LOADING

Type to search

אקס – מן העתיד שהיה הסרט שמגיע לנו

אנחנו ממשיכים בסקירת סרטי האקס – מן כאשר אנחנו מתקרבים לצאת הסרט לוגאן, הפעם אנחנו עוברים על אחד מסיפורי האקס – מן שאני הכי אוהב "העתיד שהיה".
אחד מהדברים הכי חשובים לציין בסרט הזה הוא חזרתו של הבמאי האגדי של האקס – מן בריאן סינגר, סינגר שביים את שני הסרטים הראשונים של האקס – מן ביצע שינוי בתפיסה קולנועית של המבקרים, אולפנים והצופים כלפי מה סרט קומיקס צריך להיות. אקס – מן הוא סרט קומיקס הדן בנושאים חושבים כמו אפליה, הפחד מהשונה. לאחר שני הסרטים של האקס – מן בריאן סינגר נטש את הסדרה על מנת לביים את הסרט סופרמן חוזר, סינגר עד היום טוען שזה היה אחת מהטעויות הגדולות ביותר בקרירה שלו והוא מצטער עד היום על הסרט. חזרתו של הבמאי המהולל מלווה בבחירה לביים את אחד הסיפורים הכי אוהבים בקומיקס על מעריצי האקס – מן "העתיד שהיה" Days of futre back. הסיפור מספר על עתיד שבו כל המוטציות נמצאות במחנות השמדה וועל מנת לשנות את העתיד הנורא קיטי פרייד הרי שאדוקאט חוזרת בזמן להציל את האקס – מן. מאז אותו סיפור אגדי חזרה בזמן ועתידים חלופים הפכו להיות נרטיב קבוע בסדרת הקומיקס.

xmen2

ג'ניפר לורנס הפכה את התפקיד של המוטציה משנה צורה לשלה

העתיד שהיה כמו שאר סרטי האק ס – מן שואב השראה מהקומיקס ומספר על עתיד שבו המוטציות נכלאות כמו היהודים בשואה, כמעט מושמדים המוטציות בוחרים מהזקיפים (הסנטילס) האקס – מן מבינים שאי אפשר לנצח בעתיד הזה והם חייבים לבצע שינוי, השינוי הזה מגיע בכוחות של קיטי פרייד (שבסרט הסרט מסוגלת לשגר את המודעת של אדם לגופו הצעיר יותר). פרופסור אקסיוור הבוגר (פרטריק סטיוראט) ומגינטו (איאן מקלאן) מגיעים עם וולברין וסופה ומחליטים להעביר את התודעה של וולברין לגוף הצעיר שלו לשנת ה70 במטרה לעצור את מיסטיק מלהרוג אל סטארק הממציא של הזקיפים. נקודה חשובה לציין כאן שבסוף הסרט וולברין אנחנו פוגשים את פרופסור אקסיוור עם מגינטו הם פונים לוולברין ומספרים לו שהם זקוקים לעזרתו, למי ששם לב לסדרת הסרטים של האקס – מן הוא לבטח זוכר שבסרט השלישי פרופסור אקסיוור נהרג, למי שיש לו סבלנות ונשאר אחרי הכותביות רואים את התודעה של פרופסור אקסיוור מתועררת בגוף אחר, בחיפוש באינטרנט מסתבר שהגוף הזה הוא האח התאום של אקסיוור שנולד צמח, פרופסור אקסיוור מצליח לשגר את התודעה שלו לגוף של אחיו התואם ובכך הכתובים תיקנו את הבעיה שהשאיר הסרט השלישי.
בסרט העתיד שהיה אנחנו פוגשים את אנסבל של האקס – מן מהשלושה סרטים המקורים ומהסדרה החדשה אקס – מן ההתחלה, וולברין משגר את עצמו לשנות ה70 שם הוא מוצא את פרופסור אקסיוור שבור לאחר סוף הסרט אקס – מן ההתחלה, הוא נכה ומכור לסמים שמאפשרים לו ללכת אך לא מאפשרים לו להשתמש בכוח שלו (שוב מחיאות כפים לכותבים), מגינטו כלוא בכלא לאחר שהוא מאושם בהתנקשות של הנשיא ג'י.אף.קי ומיסטיק מסתובבת בעולם מנסה לסייע למוטציות.הנבל של הסרט הוא טראסק, פיטר דינקלג' כוכב משחקי הכס הוא ממציא הזקיפים.
xmen1
אחד מהדברים שהכי אוהבים עלי בסדרה החדשה של אקס – מן היא העובדה שהם מתעקשים לשלב את העלילה, הסרט הקודם התרחש בשנות ה60 ודן בנושא משבר הטילים של קובה והעובדה שהעולם רק מתחיל לגלות את הקיום של מוטציות, בסרט הנוכחי אנחנו רואים את העלילה משתלבת בשנות ה70 והנשיא ניקסון לוקח חלק חשוב בעלילה כולל גם מלחמת ויאטנם, האיום של המלחמה הקרה.
וולברין מתוערר בשנות ה70 ואחד הקטעים בלתי נשכחים בסרט שהוא מנסה להסביר למספר פושעים קטנים שהוא הגיע לפני עשרים שניות (לתודעה שלו). הפושעים מחליטים להעניש אותו כי הוא שכב עם הבת שלו הבוס וולברין מזהיר אותם שזה עומד להסתיים בכך שהם ימצאו את עצמם בבית חולים, וולברין שולף את הטפרים שלו ומגלה שהם לא מאדמנטיום. וולברין מחפש את פרופסור אקסיוור ומגלה אותו גר בדידות עם האנק מקוי (ניקולס הולט) החיה, וולברין מנסה לשכנע את הפרופסור שהוא נשלח מהעתיד על ידו להציל את העתיד. את מיסטיק השחקנית ג'ניפר לורנס אנחנו מוצאים משוטטת בעולם מנסה להציל את המוטציות מהידים של ווילאם סטריקר (ממציא תוכנית האקס שהפכה את וולברין למה שהוא). על מנת לעצור את מיסטיק וולברין משכנע את פרופסור אקס והחיה שהם צריכים את מגינטו לעזרתם ואנחנו פוגשים את אחד הנקודות הטובות ביותר בסרט קוויק סילבר (לא זה של הנוקדמים).

הסרט העתיד שהיה מצליח לעשות את הבלתי יאמן לשלב שני דורות של סדרת הסרטים של האקס – מן בצורה מאוזנת, לתת מספיק כבוד לשחקנים הישנים בחשיבות שלהם בעלילה ועדיין לתת לשחקנים החדשים להיות המוקד המרכזי של הסרט. אולפני פוקס הבינו שסרט אקס – מן בלי וולברין לא מצליח להביא את הקהל כמו שהם היו רוצים ולכן הם דאגו לגייס אותו ולהפוך אותו מוקד העלילה. וולברין הוא הדמות שחוזרת אחורנית בזמן ואמורה להשפיע על פרופסור אקסיוור הצעיר ולהצליח לשנות את העתיד שיהיה. אחד מהנקודות הטובות ביותר של הסרט הוא קוויק סילבר והבריחה שלהם מהכלא, קיוויק סילבר נע באיטיות בזמן שמוזיקה מנגנת ברקע ואנחנו נהנים מאחד הקטעים הטובים ביותר של שנת 2013. הבמאי בריאן סינגר חוזר ליצירה שהוא הפך לכל כך משפיעה על עולם הקומיקס ועולם הסרטים כאחד. לורנס עושה את העבודה הטובה ביותר של כמיסטיק בסרט והיא מצליח אפילו להתעלות על הנוכחות של וולברין בסרט. מה עוד אפשר לומר על השחקנים מייקל פסבנדר (מגינטו הצעיר) וג'יימס מק'אבוי (פרופסור אקסיוור הצעיר) הם ממשיכים לעשות עבודה נפלאה כפי שעשו בסרט הקודם בכך שהם נשאבו לתוך הדמויות ונתנו להם חיים חדשים. הסרט גם מחזיק את פס קול הטוב ביותר לסדרת הסרטים של האקס – מן. את ההופעה של הזקיפים ראינו בסרט השלישי בחדר הסכנה ולא האמנתי שיצליחו להיות אמינים, המחשבה על רובטים הענקיים ההורגים מוטציות נשמע מגוחך ולא אמין אך הסרט מצליח להפוך את זה לרלוונטי ואפילו אמין אל אף שלרגעים הם מרגישים מצויירים טיפה.
אין הרבה בעיות בסרט אקס – מן העתיד שהיה הוא מצליח לאזן בין שני הצוותים ולתת לכל דמות את הזמן והמקום המגיע לה, הבעיה היא שחובבי הקומיקס יתאכזבו לגלות שדמויות שהם אוהבים מאד כמו בישופ, בלינק ואחרים לא מקבלים את הכבוד שמגיע להם אך אי אפשר לתת לכולם את הזמן והמקום אולי בסרט אחר. חזרתו של סינגר היא דבר מברוך והוא עושה כל מה שהוא יכול על למנת לבטל את הנזקים של הסרט אקס – מן 3 אפילו בסוף הסרט אנחנו מקבלים אישור ברור לכך שהוא לא מתכוון לתת לסרט השלישי להשאיר חותם על סידרת הסרטים. אקס – מן העתיד שהיה היה יכול לקחת יותר זמן בעתיד דיסטופי ולאפשר לנו לחוות יותר האסון הנורא שנפל על המוטציות, לבחון את הצורה שהם כולאים אותם במכלאות ומסמנים אותם כפי שעשו ליהודים. נקודה נוספת בעייתית בעלילה היא העובדה שמגניטו שולט בזקיפים בעזרת פסי רכבת שהוא מחדיר לתוך הגוף שלהם, אף אחד לא חשב שהרובטים הללו מורכבים ממחשבים ותוכנות קוד ומגינטו בעזרת איזה פסי רכבת מצליח לשלוט בהם ?? בהם הוליווד אתם יכולים לעשות יותר טוב מזה, על אותו קטע חייבים גם להתלונן על כך שהאפקטים נראים חצי אפויים.

העתיד שהיה הוא אחד הסרטים הטובים ביותר בסדרת הסרטים של האקס – מן הוא חוויה לצופים והוא משלב בין שני דורות אך לא שוכח להיות מהנה ולנסות דברים חדשים, הסצנה עם קיויק סילבר היא אחת מהם. אפשר לומר שזה הסרט שהגיע לנו הרבה זמן חובבי הקומיקס והקולנוע הטוב אי שם ובשם חובבי הסרט אנחנו דורשים יותר קוויקסילבר. סוף הסרט מסתיים בסוף מתוק הנותן לנו את הרגע הטוב הזה שהגיע לנו. אם אתם באמת רוצים להתפנק הייתי מציע לכם לצפות בגרסה המלאה שיצאה מאוחר יותר ובה ניתן לראות גם את רוג בסרט.

ביקורת לאקס-מן
ביקורת לאקס-מן 2
ביקורת לאקס-מן המפלט האחרון
ביקורת לאקס-מן המקור: וולברין.
ביקרות אקס-מן ההתחלה
ביקורת לוולברין
ביקורת לאקס-מן אפוקליפסה
ביקורת ללוגאן.

Tags:

3 Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

תפריט נגישות