן קיבלתי לידיים שלי את המוצר המוגמר והכל כך מושקע הזה שנקרא TORMENT: Tides of Numenera. בתור חובב משחקי RPG עוד מילדות בשנים האחרונות הורגש חוסר של ממש למשחק שיחזיר אותנו למקורות של משחקי RPG עם דגש על סיפור מורכב וחופש פעולה כמעט מוחלט ו-TORMENT נותן לנו את זה ובגדול.

TORMENT2

גרפיקה

כמשחק RPG אינדי OLD SCHOLL כך גם הגרפיקה ומנוע המשחק של TORMENT. עולם המשחק הוא עולם עתידני שחווה מעיין אפוקליפסה שהשאירה אותו במצב שמאוד מזכיר את תקופת ימי הביניים מבחינת סביבת המשחק שלנו ועיצוב הדמויות, אך עדיין אנו מרגישים שאנו בעולם עתידני מבחינת הקידמה של הציוד שיש לנו. מנוע המשחק הוא בעל דרישות נמוכות מאוד לעומת מנועי משחק אחרים כיום והוא נותן לנו גרפיקה מלוטשת מאוד לסביבת המשחק וחבל שלא כך לגבי עיצוב ואיכות המודולים של דמויות המשחק. גם לגבי אפקטים שונים במשחק, אל תצפו לפיצוצים אדירים או שינויי תאורה מרהיבים כי זה לא מהות המשחק. עליה, ארחיב בהמשך.

TORMENT3

עלילה

ב-TORMENT כלל האצבע של מפתחי המשחק הוא עלילה, עלילה ועלילה. כאשר שיחקתי במשחק הרגשתי שאני קורא ספר של משחק תפקידים שבו כל החלטה מקפיצה אותי לעמוד אליו הוא הפנה אותי ועלי להתמודד עם ההשלכות הללו להמשך העלילה. המשחק מורכב מדמויות עגולות שמתפתחות לפי כל החלטה שאנו מקבלים, לטוב או לרע וככל שנשחק במשחק אנו נגלה רבד ועוד רבד בעלילה המעולה שלו.
בקצרה העלילה מספרת על עולם עתידני שעבר מעין אפוקליפסה ומי ששרד חי במן התיישבויות וקורא לעצמו "הדור התשיעי" וכל זכר מהדור הקודם הוא בעצם שאריות טכנולוגיה קדומה שרק חלקה פעילה ו"הדור התשיעי" מנסה לגלות רמזים על העולם הקדום. אנו משחקים דמות שהיא מתחילה את המשחק ללא שום זיכרון מי הוא ומה הוא וככל שמתקדמים בעלילה אנו מגלים יותר ויותר על העולם הקדום ועל הדמות עצמה…פה אעצור ואתן לכם לשחק כי שוב העלילה זה שם המשחק פה נקודה.

TORMENT1

משחקיות

תדמיינו מיקס של Fallout 2 ,Never winter night וקיבלתם את TORMENT.
Inxile החזירו אותנו למקורות ב-TORMENT, החל ממשחק מבוסס תורות שבו כל קרב שבו אנו משתתפים בו יהיה מתוכנן בכל מהלך ומהלך, זה דבר שלא יתאים לכל גיימר אבל זה מחזיר אותי אישית לימים טובים יותר שרק בעזרת קבלת החלטות נכונה הייתי יכול להתקדם במשחק ולהצליח בו. רמת הקושי במשחק היא לא קשה במיוחד וזה שוב בגלל שהפוקוס העיקרי ב- TORMENT הוא על העלילה ולכן לדעתי הם לא מחפשים להקשות עלינו על מנת שנוכל לספוג כמה שיותר מהעלילה ולא נתייאש ונוותר על המשחק בגלל קרב או שניים קשים במיוחד. כל החלטה במשחק חשובה ולכן תחשבו טוב טוב לפני כל הקשת לחצן שלכם כי אי אפשר לחזור אחורה ולפעמים זה קצת מבאס, אבל זה מרגיש יותר נכון לגבי זרימת העלילה במשחק. לגבי הדמות שלנו, אפילו אם אנחנו נהרגים אנחנו ממשיכים את המשחק כמעין היוולדות מחדש של הדמות שלנו.

Torment מחזיר אותנו לימים הטובים של משחקי ה-RPG שהיינו מבלים איתם שעות על גבי שעות ואפשרות לחזור אליהם ולהנות מהם כל פעם בצורה אחרת לגמרי. רמת ההשקעה והפירוט בעלילת המשחק היממה אותי ולכן Inxile דוחפת להנות ממנה באמצעות משחקיות לא קשה במיוחד, אבל עדיין עם טעם של פעם במשחק מבוסס תורות. אם אתם חובבי RPG ועלילה חשובה לכם במשחקים TORMENT הוא משחק חובה עבורכם.

Tags:

You Might also Like

1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

תפריט נגישות